Gå til innhold

157 cm og ca 64 kg. Synes dere jeg er stor?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg kjenner ikke kroppen din og muskelmassen din, men jeg tror at -5kg er nok. Kontakt en ernæringsfysiolog

Endret av Kjæregutt
  • Liker 1
Skrevet

Dama mi er 176, rundt 70 kg og jeg synes hun er stor. Så du er nok det.

Anonymkode: d40bf...bfa

• Liker 2
Skrevet

Jeg er så ikke noen "expert", men noe vet jeg. ...

Rett fordelt tror jeg du er ei deilig dame, -mener ikke noe gæli. Bare mener det. ...

a.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er like høy som deg og veide 63 kg da jeg var høygravid.. Jeg hadde altså gått opp 19 kg, Men synes ikke at jeg var direkte stor annet enn rundt magen. Ville kanskje gått ned til en mer sunn vekt? Hva med 55-60 kg? 

Anonymkode: f5cf9...932

• Liker 2
Skrevet

Jeg er 160 cm og veier 61. Jeg er spedbygd og er lubben på denne vekta. Bruker nå str 28 (waist) i bukser evt str 38 og anser meg som stor. Har veid 51,og da stakk knokler og hoftebein ut. 53 kilo derimot var en perfekt vekt og noe jeg skal prøve gå ned til. Så ja, 64 kg er mye i mine øyne på en såpass lav høyde. 

Anonymkode: 8e53b...fc2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det klarer du, men gi det god tid. Skal du gå med, må du gjøre det til en livsstil - altså at trening og kosthold blir en del av livet ditt. Du kan ikke slanke deg 10 kg og så gå tilbake til gammel livsstil igjen - da går du bare opp i vekt igjen.

Derfor er det lurt å gi det god tid, gjøre det til en livsstil du kan leve med. 

For å øke forbrenningen, et intervalltrening bra og om du kombinerer dette med enkle styrkeøvelser og spenstøvelser. Men ikke begynn for hardt - ta det gradvis - for ellers så går du lei, kroppen blir fort sliten. Du kan øke mengder osv etter hvert. 

Kostholdet må være noe du klarer å leve med 

Anonymkode: b675f...cfa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det klarer du, men gi det god tid. Skal du gå med, må du gjøre det til en livsstil - altså at trening og kosthold blir en del av livet ditt. Du kan ikke slanke deg 10 kg og så gå tilbake til gammel livsstil igjen - da går du bare opp i vekt igjen.

Derfor er det lurt å gi det god tid, gjøre det til en livsstil du kan leve med. 

For å øke forbrenningen, et intervalltrening bra og om du kombinerer dette med enkle styrkeøvelser og spenstøvelser. Men ikke begynn for hardt - ta det gradvis - for ellers så går du lei, kroppen blir fort sliten. Du kan øke mengder osv etter hvert. 

Kostholdet må være noe du klarer å leve med 

Anonymkode: b675f...cfa

Takker for tipsene dine, 

Ja, bruker vel noen mnd på det vel. Vil ha varig resultat for synes dette er for mange kilo på kroppen min. 

Anonymkode: fe597...3de

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det nytt år og jeg er klar og motivert til å starte. 

• Liker 2
Skrevet
På 31.12.2019 den 17.16, AnonymBruker skrev:

Jeg er 160 cm og veier 61. Jeg er spedbygd og er lubben på denne vekta. Bruker nå str 28 (waist) i bukser evt str 38 og anser meg som stor. Har veid 51,og da stakk knokler og hoftebein ut. 53 kilo derimot var en perfekt vekt og noe jeg skal prøve gå ned til. Så ja, 64 kg er mye i mine øyne på en såpass lav høyde. 

Str 38 og anser deg som stor? Uff, tenk på alle de usikre jentene her inne som leser dette og tror det stemmer. Str 38 er IKKE stort! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, NewStart87 skrev:

Str 38 og anser deg som stor? Uff, tenk på alle de usikre jentene her inne som leser dette og tror det stemmer. Str 38 er IKKE stort! 

