scorpion73 Skrevet 7. september 2002 #1 Skrevet 7. september 2002 Ja nå har vi prøvd og prøvd i 5 år, og nå har vi bestemt oss for å prøve med et ivf forsøk i januar. I den forbindelse så lurer jeg på om noen av dere har noen gode tips på veien til oss. Vi skal betale alt selv, og skal til en svensk klinikk, hva skjer da med medisiner f.eks. Er det noe jeg bør spise, gjøre osv nå før et forsøk. Har tette eggledere, og legene sier at de ikke kan se noen grunn til at dette ikke skal gå bra, noen med erfaringer fra dette her inne. Er kjempegla for alle råd og tips her.
Zena Skrevet 7. september 2002 #2 Skrevet 7. september 2002 Hvorfor gjøre det på en privat-klinikk i Sverige? Har ikke vært gjennom ivf, men før en planlagt graviditet er det generelt tipset om å droppe røyken og spise folat.
scorpion73 Skrevet 8. september 2002 Forfatter #3 Skrevet 8. september 2002 Vi skal til Sverige fordi vi ikke får dekket noe fra staten, siden vi har barn fra før.
Gjest Anonymous Skrevet 8. september 2002 #4 Skrevet 8. september 2002 Du kan jo også gjøre det på en privatklinikk i Norge. Kom førstemann på "naturmetoden" da?
scorpion73 Skrevet 8. september 2002 Forfatter #5 Skrevet 8. september 2002 Tli gjest. Ja første mann kom pånaturmetoden, men pga en eggleder betennelse eller noe i den duren, som svært få vet at de har, så har jeg ikke kjent at det var noe galt og har derfor fått tette eggledere. Klart man kan gjøre det i Norge og, men jeg skal gi deg et pris eks på firskjellen. Volvat: ca 23000 Klinikken i Ørebro: ca 11000 Det utgjør ganske mange kr i forskjell der, og må vi gjennom mange forsøk, så er det jo greit å tenke litt økonomi også, siden vihar mått spare for dette. Dessuten så var det vel ikke dette spm, gikk ut på, jeg lurte på om noen hadde noen tips til meg på veien jeg, om noe en bør spise, evnt ikke spise osv.
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2002 #6 Skrevet 10. september 2002 Hei! Gå inn på snartgravid.com så finner du ekspertisen! :D
Gjest Fru Larsen Skrevet 10. september 2002 #7 Skrevet 10. september 2002 Hei Du burde ta Folat, dette fordi det skal forebygge evnt. ryggmargsbrokk. Stump røyken, hopp over alkoholen og få nok søvn. Spis ellers sunt og godt. Det kom en ny lov ang. IVF behandling i sommer. Dere skal ikke betale mer enn 18 000 kr for inntil 3 forsøk, uansett om dere har barn eller ikke. For 3 forsøk i Sverige blir det 33 000 kr. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå