Gå til innhold

NRK ytring..... «skjerm feit»

Fremhevede innlegg

Skrevet

https://www.nrk.no/ytring/skjermfeit-1.14794943 

Han sier så fint «i fare for å virke klysete», så han visste det godt, men vet ikke om han har innsikt i akkurat hvor klysete han var, og også så unyansert at det blir feilaktig. 

Det var ikke måte på hva han skulle dra inn, alt fra brexit, til «the basket of deplorables» og «anti vaxers» i en tekst full av banning og svak ordbruk som feit, og drit. Han ba folk ikke kommentere på sitt innlegg, for han gadd ikke svare, for han var ikke slik som dem.

Det at han brukte seg selv som eksempel, vi rike, vi sterke, vi sunne, vi som har forstått det, i motsetning til taperne.

Jeg har mine egne ting jeg er opptatt av i samfunnsutviklingen.

Jeg lurer litt på hvordan barn av klyser stiller seg i respekt for med mennesker. I klasserom og skolegård. «lille Ole har hatt alke guttene i klassen hjem, bortsett fra Per og Pål», ser ikke at de har så mye til felles»

Jeg lurer litt på hvordan klyser takler at barna deres har deltatt i mobbing. «Det er viktig at min datter får lov å uttrykke seg, og hun liker virkelig ikke Kari»

Hvordan blir det i et samfunn om man ser på sine medmennesker som  lite motstandsdyktig, fattig, og bruker ord dom drit og feit? Hvordan blir det om man ser på andre som ubrukelig «trash»? 

Er det slik vi vil ha det? 

Anonymkode: d5434...080

Videoannonse
Annonse
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.nrk.no/ytring/skjermfeit-1.14794943 

Han sier så fint «i fare for å virke klysete», så han visste det godt, men vet ikke om han har innsikt i akkurat hvor klysete han var, og også så unyansert at det blir feilaktig. 

Det var ikke måte på hva han skulle dra inn, alt fra brexit, til «the basket of deplorables» og «anti vaxers» i en tekst full av banning og svak ordbruk som feit, og drit. Han ba folk ikke kommentere på sitt innlegg, for han gadd ikke svare, for han var ikke slik som dem.

Det at han brukte seg selv som eksempel, vi rike, vi sterke, vi sunne, vi som har forstått det, i motsetning til taperne.

Jeg har mine egne ting jeg er opptatt av i samfunnsutviklingen.

Jeg lurer litt på hvordan barn av klyser stiller seg i respekt for med mennesker. I klasserom og skolegård. «lille Ole har hatt alke guttene i klassen hjem, bortsett fra Per og Pål», ser ikke at de har så mye til felles»

Jeg lurer litt på hvordan klyser takler at barna deres har deltatt i mobbing. «Det er viktig at min datter får lov å uttrykke seg, og hun liker virkelig ikke Kari»

Hvordan blir det i et samfunn om man ser på sine medmennesker som  lite motstandsdyktig, fattig, og bruker ord dom drit og feit? Hvordan blir det om man ser på andre som ubrukelig «trash»? 

Er det slik vi vil ha det? 

Anonymkode: d5434...080

kjære vene, med hvilke briller har du lest denne teksten? det du skriver er jo bare vrøvl..

det er jo ingen tvil om at det han skriver er riktig, men noen må jo sette ord på det før vi kan gjøre noe med det. tror mange fikk øyna opp av å lese denne teksten, og tenker at denne teksten burde deles med alle foreldre i hele landet 

Anonymkode: f2c75...283

Skrevet

Kommentarfeltet er som kjent stengt siden ikke NRK har giddet å erstatte Disqus. De som er en del av synseeliten med klippekort til innlegg i media kan derfor trygt skjelle ut underklassen gjennom NRK uten at det blir noen synlig reaksjon.

Anonymkode: 51f2e...b81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...