Gå til innhold

Hvordan er størrelsen på dr.denim-bukser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe noen nye nå etter at de gamle jeg har har begynt å bli utslitte. Jeg kjøpte disse for fem og et halvt år siden, og gikk da ned to størrelser for at buksene skulle være ganske trange. Husker at de var litt for små først, men de utvidet seg etter kort tid og ble perfekte i størrelsen. Nå som jeg skal kjøpe nye, ser jeg at de er kategorisert som små i størrelsen på zalando og at det anbefales å gå opp i størrelse. Dette er jo motsatt av det jeg opplevde da jeg kjøpte forrige gang. Jeg lurer derfor på om noen har erfart at størrelsene har endret seg de siste årene? 
Tenker også på dette med de forskjellige modellene - det varierer kanskje fra de ulike modellene når det gjelder å være store eller små i størrelse?

Vet dessverre ikke hvilke modeller jeg allerede har da det er så lenge siden jeg kjøpte de.

I tillegg ser jeg at mange skriver at fargen på buksene falmer raskt i vask. Mine har derimot beholdt fargen helt siden jeg kjøpte de og de er vasket regelmessig. Er det slik at de nye modellene holder dårligere på fargen enn de som ble laget for noen år siden? 

Anonymkode: a8b3e...9a8

Skrevet

Kjøpte en hvit i fjor som har utvidet seg drøyt mye ihvertfall. 

Anonymkode: d9185...506

• Liker 1
Skrevet

Ville ikke kjøpt større. Var akkurat på kjøpesenter me datteren min og prøvde «alle» buksene på hele senteret... 🙄 hun brukte en og to str mindre i livet på de dr denim hun prøvde enn lee og diesel for eksempel..håpløst at en inch ikke er en inch når det er det nummeret liksom skal illustrerer...

• Liker 2
Skrevet

Samme erfaring som de 2 over, har ei Dr. Denim bukse og den utvider seg mye

Anonymkode: 75447...baa

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar! Tar sjansen på å bestille noen størrelser mindre 😊

Skrevet

De størrelsesanbefalingene på Zalando er etter min erfaring bare tull. Typisk står det på bukser som har "relaxed fit" eller loose fit til kvinner at de er store i størrelsene og at man derfor bør kjøpe en mindre størrelse enn vanlig - men om man leser brukeromtalene skjønner man at det er flere som ikke har forstått et en vid bukse skal være vid, man skal ikke ta en mindre størrelse slik at en vid bukse sitter tight.... Motsatt har jeg også en del bl.a. Levis-bukser hvor det står at de er små i størrelsene, som jeg synes er helt normale i størrelsene. På bakgrunn av dette prøver jeg bare å overse infoen om at man bør gå opp/ned i størrelse...

Akkurat Dr. Denim har jeg ingen jeans fra, men de har en størrelsestabell på siden sin (Dr. Denim sin nettside altså). Vet ikke om den hjelper deg, men du kan jo sjekke det ut.

Anonymkode: 32828...661

AnonymBruker
Skrevet

Hentet buksene idag, og kan bekrefte at de er store i størrelsen. Gikk ned to størrelser og begge passer perfekt!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...