Gå til innhold

Foreldrene mine har et dårlig forhold.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foreldrene mine har vært gift i 30 år. Pappa er 66 og mamma er 59. I følge pappa har de ikke hatt sex på 10-12 år. De krangler ofte. Mamma hakker på alt ham gjør. Han er helt fjern og begynner å bli gammel og glemsk. Det er en dårlig sirkel. Han føler han før kjeft eller kritikk hele tiden og Mamma føler hun orker pappa sitt mas mere. De er så avhengige av hverandre at jeg ikke vet om det er bra for dem å bo hver for seg. De sliter med å prate om problemene fordi begge mister hodet og blir sinte hver gang de prøver å snakke om forholdet dems. Pappa er venskelog å prate med. Spesielt når det blir snakk om at de skal bo hver for seg. Jeg lurer på hva jeg skal foreslå at de skal gjøre. Hva synes folk her? Dere vet ikke hele situasjonen så hva dere mener de burde gjøre er ikke så mye verd for meg, men hvis dere har tips til tinge man kan prøve for å finne en løsning på situasjonen setter jeg stor pris på.

Anonymkode: 350ec...799

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er helt utrolig å involvere barnet sitt i egne problemer på den måten foreldrene dine gjør. Dette verken kan eller skal du forholde deg til.

Meld deg ut med god samvittighet når de begynner å klage. Dette sier jeg som mor som har et nært forhold til barna mine.

• Liker 4
Skrevet

Jeg er 29, så er ikke et barn. Har involvert meg selv fordi jeg vil hjelpe og føler jeg kan hjelpe fordi jeg ser begge sider av saken.

Anonymkode: 350ec...799

• Liker 1
Skrevet

Been there, done that, got the t-shirt...

Min erfaring er at jeg kom ingen vei. Jeg prøvde å megle med hver av dem separat, få dem til å roe ned og være snillere og rausere med hverandre, da ville det bli triveligere i heimen. Begge ble forbanna på meg for å ta den andres parti!

Har også foreslått psykolog, og det var iallefall helt utelukket.

Så jeg lar dem drive på, holder meg utenfor konflikter, megler ikke. Det ER vanskelig å lære gamle hunder å sitte.

Anonymkode: 87250...061

• Liker 3
Skrevet

Om din far begynner å bli glemsk og lignende så kan det være begynnende tegn på alzheimer?? Da er det liten hensikt i å rette opp ting for han blir ikke seg selv igjen. Om det ikke er det så se neste avsnitt.

Ville forsøkt å få foreldrene dine til noen eksterne for samlivsterapi. Kanskje de ikke vil. Men i så fall kanskje en av dem kan gå med på å oppsøke en psykolog for seg selv??

Har ellers ikke så mange gode råd å komme med. desvverre

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...