AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #1 Skrevet 28. desember 2019 Jeg vet at folk bor forskjellig. Noen har det veldig rotete, de fleste har det vel midt på treet, mens noen har et hjem hvor alt er ryddig, rent, alle ting ligger der det skal og hvor alle rom er på utstilling hele tiden. Både for naboer som bor tett på og for besøkende. Kan til og med gå inn og se seg om der, se ut av vinduet og ingenting er privat liksom. Jeg forstår ingenting av en slik åpenhet og ønske om å vise besøkende alt om alt. Personlig er det naturlig for meg å ha en "besøkssone" som består av stue, kjøkken og bad/gang. Jeg vil ha soverommene og bortstablingsrom for meg selv. Hvordan har du det med dette? Er du litt naturlig privat, eller har du et hjem som er klar for visning når som helst? Anonymkode: ae911...c07
Dalmatian Skrevet 28. desember 2019 #2 Skrevet 28. desember 2019 (endret) Som maksimalist er det viktig å ha faste plasser til tingene mine. Hva er vitsen med å ha (stort) hus om man ikke skal ha en historie i det. Hadde det fint før det ble ille i juni. Sliter med å holde det ryddig. Jeg bor trangt og lite; sliter med røyklukt fra naboer. Er veldig fornøyd med stilen i stua mi. Liker gamle ting som moren min hadde, eller som jeg har kjøpt. Jo eldre noe er, jo sjeldnere er det. Som regel er det også hundre ganger finere enn den nye, gråe, døde minimalistiske stilen i dag. Minimalisme har gjort det lettere for ellers rotete mennesker, som moren min, å holde det ryddig. Bare hiv alt i ei svær skuffe usortert og ingenting ser mistenksomt ut. Tenker på sånne som Synnøve Skarbø. Fy så kjedelig å må alltid bytte ut gammelt med nytt bare fordi det er gammel stil. Jeg ønsker ikke å leve så lett, uten noe historie eller sjeldne ting fra fortiden. Skal ikke legge ut sengen min med kosedyr. Må le av dere rikinger med vaskehjelp. Dere er ikke ryddige; ikke om andre gjør jobben for deg. Jeg tørket støv og støvsuget selv, samme dag ukentlig. Eventuelt vasket gulvet, men ikke med kjemikalier. Hva er vitsen med å ha gjester om dem ikke får se eller bruke toalettet? Snakk om å være snål. Endret 28. desember 2019 av Dalmatian 10
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #3 Skrevet 28. desember 2019 Alt er ganske strøkent, hele tiden. Har god plass. Vaskehjelp. Robotstøvsuger. Eier ingenting vi ikke trenger. Både jeg og mannen tar unna løpene. Og vi er to voksne. Så er veldig begrenset hvor mye rot det er mulig å lage. Ingen gjester ser noen gang soverom, garderoberom, treningsrom, vaskerom eller vårt baderom. Så dette holdes ryddig og rent utelukkende fordi det er slik vi ønsker å ha det. Så begrepet "besøkssone"/visningsklart er helt ubegripelige begrep for meg. Ryddig og rent er slik vi har det for egen del. Anonymkode: 85aee...bc0 10
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #4 Skrevet 28. desember 2019 Jeg har det alltid strøkent. Det er bare naturlig for meg å legge ting på plass etter hvert som jeg er ferdig med å bruke det, slik at rot aldri oppstår. Men jeg er likevel en veldig privat person. Liker ikke uventede gjester, og ville ikke likt at folk gikk inn på soverommet mitt selv om jeg ikke har noe sjenerende liggende fremme der heller. Anonymkode: 97704...aee 6
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #5 Skrevet 28. desember 2019 Vi har tre små barn og alt for lite hus. Samme hvor mye vi rydder, så ser det bomba ut i løpet av dagen. Da vi var barnløse var det noe helt annet. Anonymkode: fc6c1...b7d 15
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #7 Skrevet 28. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alt er ganske strøkent, hele tiden. Har god plass. Vaskehjelp. Robotstøvsuger. Eier ingenting vi ikke trenger. Både jeg og mannen tar unna løpene. Og vi er to voksne. Så er veldig begrenset hvor mye rot det er mulig å lage. Ingen gjester ser noen gang soverom, garderoberom, treningsrom, vaskerom eller vårt baderom. Så dette holdes ryddig og rent utelukkende fordi det er slik vi ønsker å ha det. Så begrepet "besøkssone"/visningsklart er helt ubegripelige begrep for meg. Ryddig og rent er slik vi har det for egen del. Anonymkode: 85aee...bc0 Som hos oss. Ryddig og rent fordi vi liker det sånn. Sjelden med uanmeldt besøk, men det hadde vært uproblematisk for oss. Har i tillegg en mann som liker å rydde og sortere. 😊 Anonymkode: 82f3e...005
