AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #1 Skrevet 28. desember 2019 Vi har bodd samme sted en 5 års tid nå. De siste årene har vi feiret nyttår med et vennepar her. I år er de utenlands. Vi har hørt litt rundt, men det virker som alle vi kjenner i området har planer. Mange her er veldig tradisjonsbundne og gjør nøyaktig det samme med de samme hvert år. For oss innflyttere er det ikke lett å få innpass på en slik dag, selv om vi har fått mange venner her.. Det er ingen fellesarrangement for barn i området. Så hva kan en liten familie på to voksne og en 10 år gammel jente finne på alene, som kan gi gode minner? Anonymkode: 1094a...367
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 28. desember 2019 #2 Skrevet 28. desember 2019 (endret) Se film, spis god mat, spill ett spill ? Endret 28. desember 2019 av AthenaRavenLuna
Gjest Blondie65 Skrevet 28. desember 2019 #3 Skrevet 28. desember 2019 Lag god mat. Spill noen fine spill sammen. Skyt opp fyrverkeri?
Gjest UglerIMosen Skrevet 28. desember 2019 #4 Skrevet 28. desember 2019 (endret) Må dere på død og liv feire sammen med noen andre? Dere tre kan vel ha ei fin nyttårsfeiring alene? Dagen er jo i for seg lite spesiell før kvelden. Lag god mat sammen med 10åringen, spill spill, fyr opp noe raketter/små ting, se en gøyal film... Endret 29. desember 2019 av UglerIMosen
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #5 Skrevet 28. desember 2019 Ha fin middag og spille spill til rakettene sendes opp? Er det ikke en samlingsplass der man skyter opp raketter heller? Anonymkode: a3b97...5ba 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #6 Skrevet 28. desember 2019 Skap deres egen tradisjon? Vi feiret alltid bare med foreldre og det var helt knall. Anonymkode: 20bfa...23b 4
HalldirV2 Skrevet 28. desember 2019 #7 Skrevet 28. desember 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har bodd samme sted en 5 års tid nå. De siste årene har vi feiret nyttår med et vennepar her. I år er de utenlands. Vi har hørt litt rundt, men det virker som alle vi kjenner i området har planer. Mange her er veldig tradisjonsbundne og gjør nøyaktig det samme med de samme hvert år. For oss innflyttere er det ikke lett å få innpass på en slik dag, selv om vi har fått mange venner her.. Det er ingen fellesarrangement for barn i området. Så hva kan en liten familie på to voksne og en 10 år gammel jente finne på alene, som kan gi gode minner? Anonymkode: 1094a...367 Må dere være sammen med andre for å skape gode minner? Gjør noe hyggelig sammen som familie. Lag en god middag, dessert, pynt bordet, fyr i peisen, tenn stearinlys, spill brettspill og se noen hyggelige filmer osv. 5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #8 Skrevet 28. desember 2019 Vi gjør litt forskjellig. I år skal jeg, mannen og barna ut og spise. Det gjør vi så og si aldri, så er ganske spesielt for oss. Anonymkode: d1869...955 2
Gjest tranedatter Skrevet 28. desember 2019 #9 Skrevet 28. desember 2019 Vi har alltid vært bare oss tre. Spiser bedre middag, ser film. Kl 12 går vi ut i nabolaget og ser på rakettene. Der er det jo folk og man hilses ved midnatt. Som barn var det ofte bare oss 4 i familien, husker det som bare koselig. Om dere bor større sted så kan dere også spise ute på restaurang, hjem for raketter senere.
Gjest WhisperingWind Skrevet 28. desember 2019 #10 Skrevet 28. desember 2019 Vi feirer ikke nyttår. Har ikke gjort det siden vi elsket å feste som yngre. Nå som jeg er voksen er det deilig å bare slappe av med film og god mat. Ungen er for ung til å bry seg og inntil han ytrer ønske om å gjøre noe stort ut av dagen så blir de sånn. Skulle han ønske mer feiring så blir det oss med en bedre middag og de på rakettenene. Det er jo ikke noe særlig mer enn at raketter ved midnatt skytes opp og så er det et nytt år...
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #11 Skrevet 28. desember 2019 Hva med å se på en av Hjemme Alene-filmene? De er artige for både voksne og barn! Anonymkode: 7b701...4de 3
Snowbrigade Skrevet 28. desember 2019 #12 Skrevet 28. desember 2019 Jeg var alltid bare med mine foreldre. Likte det veldig godt, uten at jeg husker så mye. Fikk smake litt champagne og drikke mye champagnebrus Husker igså jeg syntes det var spennende å få golde stjerneskudd helt selv mens vi så på rakettene. Hva med å spørre hva jenta helst skulle gjort hvis hun fikk velge? La henne bestemme menyen og filmen dere skal se, eller ta henne med ut for å velge et spill dere kan prøve. Om dere alle syntes det blir stusselig og har god råd kan dere jo feire på et hotell med god mat i en litt større by i nærheten? Så kan dere gjøre noe datteren din liker tidligere på dagen, om det så er å tusle i evnt butikker hvis noe er åpent eller dra på kino Bare pass på at det er fyrverkeri i nærheten av hotellet hvis datteren deres liker sånt Da er det kanskje andre barn der, og det vil uansett føles som et flott minne! Men om det blir for dyrt eller ikke frister er nyttårsaften hjemme helt topp for barn
Ulrikke Skrevet 28. desember 2019 #13 Skrevet 28. desember 2019 Vi har feiret noen ganger med et vennepar med barn, men stort sett er vi alene (altså, to voksne og 1-4 barn, alt etter som). Vi har hatt "Hjemme alene"-maraton (og andre filmer), spilt spill, lagd snømann/islykt, bakt/hatt sjokoladefondue, lagt puslespill med hundeogørten brikker, gått tur i mørket, spist god middag, gjerne kalkun, dessert og snop, og evt hatt stjerneskudd eller fyrverkeri. Noen år har vi også brukt kvelden på å planlegge neste sommerferie (ikke spør hvorfor, det har bare blitt sånn ) Vi har hunder, og selv om de ikke bryr seg særlig om fyrverkeri, så vil vi være her med dem. Man vet aldri. Så da blir det sånn. Jeg feiret alltid hjemme med mine foreldre til jeg begynte å være med venner, men selv da var jeg ofte hjemme. Nyttårsaften har aldri vært den "store" dagen for meg.... I mine øyne er det null problem å være "alene" på nyttårsaften! Man er jo ikke alene når man har mann og barn!
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #14 Skrevet 28. desember 2019 Vi har alltid fult hus på nyttårsaften. Hadde vi hatt ett år alene hadde det vært luksus. Mannen min vil ha det sånn, og han elsker å be inn. Derfor vi har mange gjester. Jeg ser det betyr mye for han.. Anonymkode: 05112...ed7
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #15 Skrevet 28. desember 2019 Hva med å spørre jenta hva hun har lyst til å finne på? Vi har masse familie som jeg ærlig talt ofte syns det er slitsomt å være med på alle disse feiringene. En dag med bare oss i familien høres helt fantastisk ut. Jeg ville sørget for høytidelig middag - eller grandis hvis dere foretrekker. Men dekket på pent og brukt stettglass, kanskje kjøt noe godt (alkoholfritt så barnet også kan drikke) dere kan ha i glassene. Laget en god dessert, kanskje is? Dekket på med snop og potetgull senere på kvelden. Kanskje bare hatt på pysjen rett og slett, er det som frister meg mest nå. Sett på en film sammen, spilt brettspill, spilt tv-spill sammen, funnet på noe gøy. Egentlig bare være sammen og gjøre noe, ta vekk telefoner og kos dere sammen Anonymkode: a8423...725 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #16 Skrevet 29. desember 2019 Vi er en familie på fire, barna er 9 og 10 år. Aldri pleid å ha noen storslagen feiring, men har hendt at vi har hatt besøk av en annen familie på nyttårsaften. Vi får ikke besøk i år, og derfor har vi bestemt oss for å ha pizzabakeri og filmkveld. Kjøper inn masse pizzagreier, og alle lager sin egen pizza. Etterpå blir det madrasser på gulvet foran TV-skjermen. Og popcorn og candy. Som en vanlig lørdagskveld mao😆 Tror ikke ungene bryr seg nevneverdig, de krever veldig lite. Kommer nok til å kjøpe inn litt smellgreier også, det tar vi i løpet av kvelden en gang. Anonymkode: 9ed42...715
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #17 Skrevet 29. desember 2019 Jeg har feiret alene med barnet mitt hvert år, med unntak av ett par ganger når enten ei venninne av meg har vært her, eller far/mormor til barnet har vært her. Vi bruker dagen sammen til å finne på noe, lage god mat, spille spill, se film. Og se raketter kl.00. Viktig å klare å gjøre barna fornøyd selv, uten å måtte trenge andres selskap. Jeg føler de fleste her har egne familier å feire med. Anonymkode: e4980...fab
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #18 Skrevet 29. desember 2019 Vi har aldri pleid å ha noen fest nyttårsaften. Sånn på slutten av både jula og året er vi nokså metta på det. For oss er det en god dag til å gjøre familieting sammen, i ro og mak. Noen ganger har en nabo eller slektning kanskje vært sammen med oss, men ikke i settingen av nyttårsfest. På kvelden pleier vi å pakke ryggsekk med varm drikke, litt mat. Kler oss godt og tar på oss hodelykter. Så går vi litt opp i lia her, tenner bål og koser oss mens vi venter på det nye årer. Så får vi den beste utsikten over byen og nyttårsrakettene. Anonymkode: 8c0e7...5f5 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #19 Skrevet 29. desember 2019 Vi feiret alltid bare familien hjemme pånhttår og har bare gode minner av det. Selv skal vi på middag til familie, hadde vi ikke hatt det ville jeg gått på restaurant tror jeg. Hjemme kl 20, minsten legger seg og vi andre ser film og spiller spill frem til rakettene. Min åtteåring elsker denne tradisjonen, fine klær, godteri, modell i champagneglass. Hun føler seg din og stor Anonymkode: e4833...622
altflyter Skrevet 29. desember 2019 #20 Skrevet 29. desember 2019 Se en hyggelig film, spis noe godt, gå ut og se på fyrverkeriet, spill et artig spill. Gjør det til en hyggelig familiedag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå