Gå til innhold

Hvor lenge ville du ventet på at mannen skal bli klar for å få barn?

Hvor lenge ville du ventet på at mannen skal bli klar for å få barn?  

129 stemmer

1. 1. Hvor lenge ville du ventet på at mannen skal bli klar for å begynne å prøve å få barn? Da gitt at kvinnen er i starten av 30-årene.

• Ville ikke ventet, ville forlatt ham
      23
    • Ville ventet i 1 år
      54
    • Ville ventet i 2 år
      23
    • Ville ventet i 3 år
      10
    • Ville latt han få all tid han trenger - selv om det kan bety at det ikke blir barn
      12
    • Ville forsøkt å presse ham til få barn, selv om han ikke er klar
      7

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 12. jan. 2020, 22:59

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge ville du ventet på at mannen skal bli klar for å få barn? Da med utgangspunkt at kvinnen er i 30-årene.

Hvor lang tid brukte du og din bedre halvdel i virkeligheten på dette? Var det slik at én av dere trengte lang tid? Hva gjorde at han/hun ble klar til slutt?

Anonymkode: 3d41e...d26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg svarte "forlatt han". Men det er ikke helt riktig. Jeg ville ikke gått inn i et forhold om dette var et tema som ble trenert, og ikke kunne snakkes åpent og konkret om. 

Traff mannen da jeg var 22. Allerede etter få uker snakket vi åpent om hvorvidt vi ønsket barn, hvor mange, hvilke verdier vi ønsket for dem. Selv om vi begge følte dette lå ca 10 år frem i tid - en tidsplan vi holdt oss til. Da vi var i 30 årene var jeg klar sist, for jeg trivdes så godt med friheten og karrieren. 

Vi snakket også åpent om hva vil ville gjøre om uhellet skulle vært ute. Og han var allerede tidlig i 20 årene der at han så på abort som et veldig vanskelig valg, og at dersom vi skulle havne i den situasjonen så skulle vi klare det, selv på studielån. 

Anonymkode: 90c48...514

• Liker 9
Skrevet

Ingen av alternativene passer. Hadde jeg vært i starten av 30 årene (som jeg en gang var når mannen enda ikke var klar) så ville jeg ventet til han ble klar, noe han sa han kom til å bli når ting var litt mer på stell. Jeg ble gravid da jeg var 35 så det tok sånn sett 5 år. Jeg er eldre enn mannen min så jeg sa klart ifra at jeg ikke ville være 40 når jeg fikk det første barnet. Presset litt men ikke så mye at han fikk noia og løp. Ble noen diskusjoner av og til men heller det enn å gå rundt grøten hvor en av oss følte at vi ikke fikk sagt hva vi mente om saken.

Anonymkode: 8e8e3...02b

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at en mann som er i 30-årene bør vite om han vil ha barn eller ikke, og jeg ville aldri gått inn i et forhold med en mann uten å diskutere temaet først. Hadde mannen sagt til meg at han gjerne vil ha barn og er klar for det, men at han gjerne ønsker å være sammen med meg ett års tid først, så hadde han så klart fått det året eller to også, for den saks skyld. Men noe lenger ville jeg personlig ikke ha ventet. 

Har jeg allerede vært sammen med mannen i noen år, og han fortsatt, i en alder av 30+, ikke er klar eller ikke vet om han vil ha barn, så ville jeg sagt klart i fra hva jeg ønsker og gitt ham ett års tid. Er han fortsatt like usikker når det året er gått, ville jeg gått videre. 

• Liker 7
Skrevet

Jeg er av den typen som setter forholdet først og får lyst på barn som et "resultat" av vårt fantastiske forhold. Har hatt et stort behov for å finne selve mannen i mitt liv (som jeg har) og har kjent på lyst på å få barn med han (vi har to), men jeg har aldri hatt noe behov for barn uavhengig av mannen jeg får det med. Trykket derfor på "Ville latt han få all tid han trenger - selv om det kan bety at det ikke blir barn." 

Anonymkode: d8336...dde

• Liker 3
Skrevet

en annen kjent strategi fra romaner og dramaserier: 

"ikke vent, bli gravid med mann no.2., og si til mann no.1. at han er faren til barnet" ... 

lurer på hvor mange tar risikoen å velge dette alternativet? 

en annen mulighet: test mannen din slik at du sier at du er gravid...se hvordan han reagerer....og så bestemme bare etterpå om du vil fortsatte å leve med ham eller avslutte forholdet? 

hvorfor er det så viktig å få egne barn, når du kan adoptere? er det bare for det koster mer, eller for det er viktig for deg å ha litt liknende utseende, eller videreføre genetiske arv? 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge ville du ventet på at mannen skal bli klar for å få barn? Da med utgangspunkt at kvinnen er i 30-årene.

Hvor lang tid brukte du og din bedre halvdel i virkeligheten på dette? Var det slik at én av dere trengte lang tid? Hva gjorde at han/hun ble klar til slutt?

Familie var/ er så viktig for meg at jeg ikke ville vurdert en mann som ikke var skrudd sammen på samme måte.

