Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg tror Cathrine Holden som har skrevet dette kan ha noen gode poenger. Men jeg er redd hun feiler i å tro at dette er et sympton som kun angår 'kvinnen'. Verden samlet er vel på god vei dit artikkelen tar oss.

Jeg har en kjempe god stripe av Calvin fra Calvin & Hobbes hvor Calvin står fornøyd og glad på gulvet og sier;

"Here I am, happy and content"

Så ser han pluttselig litt betenkt ut, og sier;

"But not euphoric - So now im no longer content. Im unhappy. My day is ruined"

"I need to stop thinking while im ahead"

Jeg er redd vi kan gå glipp av lykken i søken av den.

Skrevet

Jeg tror dette er et unisex-problem, og ikke et kvinne-problem. Jeg fikk et pr strofer i hodet da jeg leste artikkelen: "Alle disse dagene som kom og gikk, ikke visste jeg at de var livet". Det er noe i det- At man i dagens samfunn hele tiden skal ha noe nytt å strebe etter. Istedenfor å nyte det man har NÅ.

Gjest sexysadie
Skrevet

Jeg leser artikkelen slik at kvinner bør ikke tro at de kan fpå i både pose og sekk. Hvorfor ikke?

Det har jo menn hatt i alle de år.

Skrevet

Hva er forskjellen på ideologi og idealisme?

Om det å stadig strebe seg etter noe høyere: det er vel og bra at man har sine mål i livet. Men man glemmer ofte balansen. Å strebe for mye er heller ikke bra. Hvis man finner en god balanse i seg selv så tror jeg at man føler seg mye mer tilfreds.

Gjest gjest672
Skrevet

Noen av oss kvinner trives jo også med å ha noe å stebe etter. Hvorfor skal vi være tilfreds med å passe hus, mann og barn om vi ønske oss mer enn det?

• 2 måneder senere...
Skrevet

gejst762, fordi at lykken er det man har og ikke det man ikke har.

Skrevet

Nok en gang må kvinner forsvare det de gjør, skjønner ikke at vi ikke kan bli ferdig med det snart. Kvinner er likestilt mannen, så hvorfor lage sak ut av noe sånt.

Men det er jo skrevet av en mann da....

Familien viktigst

Ifølge Byager er familien det aller viktigste for dagens kvinner. Men for de fleste av dem rekker det ikke å bare konsentrere seg om familien. De vil nemlig også ha stimulerende arbeid og interessante fritidssysler.

Er dette noe nytt egentlig?

Skrevet

Huff ja, det var en mann som sa det. På tide at sjimpansene kommer på banen og taler sin sak. Stoler ikke helt på Goodall. Hun er jo et menneske.

Skrevet

Har menn alltid vært lykkelige? OK, mulig de har det. Men jeg tror at de som vil ha alt, aldri vil oppnå det. De som er fornøyd med passelig nok, og gjerne mye av noe, de blir mer lykkelige. OK, jeg ser ikke ut som en PlayBunny, men jeg har bra sex likevel. Den tiden jeg ikke bruker på å bekymre meg om kroppen min, bruker jeg til å ha en interessant jobb. Den tiden jeg kunne brukt på jobben min etter normal arbeidstid bruker jeg heller til å kose meg med mann og hus. (OK ikke så mye hus, men litt husarbeid hver dag gjør meg på sikt mer lykkelig enn 4-5 timer hver helg.)

Tror flere, spesielt kvinner, kanskje bør stoppe opp, stresse ned og tenke på hva som egentlig er viktig for dem, og hvordan de kan leve litt friere. Det er ikke noe jeg har funnet på, men det er mange som ikke ser ut til å ha reflektert så mye over HVORFOR de vil oppnå alt og forventer å alltid være lykkelige.

Catzy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...