AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #1 Skrevet 28. desember 2019 Har søkt universitet i UK og de ønsker predicted grades. Jeg går siste året på vgs og her i Norge har vi jo ikke noe som heter predicted grades.. Vi får ikke karakterer før i juni. Noen som vet? Anonymkode: 3272a...9b1
stan Skrevet 28. desember 2019 #2 Skrevet 28. desember 2019 For USA kan man bruke karakterer etter første terminen. Men du må nesten sjekke hva de ønsker.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #3 Skrevet 28. desember 2019 Noen andre som vet? Anonymkode: 3272a...9b1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #4 Skrevet 28. desember 2019 Hør med rådgiver på skolen. Jeg vet ikke med England, men vet at mange av mine elever som søker i utlandet søker med julekarakterene. Anonymkode: a2f97...411 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #6 Skrevet 28. desember 2019 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har søkt universitet i UK og de ønsker predicted grades. Jeg går siste året på vgs og her i Norge har vi jo ikke noe som heter predicted grades.. Vi får ikke karakterer før i juni. Noen som vet? Anonymkode: 3272a...9b1 Du må få referansen din til å tippe karakterene dine. Blir litt av en tipperekke, fordi systemet i Norge er helt annerledes på VGS sammenlignet med UK. I UK tipper de 3 eller 4 A-levels, altså 3 eller 4 karakterer. Mens i Norge blir det om å tippe 8 karakterer eller noe rundt der? For hele tredje året. Så det er ikke akkurat lett, men det går an. Altså referansen din / rådgiveren eller læreren du velger må tippe dette - kanskje i samarbeid med deg. Men uansett, må nesten spørre hva ser du av å få ut av å studere i et Brexit-England nå for tiden, nå som det er garantert etter valget at "Hard Brexit" er på vei i løpet av 2020, og man vil miste de bevegelsesrettighetene og alle andre rettigheter man hadde i UK inntil nå nylig. Du betaler ganske mye for en 3-årig bachelor der siden du må forholde deg til International Fees. Hvilket universitet kom du inn på? Anonymkode: 9d284...0fd 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #7 Skrevet 28. desember 2019 Til deg over. Jeg har ikke kommet inn noe sted ennå. Søknadsfristen er 5.jan. Det var som et ledd i søknadsprosessen at ett universitet ba om predicted grades. Er det dumt å studere i England etter Brexit? Blir det vanskelig å bruke utdannelsen i Norge ettrrpå? Anonymkode: 3272a...9b1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #8 Skrevet 28. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til deg over. Jeg har ikke kommet inn noe sted ennå. Søknadsfristen er 5.jan. Det var som et ledd i søknadsprosessen at ett universitet ba om predicted grades. Er det dumt å studere i England etter Brexit? Blir det vanskelig å bruke utdannelsen i Norge ettrrpå? Anonymkode: 3272a...9b1 Jeg ser dessverre ingenting positivt av å studere i England på bachelornivå nå for tiden. Og jeg er ikke den eneste. Antallet studenter til UK har gått ned etter at Brexit avstemningen var et faktum, sommeren 2016. Og nå, etter valget i UK den 12.desember 2019, der Boris vant, så er det blitt enda mer klart at det blir snakk om en "Hard" Brexit. Men det er ikke bare dette som er problemet, og alt som har med rettighetene vi som nordmenn kommer til å miste. Poenget er også - hvorfor betale flere hundre tusen kroner for en bachelor i et land som egentlig ikke lenger ser ut til å være en plass hvor man føler seg velkommen som "fremmed". Min mening er iallfall, hvis man skal betale flere hundre tusener av kroner i et land, så bør det landet være tolerant, svært åpen, like "fremmede" folk og ellers ha tiltak for at de også eventuelt kan bli der. England er per idag, langt unna dette. EU-reglene som vi kunne benytte oss av - nemlig søke jobb så lenge man vil i UK og ikke minst bo der så lenge man vil, er over i løpet av 2020. Så man må føle seg velkommen - "satt pris på", når man skal blåse av hundretusener av kroner. Generelt sett lønner det seg heller ikke å studere så lenge i utlandet, da norske arbeidsgivere setter ikke noe særlig pris på dette. I Norge er personlige nettverk veldig avgjørende da vi ikke har "eliteuniversiteter", og vi er et lite land med tanke på antallet innbyggere. Så hvis du studerer i utlandet, så får du automatisk ikke mulighet til å "nettverke" i Norge. Anonymkode: 9d284...0fd 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå