Gå til innhold

157 cm og ca 64 kg. Synes dere jeg er stor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker ca 10 kg ned + trening for å stramme opp. Tror dere det tar lang tid? 

Anonymkode: fe597...3de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan folk ser ut i forhold til vekt og høyde varierer voldsomt, du trenger slett ikke å være stor eller trenge å slanke deg.

• Liker 10
Skrevet

Tar du hardt i, klarer du en kg i uka. 

Men da må du kjøre strikt, og tåle bli sliten.

Start idag :)

Anonymkode: 765d4...e2c

• Liker 9
Skrevet

Det går fint. Finn ut forbruket ditt og tell kalorier. Litt kjedelig, og en viss viljestyrke  kreves, men det går fint 😊

Anonymkode: 76193...67a

• Liker 4
Skrevet

Hvor krevende blir det å holde vekten nede etter slankinga?

Anonymkode: cae76...536

• Liker 2
Skrevet

Jeg er 3 cm høyere enn deg, veier det samme. Tror virkelig ikke du burde gå ned 10 kg, uten å blande meg for mye. Jeg er str small og ville ikke gått ned :)

• Liker 2
Skrevet

Vel, du er jo overvektig. Poenget er om du selv trives med denne vekten. Dersom du er motivert, så er det klart at du kan gå ned 10 kg. Hvordan du velger å gjøre det må nesten bli opp til deg. Selv har jeg best erfaring med å telle kalorier, og holde meg til et visst antall hver dag. Trening er bare et bonus. 

Anonymkode: 1951b...2a4

• Liker 11
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vel, du er jo overvektig. Poenget er om du selv trives med denne vekten. Dersom du er motivert, så er det klart at du kan gå ned 10 kg. Hvordan du velger å gjøre det må nesten bli opp til deg. Selv har jeg best erfaring med å telle kalorier, og holde meg til et visst antall hver dag. Trening er bare et bonus. 

Overvektig?? Det var å ta litt hardt i synes jeg.Man kan ikke bare se på høyde og vekt og si at en person er overvektig det kommer helt an på benbygningen og hvordan si kiloene er fordelt på kroppen. 

Anonymkode: b9db3...585

• Liker 23
Skrevet

Jeg er like høy som deg akkurat på centimeteren, og er ganske mange kilo lettere. Tenker at dette må du finne ut av selv, lett å såre dersom vi sier du bør gå ned. Om du ikke føler deg vel, så jobber du med vekten, om alt er greit gjør du det ikke. 

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Overvektig?? Det var å ta litt hardt i synes jeg.Man kan ikke bare se på høyde og vekt og si at en person er overvektig det kommer helt an på benbygningen og hvordan si kiloene er fordelt på kroppen. 

Hun er overvektig i følge BMI. Det er ikke noe å diskutere en gang. Så kan man ta diskusjonen om personen trives med den vekten, bærer vekten godt ect. Men skjønner ikke greia med at alle skal ha sin egen subjektive mening om hva som er overvektig eller ikke. Jeg kaller henne ikke "stor" eller "feit", men hun er overvektig. 

Jeg er også overvektig, btw, så dette er ikke fatshaming. 

• Liker 27
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh nei. Hun er overvektig. Med mindre hun driver med kroppsbygging på konkurransenivå, men da hadde hun neppe snakket om å ønske å stramme opp. Så hun er helt udiskutabelt overvektig.

Til ts, trening er gram og kosthold er kilo. Finn en type diett som funker for deg. Om det er å telle kalorier, kutte ut karbo, gå paleo eller prøve periodisk faste. I tillegg er det veldig bra om du klarer å trene f.eks. tre ganger i uka. Ikke gå tur eller jogge, og definitivt ikke saltimer, men helst styrketrening. Løft tungt, det er en myte at det vil gi deg særlig store muskler, men mer muskelmasse vil øke forbrenningen din.

Anonymkode: 48b68...ebe

• Liker 6
Skrevet

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er overvektig i følge BMI. Det er ikke noe å diskutere en gang. Så kan man ta diskusjonen om personen trives med den vekten, bærer vekten godt ect. Men skjønner ikke greia med at alle skal ha sin egen subjektive mening om hva som er overvektig eller ikke. Jeg kaller henne ikke "stor" eller "feit", men hun er overvektig. 

Jeg er også overvektig, btw, så dette er ikke fatshaming. 

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh nei. Hun er overvektig. Med mindre hun driver med kroppsbygging på konkurransenivå, men da hadde hun neppe snakket om å ønske å stramme opp. Så hun er helt udiskutabelt overvektig.