Vi er alle forskjellige vettu. Overvekt er tydeligvis mer normalt enn normalvekt i dette landet. Bedre å være noen kilo lavere enn å vippe opp mot overvekt. For meg er str 38 stort, for deg er det kanskje ikke det! 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi er alle forskjellige vettu. Overvekt er tydeligvis mer normalt enn normalvekt i dette landet. Bedre å være noen kilo lavere enn å vippe opp mot overvekt. For meg er str 38 stort, for deg er det kanskje ikke det! 

Så du mener overvekt er str 38? Dessverre er spiseforstyrrelser også normalt i dette landet. 

AnonymBruker
Skrevet

Må si meg enig her. Jeg er Ts og er ikke slank/tynn. Er lubben. Bruker allikevel str s i klær. 

AnonymBruker
Skrevet

52C20D35-2C39-4C4E-8892-A4D3087160D4.thumb.jpeg.01ba12cc2a1f9873a772120aa2f58cfe.jpeg

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

52C20D35-2C39-4C4E-8892-A4D3087160D4.thumb.jpeg.01ba12cc2a1f9873a772120aa2f58cfe.jpeg

Som dere ser ikke skank. 

AnonymBruker
Skrevet

Som dere ser ikke skank. 

AnonymBruker
Skrevet

Er samme høyde som deg og veier 62 kg. Jeg er ikke overvektig når man måler ut fra fett og muskelmasse. Har høy muskelmasse samtidig som jeg også har litt former. Har synlige muskler både i armer, bein og mage, og kroppen er stram. Jeg er ingen toppidrettsutøver og heller ikke kroppsbygger, men trener en del crossfit i kombinasjon med styrketrening og litt løping. Jeg veide tidligere 5-6 kg mindre, men var ikke slankere av den grunn og klærne jeg brukte da sitter løsere i dag enn de gjorde da. Jeg ville holdt fokuset vekk fra vekten og heller forkusert på kroppssammensetningen. Vi er alle forskjellige, og BMI er en elendig målestokk! det viktigste er å ha en kropp som fungerer til det du vil bruke den til og at man er frisk og uten vondter! Har man det, er ikke vekta et problem. 

Anonymkode: 5056d...5f7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes du var fin jeg 😊 Og du; Dette er ingens beste positur. 

Anonymkode: 76193...67a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bedre for hva? De som lever lengst og er de friskeste er de som er i øvre skiktet av normalvekt for BMI. Altså 22,5-24,9 var de som levde lengst, hadde minst hjertesykdom, minst kreft og minst slag. Det var like ille, og faktisk ørlitegranne verre, å være i nedre skiktet av normal BMI som å være i overvektig-klassen. Og BMI 15-18,5 var bittelitt verre enn å ha BMI 30-35.

Anonymkode: 9bc0b...6da

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du var fin jeg 😊 Og du; Dette er ingens beste positur. 

Anonymkode: 76193...67a

Takker 😊

Er gjerne ikke det. 

Har litt å jobbe med. 

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bedre for hva? De som lever lengst og er de friskeste er de som er i øvre skiktet av normalvekt for BMI. Altså 22,5-24,9 var de som levde lengst, hadde minst hjertesykdom, minst kreft og minst slag. Det var like ille, og faktisk ørlitegranne verre, å være i nedre skiktet av normal BMI som å være i overvektig-klassen. Og BMI 15-18,5 var bittelitt verre enn å ha BMI 30-35.

Anonymkode: 9bc0b...6da

Så du forsvarer overvekt? Deg om det. 157 cm og 64 kilo er overvekt, tast det inn på en BMI kalkulator. Om folk vil være overvektig eller ikke skal jeg ikke legge meg oppi. Jeg anser som sagt godt over 60 kilo på en lav høyde som høyt, JEG føler meg stor med min vekt på min høyde, (160/61) samt ukomfortabel. Og det må være greit. Å ha en BMI på 20-21 er i mine øyne optimalt for min del. Man trenger ikke være stor i klasse fedme eller undervektig i type anoreksi kategori, det finnes faktisk en mellomting med en sunn vekt, der en føler seg komfortabel i egen kropp. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...