Gå til innhold

Sove med ull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det fint å sove med ull, eller kommer jeg bare til å våkne klam og ekkel da? Greien er at jeg bare pleier å sove i trusa, men nå fryser jeg sånn at det blir vanskelig. Skjelver liksom... 😮

Anonymkode: ae576...21b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ull gjør at du er varm selv om du er klam, i tillegg til at det transporterer fult bort. Eneste måten å finne ut på om det funker for deg er jo å prøve.

Anonymkode: 50439...407

• Liker 6
Skrevet

Det går fint hvis du er kald og det er litt kjølig i rommet. 

Anonymkode: 7d414...540

• Liker 2
Skrevet

Går helt fint å sove i ull, har selv gjort det flere ganger, aldri våknet opp klam  Det jeg foretrekker er en tynn ullgenser og ikke en som er tykk.🙂

• Liker 2
Skrevet

Ble alt for varmt så tok det av, men nå ble det kaldt igjen så tok det på igjen. Ingen mellomting nei.

• Liker 1
Skrevet

Ull er ikke klamt, det kan være varmt men det blåser også rett igjennom det.

Jeg pleide å sove med ullteppe, men har eksem som blir litt irritert av det.

Anonymkode: 01abf...4dd

Skrevet

Det pleier jeg å sove i når der er skikkelig kaldt, brrr!

Anonymkode: b53f6...69e

Skrevet

Blir fort litt varmt med ull rett på huden. Har du prøvd med vanlig bomullstrøye som t-skjort eller langermet på overkroppen og ullpledd over dyna? For meg blir det mer passe i alle fall (sover med åpnet vindu vinterstid) 

Anonymkode: f1342...8d7

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir fort litt varmt med ull rett på huden. Har du prøvd med vanlig bomullstrøye som t-skjort eller langermet på overkroppen og ullpledd over dyna? For meg blir det mer passe i alle fall (sover med åpnet vindu vinterstid) 

Anonymkode: f1342...8d7

Det puster ikke like godt som ull! Mindre klamt med ull enn bomull!

Anonymkode: b53f6...69e

• Liker 3
Skrevet

Sov med hva du vil av genser/t skjorte, men du bør faktisk ikke sove med truse på. Du lar ikke underlivet ditt få puste.

Anonymkode: d438c...da3

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble alt for varmt så tok det av, men nå ble det kaldt igjen så tok det på igjen. Ingen mellomting nei.

Har du forsøkt å sove i bomull? Enten overdel eller helt sett? Kort/lange ermer? Samme mht underdel? Du er vant til å sove kun iført truse, da kan det være et drastisk skritt å ty til ull, selv om det puster godt. Det ble for varmt, som du sier, men prøv bomull. Av og til kan det faktisk holde å ha sokker på også! Og dersom ikke bomull hjelper, prøv med sokker i tillegg. Mange pasienter og eldre bruker nattsokker for å holde seg i ønsket temperatur når de sover.  I gamle dager hadde de gjerne tynne nattklær, men mange brukte også nattlue! Det høres sikkert merkelig ut, men akkurat det er faktisk et godt tips, pga varmen slipper ut fra toppen av hodet. Det er bl.a derfor at mange kan orke å gå ute i ganske kaldt vær kun iført hettegenser, pga de har på lue. Så om alt annet etterhvert er utprøvd, nattsokker og alt, så test ut nattlue/bomullslue.😃

Skrevet

jeg sover i flanellskjorte. det er veldig soft og kozy 😄

Anonymkode: 01abf...4dd

Skrevet

Prøv elektrisk varmeteppe. Det har eg og mannen investert i i år til julegåve til kvarandre. Kostar frå kr 300,-

Skrevet

Det er virkelig bedre å sove med klær som får deg til å føle deg komfortabel. Ull er tung og ullklær klør personlig

Skrevet

Jeg pleier å sove i topper og boksere i ull/silke-blanding. Deilig og overhodet ikke kløende, klamt eller for varmt.

Anonymkode: 72a31...3eb

Skrevet
12 timer siden, Kjæregutt skrev:

Ull er tung og ullklær klør

Ikke dersom man kjøper ordentlig ullundertøy. Breeze fra Devold hverken klør eller er tungt. 

Anonymkode: fe1d6...5ca

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...