Gå til innhold

Kjapp, men god middag på nyttårsaften

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både samboer og jeg er ferdig på jobb kl 23.00 på nyttårsaften, og må rett hjem til dyra våre. Men vi ønsker gjerne å kose oss med litt "ekstra" god mat, som ikke tar for lang tid å lage, da begge skal på jobb dagen etterpå igjen. 

Er det noen som har noen kjempe gode, men enkle oppskrifter, både på middag og en dessert? 

Vi er altetende. 

Anonymkode: 667ed...a58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sett på retter som kan lages dagen i forveien. Biff bourguignon fks 😊

Anonymkode: bb260...9a6

• Liker 5
Skrevet

Ost og kjeks!

Anonymkode: 86a13...b92

• Liker 1
Skrevet

Ost og skinke-fat

Anonymkode: 4a96a...47b

Skrevet

Pasta med skjell, scampi osv.

Anonymkode: c4887...b98

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Både samboer og jeg er ferdig på jobb kl 23.00 på nyttårsaften, og må rett hjem til dyra våre. Men vi ønsker gjerne å kose oss med litt "ekstra" god mat, som ikke tar for lang tid å lage, da begge skal på jobb dagen etterpå igjen. 

Er det noen som har noen kjempe gode, men enkle oppskrifter, både på middag og en dessert? 

Vi er altetende. 

Anonymkode: 667ed...a58

Enig med han/hun som foreslo å lage noe dagen i forveien og bare varme opp :) 

Anonymkode: 6bee7...c59

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville sett på retter som kan lages dagen i forveien. Biff bourguignon fks 😊

Anonymkode: bb260...9a6

Enig. Og den blir bare bedre på smak når den har fått godgjøre seg over natten i kjøleskapet så timianen har gitt fra seg all smaken sin til innholdet i gryten :) 

Anonymkode: f1e8c...2e1

• Liker 1
Skrevet

Pai som dere lager på forhånd og setter inn i ovnen når dere kommer hjem.

Anonymkode: 37f81...6da

• Liker 1
Skrevet

Tapas! Med hjemmelagd aioli som du kan lage dagen før:) 

Det er vår rett hver gang vi skal kose oss en sjelden gang vi har tid :)

Anonymkode: 8c669...113

Skrevet

En god biff med enkelt tilbehør går jo også veldig kjapt å lage - noen minutters steking og tilsvarende lang hviletid for kjøttet, en klatt hvitløkssmør på, og så veldig enkelt tilbehør som feks sautert spinat eller grønnkål, eller en tomatsalat. Med en ekstra god rødvin til blir det en nydelig hovedrett som er ferdig på et kvarters tid.

Et annet alternativ er konfiterte andelår, som bare trenger 15-20 min oppvarming i ovn. Amandinepoteter kan stekes i en form under i andefettet. Babyleaf-salat med vinaigrette til, og god rødvin her også.

Dessert: Alt som kan lages helt ferdig på forhånd, slik alle typiske nyttårsdesserter ofte er, feks brownies og vaniljeis, panna cotta, crème brûlée... gjerne med bær eller en sitrussalat til.

Anonymkode: 2dc25...a5f

• Liker 1
Skrevet

Enig med biff! Kjøp en dyr biff fra dyr som har beitet ute og kost seg hele året. Tar noen få minutter steketid, litt hviletid. Mens biffen hviler kan du lage en kjapp rødvinssaus - til nødssituasjoner som denne kan man fint bruke en Toro-pose og spicy den litt opp med litt ekstra rødvin. Stek noen asparges i litt smør, kanskje surra i litt bacon, og lag en god salat. Og voilà har du en nydelig og kjapp middag på minutter.

• Liker 1
Skrevet

Hummer på fersk baguette og aioli/majones. Og hvitvin til :)

Anonymkode: 1e3d1...bba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...