Til ts, trening er gram og kosthold er kilo. Finn en type diett som funker for deg. Om det er å telle kalorier, kutte ut karbo, gå paleo eller prøve periodisk faste. I tillegg er det veldig bra om du klarer å trene f.eks. tre ganger i uka. Ikke gå tur eller jogge, og definitivt ikke saltimer, men helst styrketrening. Løft tungt, det er en myte at det vil gi deg særlig store muskler, men mer muskelmasse vil øke forbrenningen din.

Anonymkode: 48b68...ebe

Jeg ser at dere ikke er klare over at BMI-grensene ikke passer alle mennesker. BMI er laget for befolkningsgrupper, ikke for enkeltindivider. Det finnes mennesker som er normalvektige med en BMI på 16 og mennesker som er normalvektig med en BMI på 27. Så dere kan ikke si at det ikke er noe å diskutere en gang. Dette viser at dere ikke vet hva dere snakker om.

Anonymkode: b5d90...e74

• Liker 8
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser at dere ikke er klare over at BMI-grensene ikke passer alle mennesker. BMI er laget for befolkningsgrupper, ikke for enkeltindivider. Det finnes mennesker som er normalvektige med en BMI på 16 og mennesker som er normalvektig med en BMI på 27. Så dere kan ikke si at det ikke er noe å diskutere en gang. Dette viser at dere ikke vet hva dere snakker om.

Anonymkode: b5d90...e74

Alle er overvektige med en BMI på 27, og alle er i hvert fall undervektige med en BMI på 16. Men man likevel kan være sunn og frisk med disse BMI'ene (eller 16 i BMI høres uansett ikke særlig sunt ut). 

Har man mye muskler med lav fettprosent så er ikke BMI-kalkulatoren så nyttig, men tviler på at det gjelder TS som ikke nevner at hun driver med tung styrketrening. 

Anonymkode: 8af48...d18

• Liker 10
Skrevet

Tja. Samme høyde her og veier 57 kg. Synes jeg er litt tykk. Trener styrke 3 ganger PR uke. Må noen få på noe Cardio i tillegg:(

Anonymkode: b3567...33c

• Liker 3
Skrevet

Kommer an på kroppssammensetningen din. Jeg er 158, veier nå 60 kg, og har mye magefett og målte fettprosent på 34 på treningssenteret. Fikk beskjed om at det var for høyt selv om jeg såvidt er normalvektig. Har begynt å trene nå, og er mest opptatt av å stramme opp og få ned fettprosent og øke muskelmasse. 

Anonymkode: 81fd8...7c2

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Camillapb skrev:

Jeg er 3 cm høyere enn deg, veier det samme. Tror virkelig ikke du burde gå ned 10 kg, uten å blande meg for mye. Jeg er str small og ville ikke gått ned :)

Jeg og går i str small (nå strammere enn de var), men lagt på meg i julen + hadde en del for mye før det og. Så må få gjort noe her nå. Har en del mage og er utrent og slapp i fisken. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror du kommer til å klare det dersom du er motivert. Prøv å gjøre det til en livsstilsendring, og ikke bare et kortvarig prosjekt. 

Sammenlignet med meg som er 174 cm. og 64 kg., tenker jeg at du er overvektig og rent helsemessig kan ha godt av å gå ned noen kilo. Selv er jeg litt kraftig på rumpe og lår, og kunne gjerne tenke meg å stramme opp selv uten å gå ned i vekt. 

Anonymkode: 7938a...bd0

• Liker 4
Skrevet

10 kilo tar kanskje 4-5 måneder siden du er såpass liten i utgangspunktet. Men det er ikke noe problem at det tar litt tid. Da rekker du å venne deg til det nye kostholdet. 

Jeg er selv 165 cm og veier 58-59 kilo. Det er passelig for min kropp. 

Anonymkode: 7dca2...3bd

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og går i str small (nå strammere enn de var), men lagt på meg i julen + hadde en del for mye før det og. Så må få gjort noe her nå. Har en del mage og er utrent og slapp i fisken. 

Men jeg ville likevel ikke rettet meg mot å gå ned 10kg. Heller trent styrke for å stramme opp, du høres ikke ut som ei som trenger gå ned så drastisk mye. Julekiloene går av like raskt som dem kom på. Men igjen, du velger selv. Jeg bare sier hva jeg mener. Lykke til uansett hva du velger! :)

Skrevet

Høres fin ut som du er. Koselig med litt lubb.

Anonymkode: 249e2...f05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...