exictence Skrevet 28. desember 2019 #8 Skrevet 28. desember 2019 Jeg har det ganske strøkent og ryddig i stue, gang, kjøkken, toalett. Har det ikke så ryddig på soverom og en gang der. Så jeg er vel verken det ene eller det andre du beskriver. Er enig med deg at forstår ikke vitsen med å vise besøkende rundt. Det tror jeg ikke de er interessert i, og vil egentlig ha det privat på soverommet. 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #9 Skrevet 28. desember 2019 Ryddig, og har ikke flere ting enn vi trenger. Liker rene, ryddige flater. Vaskehjelp en gang i uka og robotstøvsuger som starter automatisk. Tar unna klesvask fortløpende og blir stresset av mye skittentøy. Har to barn, begge over småbarnsfasen. Anonymkode: be04c...759 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #10 Skrevet 28. desember 2019 Vi har det ganske strøkent, jeg må ha det ryddig for å trives. Elsker system og orden. Det er vel egentlig bare klesskapet mitt som er håååpløst, gjesterommet er det også litt smårotete nå i julen. Anonymkode: 2e2a2...ead 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #11 Skrevet 28. desember 2019 Har det ofte ganske rotete og kaotisk 😅 Men stue, kjøkken og bad er som regel ganske ok. Anonymkode: 948c4...d6d 4
Gjest Alkoholist Skrevet 28. desember 2019 #12 Skrevet 28. desember 2019 (endret) Rent og ryddig. Bor alene, så det er ikke vanskelig å holde det i orden. Endret 28. desember 2019 av Alkoholist
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #13 Skrevet 28. desember 2019 Rent men kke striglet. Her står det oftd en kaffekopp og oppvask i kummen frem til kvelden. Men vasker hver dag, da jeg liker å ha det rent, men bør se bebolig ut. Har ikke besøkssoner,her må gjerne alle se at jeg har genseren fra i går liggende på soveromsgulvet frem til jeg legger den i vaskemaskin på kvelden.Betyr virkelig ikke noe om folk ser jeg lever i huset mitt. Anonymkode: f60d7...d60 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #14 Skrevet 28. desember 2019 Her er det alltid rent, og ryddig. Liker at det ikke synes at det bor folk og dyr her. Gjelder alle rom. Jeg rydder og vasker etter meg (og andre) helt naturlig, og klarer ikke sette meg ned om det er noe som kan gjøres. Det gjelder og steder som ikke synes, inni skap, boder ol. Anonymkode: e8168...5f4
SPOCA Skrevet 28. desember 2019 #15 Skrevet 28. desember 2019 En mellomting, vil jeg si. Vi har det ikke striglet, og er nok litt rotete av oss begge to. Derimot liker jeg å rydde i helgene, så pleier å holde seg ganske greit resten av uka. Har robotstøvsuger, og den hjelper veldig siden vi også har to katter. 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #16 Skrevet 28. desember 2019 Jeg får panikk i blikket når folk plutselig står i gangen og har tenkt seg inn :ler: To voksne i full jobb, fem barn og to katter, pluss X antall venner av barna som flyr inn og ut. Det er ofte rotete hos oss, noen ganger kaotisk, noen ganger ryddig. Det er aldri direkte møkkete eller skittent. Jeg har en grense for hvor ille det går an å ha det før vi tar et skippertak, og den grensa er absolutt. Regner det ser langt bedre ut her om noen få år. Jeg er ganske ryddig av natur. Anonymkode: 2d93c...19a 9
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #17 Skrevet 28. desember 2019 Mannen mener det ikke er så ille, så vi har ulikt syn på hva som er rot. Kjøkken blir ryddet og vasket hver kveld, slik at det er strøkent om morgenen når vi står opp. Stue kan fort bli litt støvete, og BHer ligger slengt i sofa og på stolrygger. Om vi får uanmeldt besøk beklager jeg meg ALDRI over rotet. Vi bor jo her og trives godt. Faktisk så tror jeg at folk ville likt stilen og kunsten som er fremme her om det var visning. Anonymkode: 0c855...f4e
Felicius Skrevet 28. desember 2019 #18 Skrevet 28. desember 2019 Vi har det stort sett veldig ryddig og minimalistisk. Vi er tre som bor sammen hvor jeg og han ene er veldig ryddige og han siste er helt jævlig rotete. Så hvis han har fått vært alene noen timer så ser det ikke ut. 1
addict Skrevet 28. desember 2019 #19 Skrevet 28. desember 2019 (endret) Vi er en familie på 4 med 2 hunder og minste barn er 1 år gammel. Eldste er pre-teen og tror at alt kan legges der han står eller sitter i øyeblikket og huet hans vet ingen hvor er akkurat nå. Både jeg og far i hus er trøtte pga nattamming og tidlige morgener. Her er det absolutt ikke strøkent 😂 likevel så er det besøksvennlig. Endret 28. desember 2019 av addict 2
mammahjarte Skrevet 28. desember 2019 #20 Skrevet 28. desember 2019 Stort sett strøkent med mindre vi har reist mykje. Eg hater rot og det eg ikkje bruker gir eg vekk eller prakker på andre. Eg kvitta meg med sju sekkar med klær i 2017. Har ikkje savna eit plagg, vi eige som regel for mykje ting. Folk generelt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå