Ullvott Skrevet 28. desember 2019 #1 Skrevet 28. desember 2019 Jeg har noen kjøkkenhåndklær som jeg ikke får til å fungere. De er i "vaffelmønstret" vevd bomull, og det som skjer når jeg bruker dem er at de ikke suger til seg en eneste dråpe vann, men derimot raust gir fra seg masse lo og støv. Jeg har vasket dem 8-10 ganger nå, vekselvis på 90 og 60 grader. Jeg bruker selvsagt ikke skyllemiddel, men jeg har prøvd med og uten eddik i skyllevannet. Nå er jeg lei av å google og å prøve meg fram på egen hånd. Er det noen som har erfaring med noe som virker? (Jeg kan å google selv, så jeg trenger ikke hjelp til å søke fram flere metoder som ikke funker. ) Kan årsaken til dårlig tørkeegenskaper rett og slett ligge i fargen? Stoffet har en ganske sterk farge.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #2 Skrevet 28. desember 2019 Har du forsøkt å tørke de i tørketrommel for å bli kvitt all den overflødige loen. Bruk gjerne sånne små baller med "pigger" på, som er beregnet til bruk i tørketrommel. Da får de litt juling og blir antakelig veldig bra etterpå. Anonymkode: c9acd...2e2
Ullvott Skrevet 28. desember 2019 Forfatter #3 Skrevet 28. desember 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du forsøkt å tørke de i tørketrommel for å bli kvitt all den overflødige loen. Bruk gjerne sånne små baller med "pigger" på, som er beregnet til bruk i tørketrommel. Da får de litt juling og blir antakelig veldig bra etterpå. Anonymkode: c9acd...2e2 Nei, det har jeg ikke prøvd. Jeg har rett og slett ikke tenkt på det, engang, da jeg ikke har tørketrommel. Kanskje jeg skal låne litt tromling hos noen. Takk for tipset!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå