Jannicken73 Skrevet 27. desember 2019 #1 Skrevet 27. desember 2019 Heisann, Jeg har blitt fortalt at min innleieperiode hos et firma nå, etter flere måneder ikke blir forlenget. Sjefen har stadig fortalt meg at han er fornøyd og ønsker at jeg skal bli fast ansatt. Vi er et lite miljø og trives godt sammen alle. Hovedkontoret i utlandet har bestemt at de skal ansette en ny og at jeg jobber ut måneden. Dette pga. svindel i vårt firma (samme type sak som Oljedirektoratet opplevde). Jeg er like mye et offer men nå trenger de altså en syndebukk. Er dette lovlig? Jeg poengterer at jeg ikke har gjort noe ulovlig, men ble lurt via e-mail om endring av kontonummer. Jeg regner med jeg ikke har en sterk sak da jeg ikke er fast ansatt i tillegg til at jeg har taushetsplikt ang. denne saken. Regner med det bare er å søke nye jobber.. men kjenner det gjør vondt å bli så urettferdig behandlet..
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #2 Skrevet 27. desember 2019 Så lenge du er innleid på en tidsbegrenset kontrakt kan de velge å ikke fornye den, selv om du har fått inntrykk av noe annet. Anonymkode: 98a1e...2c7
Matjoh111 Skrevet 27. desember 2019 #3 Skrevet 27. desember 2019 Sørg for å få en god attest. Jobb bra den siste tiden og vær positiv. Det er beste måten å få deg ny jobb på. Ønsker de deg ikke og du er på midlertidig kontrakt så er det beste alternativ dessverre. Lykke til.
Jannicken73 Skrevet 27. desember 2019 Forfatter #4 Skrevet 27. desember 2019 Takk for svar. Men syns det er rart at de kan velge å leie inn en annen for samme stilling etter de avslutter min innleieperiode... Men ja, er nok annerledes om jeg hadde vært fast ansatt..
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #5 Skrevet 28. desember 2019 Det er helt normalt. Jeg var en av fem innleide i et firma. Han ene røk ut etter tre mnd og ble erstattet med en som snakket bedre norsk og engelsk. En annen fikk ikke ny kontrakt pga mye fravær, en tredje fordi han var merkelig og litt for opptatt av sine rettigheter og lite på hva skal man kalle det, tilbudssiden. Sa alltid nei til å jobbe ekstra, og en greide å bulke en firmabil. Å ta inn folk på tidsbegrenset kontrakt er en ypperlig måte å prøve ut potensielle nye faste arbeidstakere. Det skal så mye til for å kunne si opp en ansatt som ikke fungerer i jobben, selv i prøvetiden. Anonymkode: 98a1e...2c7
Jannicken73 Skrevet 28. desember 2019 Forfatter #6 Skrevet 28. desember 2019 Ja det er bare det at den eneste grunnen er denne svindelsaken. Har bare fått positive tilbakemeldinger på alt annet. Men har ingen rettigheter som innleid forstår jeg så får se fremover:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå