Gå til innhold

Hva synes dere leger om jobben?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...Helt ærlig? Angrer dere på studievalget? Eller er dere fornøyde?

Klarer dere å ha god "work-life-balance"? 

Hilser fersk medisinstudent som vurderer å bytte til noe annet... 

Anonymkode: ae128...7f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Studiet var supert. Livet som ferdig lege kan også være helt supert, hvis du finner deg en spesialitet du liker med gode kollegaer, og ikke dagene blir brukt til papirarbeid eller bare få ting unna uten å egentlig få tenke. Jeg har med vilje holdt meg unna de mest arbeidsintensive og vakans-pregede spesialitetene/stedene. Jeg gidder ikke jobbe et sted hvor det stadig er mas om vakanser, vakanser, passive vakter og 5-6 timer UTA i uken. 

Så selve faget er fint, og det å jobbe som lege er fint, bare så synd at det drukner i alt annet. 

Anonymkode: e4acb...e62

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Studiet var supert. Livet som ferdig lege kan også være helt supert, hvis du finner deg en spesialitet du liker med gode kollegaer, og ikke dagene blir brukt til papirarbeid eller bare få ting unna uten å egentlig få tenke. Jeg har med vilje holdt meg unna de mest arbeidsintensive og vakans-pregede spesialitetene/stedene. Jeg gidder ikke jobbe et sted hvor det stadig er mas om vakanser, vakanser, passive vakter og 5-6 timer UTA i uken. 

Så selve faget er fint, og det å jobbe som lege er fint, bare så synd at det drukner i alt annet. 

Kan jeg spørre hvilken spesialitet du valgte? 🙂 Og sånn cirka hvor mye du jobber, sammenliknet med en normal arbeidsuke på 37,5 t? 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre hvilken spesialitet du valgte? 🙂 Og sånn cirka hvor mye du jobber, sammenliknet med en normal arbeidsuke på 37,5 t? 

Det er en mindre, klinisk spesialitet, kommer ikke til å si akkurat hvilken. Hadde flaks som fikk en fot innenfor relativt tidlig!

Gjennomsnittsberegningen for ukene er ca 38 timer med UTA (vi har nesten ikke UTA), men de varierer mellom rundt 24 og 60 timer. 8-delt vakt, så vakt hver 4.helg. Aktiv vakt. Har jobbet passiv vakt, og kommer ikke til å ta en jobb med passiv vakt igjen (med mindre det er forvakt på huset/reell passiv vakt). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...