Gå til innhold

Hvordan finne venner når man er introvert uten noe nettverk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen tips? 

Ideelt sett ville jeg kanskje vært med i en norsk gruppechat med andre introverte på min alder, men jeg tror det er for mye å be om. 

Anonymkode: 7ef67...350

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg fungerer hobbier/idrett. Man treffes til et spesielt tidspunkt, har en felles aktivitet, har god tid til å bli kjent, og etterhvert treffes man gjerne også utenom aktiviteten.

Anonymkode: 88114...e7b

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

For meg fungerer hobbier/idrett. Man treffes til et spesielt tidspunkt, har en felles aktivitet, har god tid til å bli kjent, og etterhvert treffes man gjerne også utenom aktiviteten.

Anonymkode: 88114...e7b

Jeg sliter bare med å finne noe å bli med på siden jeg egentlig har ekstremt få interesser pluss at jeg har litt sosial angst så det krever mer hvis jeg feks bare skal melde meg på noe for å treffe andre uten å egentlig ha interesse for aktiviteten. 

• Liker 1
Skrevet

Spørs hva du mener med venner. For min del er det småprat i gruppe som er krise, så imploderer av middagsselskaper og jobblunsjer. Det går derimot mye bedre når man er der for å gjøre noe, så jobb og hobby i plenum går helt fint. Da kan jeg fokusere på oppgaven, heller enn at jeg ser teit ut eller har litt lys stemme. Driver en brettspillklubb, og er litt involvert i et par andre, og får egentlig sosialisert ferdig der.

Det jeg til dels savner er 1-til-1-sosialisering, og der funker det best med en kjæreste for min del. I og med at jeg er så klønete i grupper, er det klin umulig for meg å treffe noen gjennom venner, på byen eller på singelturer, men Tinder funker jo sånn passe.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Okapi said:

Spørs hva du mener med venner. For min del er det småprat i gruppe som er krise, så imploderer av middagsselskaper og jobblunsjer. Det går derimot mye bedre når man er der for å gjøre noe, så jobb og hobby i plenum går helt fint. Da kan jeg fokusere på oppgaven, heller enn at jeg ser teit ut eller har litt lys stemme. Driver en brettspillklubb, og er litt involvert i et par andre, og får egentlig sosialisert ferdig der.

Det jeg til dels savner er 1-til-1-sosialisering, og der funker det best med en kjæreste for min del. I og med at jeg er så klønete i grupper, er det klin umulig for meg å treffe noen gjennom venner, på byen eller på singelturer, men Tinder funker jo sånn passe.

Brettspillklubb hørtes egentlig litt interessant ut hvis det er veldig casual og ikke kun for de spesielt interesserte i avanserte strategispill eller rollespill. Kanskje jeg skal holde litt utkikk etter noe sånt.

Tinder er jeg livredd for. Vil ikke kaste bort tid på folk med overfladiske hensikter. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Brettspillklubb hørtes egentlig litt interessant ut hvis det er veldig casual og ikke kun for de spesielt interesserte i avanserte strategispill eller rollespill. Kanskje jeg skal holde litt utkikk etter noe sånt.

Tinder er jeg livredd for. Vil ikke kaste bort tid på folk med overfladiske hensikter. 

Er litt både og. Jeg spiller mest sånne gærningspill, men det er flere klubber i Oslo som driver med litt mer tilgjengelige saker. Litt tyngre enn Trivial Pursuit er det nok som regel, men tåler du Settlers og Carcassonne kan du sikkert snuse litt på andre ting og.

Skrevet

Last ned appen «hey vina»

Anonymkode: e4585...bf3

Skrevet

Prøv finn en venn her på siden. Foreslå noe konkret. Fungerte veldig godt for meg i sin tid :)

Anonymkode: 73933...919

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen tips? 

Ideelt sett ville jeg kanskje vært med i en norsk gruppechat med andre introverte på min alder, men jeg tror det er for mye å be om. 

Bli medlem av en sexklubb. På en slik klubb trenger man nødvendigvis ikke å snakke så mye, noen få innledende ord, og så noen ord om hva man ønsker, og vips så blir det action. 

Anonymkode: c5e39...a68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...