Gå til innhold

Når er det mest vanlig att babyer får kolikk?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Jens, utlogget

Bekymrer meg jo egentlig ikke så mye, da babyen min på tre uker bare er blid på ettermiddagen, og nesten aldri skriker, men lurer likevell på når man er over "faresonen"!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mamma..

Hu jeg delte rom meg på barsel sa at hennes første fikk det etter 2 uker, den andre etter 3 dager og den siste håpet hun ikke fikk det fordi hun prompet sånn. Det er jo luft kollikk kommer av...

Vi hadde litt problemer, dog ikke med skrik og gikk til kiropraktor. Det fungerte utmerket! Kiropraktoren var ikke helt glad i definisjonen kollikk siden den sier skrik i 3 timer hver dag. Vi hadde ikke skrik, men tydelige luftproblemer allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sønnen min fikk kolikk i seks ukers alder og det vare til ca tre mnd. så det varriere vedig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår gutt fikk det da han var 2 uker.

Heldigvis er han ikke av de som er hardest rammet, slik at han skriker høyt i timesvis i strekk. Men nok til at vi har gått til kiropraktor for å forsøke å hjelpe ham.

Har hatt 3 behandlinger, og synes han virker mye roligere nå. Må fortsatt bære ham mesteparten av tiden han er våken for at han skal være rolig, men det går da fremover :-) Skal til ny behandling i dag.

Heldigvis skriker han han mest om ettermiddag/kveld. På natten sover han!!! (flinke gutten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lest at kolikk oftest kommer innen tre uker etter fødsel. Min datter fikk det tredje dagen på fødeavdelinga.

Slik jeg har forstått det, er ikke kolikk nødvendigvis luft.

Jeg har hørt mye rart. Melkeallergi, umodenhet i tarmen, følsomt temperament, dødsangst, det er sultent osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten
Jeg har lest at kolikk oftest kommer innen tre uker etter fødsel. Min datter fikk det tredje dagen på fødeavdelinga.

Slik jeg har forstått det, er ikke kolikk nødvendigvis luft.

Jeg har hørt mye rart. Melkeallergi, umodenhet i tarmen, følsomt temperament, dødsangst, det er sultent osv.

Sønnen vår fikk det andre natten...for et helvete. Tror nok barna i de fleste tilfeller får det før de er 3 uker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle våre 3 fikk det i løpet av de 3 første døgnene på sykehuset. 2 av dem hadde melkeallergi. Nå blir det ikke flere barn her i huset.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...