Smørblomsten Skrevet 1. juni 2005 #1 Skrevet 1. juni 2005 Hei Har mange ganger bestilt bøker via Amazon, og det er jo tollfritt uansett kjøpsbeløp. Men nå har jeg tenkt å bestille en del sminke på Amazon.com, får jeg da toll på pakken i ettertid?? Ved levering?? Blir d mye toll på kjøp på 100 US Dollar tro? Noen som vet? På forhånd takk
*phair* Skrevet 1. juni 2005 #2 Skrevet 1. juni 2005 Det er ikke toll på kosmetikk. Moms derimot må du betale. Ca 160 kr. Men det er spørs jo hva slags verdi avsender setter på forsendelsen. Mange i USA setter en lavere verdi for at vi skal slippe momsutlegget.
Gjest sklejente Skrevet 5. juni 2005 #3 Skrevet 5. juni 2005 Man må bet 24 % for all kosmetikk over 200 ,-. I tillegg kommer selve tollbehandlingen, som koster 70 el 150 alt etter for hvor stort beløp du handler for (under 1000 Nok = 70,- og over 1000,- = 150) . Dette er bare dersom Posten fortoller det for deg. Tollpost gjør det gratis, men det erlitt mer tungvint. Eller du kan gjøre det selv på internett.
Orthia Skrevet 5. juni 2005 #4 Skrevet 5. juni 2005 Man må bet 24 % for all kosmetikk over 200 ' date='-. [/quote'] Litt feil; mva er 25%, og handler man for ove 200,- må man betale mva av hele beløpet samt frakt. Handler man for under 200, utenom frakt, betaler man ikke mva.
Gjest skolejente Skrevet 5. juni 2005 #5 Skrevet 5. juni 2005 Litt feil; ja, for all kosmetikk man kjøper som koster over 200 kr, har ikke skrevet noe om at det bare er for litt av beløpet. Tok feil med den ene %, sorry... Og en gla-nyhet: dersom du/dere handler på www.strawberrynet.com , får dere tilbakebetalt all toll + gratis frakt!!! Kan anbefale ALLE å handle på strawberrynet... Har bestilt derfra over tredve ganger det siste året, og har ikke hatt problemer èn eneste gang. Har fått tilbakebetalt all toll og alle avgifter jeg har lagt ut hver gang jeg har "bedt om det".
Smørblomsten Skrevet 6. juni 2005 Forfatter #6 Skrevet 6. juni 2005 Hmm, så kjipt at det blir så dyrt å få det tilsendt til Norge...Må bruke Amazon fordi jeg fikk gavekort på 100 $ der... Så da får jeg altså 25% mva + 70 kr i toll!? Ca 160 kr + 70 kr = 230 kr Hmm... :-x
*phair* Skrevet 7. juni 2005 #7 Skrevet 7. juni 2005 Det er ikke toll på varer man kjøper fra utlandet bortsett fra klær. Det er moms og evnt et gebyr som speditøren tar.
Gjest Maxina Skrevet 8. juni 2005 #8 Skrevet 8. juni 2005 Kan du ikke legge inn flere bestillinger på under 200 kroner - da slipper du tollen? Husk å spesifiser at de skal sendes i separate forsendelser - evt at du legger inn ordrene med noen dagers mellomrom. Ellers er det jo ikke noe mva på bøker uansett hvor mye du handler for da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå