Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei og hå!

Jeg vurderer å ta nettstudier gjennom Høyskole Kristianias digitale fagskole. Spesifikt ønsker jeg å ta studiet "Juridisk assistent" (https://www.kristiania.no/studier/fagskole/juridisk-assistent/

Er det reell verdi i dette studiet eller er det bare bortkasta penger? Kan det virkelig brukes i arbeidslivet, og får man jobb som juridisk assistent? Jeg har alltid ønsket å ta nettstudier, men alle de private høyskolene har ikke enda klart å overtale meg om at de er verdt pengene. 

Anonymkode: 08a33...930

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei og hå!

Jeg vurderer å ta nettstudier gjennom Høyskole Kristianias digitale fagskole. Spesifikt ønsker jeg å ta studiet "Juridisk assistent" (https://www.kristiania.no/studier/fagskole/juridisk-assistent/

Er det reell verdi i dette studiet eller er det bare bortkasta penger? Kan det virkelig brukes i arbeidslivet, og får man jobb som juridisk assistent? Jeg har alltid ønsket å ta nettstudier, men alle de private høyskolene har ikke enda klart å overtale meg om at de er verdt pengene. 

Anonymkode: 08a33...930

Du trenger ikke den utdannelsen for å jobbe som juridisk kontormedarbeider/assistent. Juridisk kontormedarbeider/assistent er ikke en beskyttet tittel, hvem som helst kan kalle seg det. Merk deg at juridisk assistent ligner på advokat assistent, en tittel som krever mer kurs og praksis. Det første du må se på er jobbmuligheter, florer slike stillinger der du bor? I såfall kan en slik utdannelse være det som skiller deg fra alle andre. 

Jeg har utdannelsen, men klarte ikke få jobb. Det endte med at jeg tok en bachelor innen helse og sosialfag i stedet. Fikk jobb på flekken. Jeg har ingenting i mot betalings-skoler, men du MÅ sjekke jobbmulighetene først.

Anonymkode: 2d82e...496

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...