Hvis jeg hadde følt at han var motvillig på noe som helst måte hadde jeg fått tvil om han var i stand til å bli en god far selv om han skulle gå med på det.

Anonymkode: b844a...94e

• Liker 1
Skrevet

Svarte at jeg ikke ville ventet. I det legger jeg det som står til grunn; kvinnen er i begynnelsen av 30-årene. Legger også da til grunn at man har vært sammen noen år. 

Om man er i begynnelsen av 30-årene og akkurat har truffet mannen, eller er singel ville han selvsagt fått ett par år på seg, men ville nok avklart i tidlig datingfase at barn lå som ett klart premiss for forholdet. 

Anonymkode: d7b28...18d

• Liker 1
Skrevet

Avhenger av alderen på mannen. 

Anonymkode: 4820f...b26

Skrevet

Menn blir aldri klar. Flere kompiser sier at de ikke ble klar for det før de fikk barnet i armene, da forstod de hva det hele dreide seg om. 

Anonymkode: a896e...aa7

• Liker 5
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker said:

Avhenger av alderen på mannen. 

Mannen er noen få år yngre. Vært et par i mange år.

Ts

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mannen er noen få år yngre. Vært et par i mange år.

Ts

Da ville jeg ha ventet i 2-3 år, forutsatt at jeg ikke var heeelt desperat selv. Vi begynte å prøve når jeg var 32-33, og mannen noen år eldre. Hvis mannen også hadde vært i starten av 30-årene kunne vi sikkert ha ventet en stund til. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menn blir aldri klar. Flere kompiser sier at de ikke ble klar for det før de fikk barnet i armene, da forstod de hva det hele dreide seg om. 

Tull.

Anonymkode: bef4c...c60

• Liker 3
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Da ville jeg ha ventet i 2-3 år, forutsatt at jeg ikke var heeelt desperat selv. Vi begynte å prøve når jeg var 32-33, og mannen noen år eldre. Hvis mannen også hadde vært i starten av 30-årene kunne vi sikkert ha ventet en stund til. 

Ja, det er hva jeg undrer på om jeg skal gjøre. Kjenner meg ikke desperat ennå, men kjenner litt på at jeg nærmer meg midten av 30-årene, og vet jo aldri hvorvidt spiren vil sitte om man evt. prøver. For alt jeg vet kan det ta tid. Har aldri tidligere vært gravid.

Ts

Skrevet

Jeg ville ikke gått inn i et forhold med en mann som i en alder rundt 30 år fortsatt var usikker på dette med barn. Men var jeg deg ville jeg gitt han kun et par måneder på å bestemme seg. Hvis du nærmer deg midten av 30 årene så begynner det seriøst å bli kritisk.

Anonymkode: a2306...b60

• Liker 5
Skrevet
På 28.12.2019 den 12.07, AnonymBruker skrev:

Snakk for deg selv. Min mann var minst like klar som meg før vi sluttet med prevensjon.

Anonymkode: b844a...94e

• Liker 3
Skrevet (endret)
På 28.12.2019 den 11.45, Energidronning skrev:

en annen kjent strategi fra romaner og dramaserier: 

"ikke vent, bli gravid med mann no.2., og si til mann no.1. at han er faren til barnet" ... 

lurer på hvor mange tar risikoen å velge dette alternativet? 

en annen mulighet: test mannen din slik at du sier at du er gravid...se hvordan han reagerer....og så bestemme bare etterpå om du vil fortsatte å leve med ham eller avslutte forholdet? 

hvorfor er det så viktig å få egne barn, når du kan adoptere? er det bare for det koster mer, eller for det er viktig for deg å ha litt liknende utseende, eller videreføre genetiske arv? 

Veldig, veldig dristig. Kjempetabbe om dette blir kjent. Da risikerer man ikke bare å miste mannen, men hva om familie/bekjente får greie på dette? 

Endret av OnFire
Skrevet

Hvorfor er ikke alternativet : knulle en annen på si til han gjør meg gravid, med på lista? 

Anonymkode: 8c888...2de

Skrevet

Jeg svarte "ville ventet 2 år". Jeg går da utfra at forholdet starter når kvinnen er i begynnelsen av 30-årene. Det er jo bare rett og rimelig at mannen får et par år på seg til å finne ut om det er denne dama han vil få barn med. Alt annet ville vært meget spesielt. 

Hvis spørsmålet var ment slik at paret har vært sammen FØR kvinnen rundet 30, så blir saken såklart en annen. Her avhenger det av hvor lenge man hadde vært sammen for min del. Jeg hadde gått hvis forholdet allerede hadde vart i mange år uten at mannen var klar, men hvis forholdet bare hadde vart 1,2,3 år, så hadde jeg latt mannen få litt mer tid på seg. 

Anonymkode: a0403...691

• Liker 1
Skrevet

Damen til en kompis ventet i 0 dager etter at hun spurte. Hun har lurt på han 2 stk unger og han er med henne for ungene sin del. Så det er jo alltids et alternativ det.

Anonymkode: dcf54...caf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...