AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #1 Del Skrevet 28. desember 2019 Vi har som de fleste nordmenn en del taco til middag. Om jeg kan kutte ut kjøttet og erstatte med noe plantebasert vil det utgjøre litt ila et år. Hva er det beste å erstatte kjøttdeig med? Anonymkode: 83c38...79a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #2 Del Skrevet 28. desember 2019 I taco; sorte bønner og sopp. Anonymkode: da673...2c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #3 Del Skrevet 28. desember 2019 Kanskje ikke 100% det svaret du er ute etter. Men vi blander chilibønner eller kidneybønner med karbonadedeig. Da holder ca 150 gram kjøtt fint til to personer. Anonymkode: 6d472...c4a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #4 Del Skrevet 28. desember 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje ikke 100% det svaret du er ute etter. Men vi blander chilibønner eller kidneybønner med karbonadedeig. Da holder ca 150 gram kjøtt fint til to personer. Anonymkode: 6d472...c4a Jo men det er fint tips, det kan vel sikkert gjøres i andre retter med kjøttdeig også. Så får vi kuttet litt ekstra uten å fjerne alt. Anonymkode: 83c38...79a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #5 Del Skrevet 28. desember 2019 Til Taco er denne best! BBQ smak. Merk deg at det finnes en lignede med smak av timian, den er ikke like god. Tror du får tak i den på kiwi i hvert fall. Men min nærmeste kiwi har den ikke. Anonymkode: c5b4a...d05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåtimen Skrevet 28. desember 2019 #6 Del Skrevet 28. desember 2019 Jeg lager enten bønnestuing; surrer litt løk og hvitløk i olje, tilsetter tacokrydder og rører godt og så en pakke kidneybønner. Moser litt halvveis med sleiva så krydderet blander seg fint. Eller så tar jeg sprøstekt kikerter; skyll og tørk en boks kikerter med litt papir. Spre utover på et bakepapir, strø olje og tacokrydder over og bland så alt er dekket. Stekes i kanskje 30 minutter på 180 grader, spørs litt på ovnen. Et annet alternativ er jo ferdig vegetarfarse fra for eksempel Anamma eller Helsans kök, men det er ikke jeg så tilhenger av 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #7 Del Skrevet 28. desember 2019 Kan lage chili sin carne da. Anonymkode: a73e4...de5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #8 Del Skrevet 28. desember 2019 Jeg surrer litt hvitløk og løk i panna. Tilsetter hakket sopp og røde linser, som er skylt. Tacopulver og litt vann. Koke sammen Bedre enn kjøttdeig og jeg er ikke vegetarianer. Anonymkode: 563a3...63c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #9 Del Skrevet 28. desember 2019 Kommer litt an på hva du er ute etter! Så likt kjøttdeigtaco og enkelt som mulig: https://www.santamariaworld.com/no/produkter/vegetarian-taco-mix/ Om du føler deg litt mer eventyrlysten er det meste godt i taco. Bønner, smuldret tofu, sopp, kikerter, blomkål, valnøtter, søtpotet, osv. Søk gjerne på taco på f.eks bloggen Green Bonanza for inspirasjon 😊 Anonymkode: 6d60c...e64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #10 Del Skrevet 28. desember 2019 Bønnestuing og sopp Anonymkode: 83985...f8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #11 Del Skrevet 28. desember 2019 -Tofu -Pulled jackfruit -Linser -Bønner -Annama farse -Tørka soya farse -Sopp Anonymkode: 95534...af3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #12 Del Skrevet 29. desember 2019 Revet squash surret i panna på sterk varme er faktisk forbausende likt som kjøttdeig. Anonymkode: d679f...30d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tebrok Skrevet 16. januar 2020 #13 Del Skrevet 16. januar 2020 Dersom jeg spiser med barn som vil ha typisk "norsk" taco, bruker jeg soya-farse, som regel denne. Bland med "vanlig" tacokrydder og litt tomat på boks (eller sleng i litt mild salsa). For mer voksne smaksløker, er standaren svarte bønner med grønn paprika, løk og søtpotet stekt i cumin- og chipotle-pulver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #14 Del Skrevet 16. januar 2020 På 28.12.2019 den 15.10, AnonymBruker skrev: Til Taco er denne best! BBQ smak. Merk deg at det finnes en lignede med smak av timian, den er ikke like god. Tror du får tak i den på kiwi i hvert fall. Men min nærmeste kiwi har den ikke. Anonymkode: c5b4a...d05 Den der er helt fantastisk god!! Ellers finnes det vegansk «kjøttdeig» og «kylling». De er også gode, men bruk masse vann til kjøttdeiga for den kan bli tørr. Anonymkode: 0efd6...136 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 17. januar 2020 #15 Del Skrevet 17. januar 2020 Jeg blander soyakjøttdeig og sopp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #16 Del Skrevet 17. januar 2020 Jeg steker kikerter og tilsetter tacokrydder. Kjempegodt Anonymkode: 221a6...105 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå