Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med første gikk vannet midt på natten. Fødselen tok tid, så sånn sett hadde vi ingen hast med å komme til sykehuset. Men det vet man jo ikke. Har ikke barnevakt i umiddelbar nærhet. Hva gjør man?

Anonymkode: f40d4...29d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar med barnet med på sykehuset?

Anonymkode: 9ed1c...6ad

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med første gikk vannet midt på natten. Fødselen tok tid, så sånn sett hadde vi ingen hast med å komme til sykehuset. Men det vet man jo ikke. Har ikke barnevakt i umiddelbar nærhet. Hva gjør man?

Anonymkode: f40d4...29d

Tar taxi til sykehuset. Så kommer mannen når barnevakten har ankommet. 

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, Brunello skrev:

Tar taxi til sykehuset. Så kommer mannen når barnevakten har ankommet. 

Dette. 

Skrevet

Vi allierte oss med naboen :) 

Anonymkode: 972ce...093

• Liker 6
Skrevet

Vi tok med eldste på veien og slapp han av hos mine foreldre. Vi hadde god tid, og det var ikke altfor sent. Hadde det hastet, hadde mine foreldre kommet med en gang, og kommet til oss, eller plukket opp eldste på veien. Vi avsides til i forhold til å vente på drosje eller ambulanse, så mannen måtte kjørt uansett et stykke. 

Anonymkode: faef1...f8a

Skrevet

Du allierer deg med naboen ja. Noen som Evt kan komme og sitte hos dere på natta frem til barnevakt som bor lengre unna kommer. Eller taxi til sykehuset og pappa venter.

Anonymkode: f4bc5...d97

Skrevet

Vi har kort vei til sykehuset, men jeg fødte første på under tre timer fra første rie. Vi hadde et par barnevakter klare, fra nær familie som bor 20 min unna, til en nabo/venninne. Vi hadde avtalt med ulike deler av familien at de byttet på å være tilgjengelige i helgene rundt termin. Heldigvis for oss startet riene på morgenen slik at vi kjapt fikk første i barnehagen når den åpnet kl 7 før vi kjørte på sykehuset og var tobarnsforeldre før kl 9. Far dro og hentet i barnehagen på ettermiddagen og kom tilbake for å hilse på. 

Anonymkode: 5e51b...095

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi har kort vei til sykehuset, men jeg fødte første på under tre timer fra første rie. Vi hadde et par barnevakter klare, fra nær familie som bor 20 min unna, til en nabo/venninne. Vi hadde avtalt med ulike deler av familien at de byttet på å være tilgjengelige i helgene rundt termin. Heldigvis for oss startet riene på morgenen slik at vi kjapt fikk første i barnehagen når den åpnet kl 7 før vi kjørte på sykehuset og var tobarnsforeldre før kl 9. Far dro og hentet i barnehagen på ettermiddagen og kom tilbake for å hilse på. 

Hadde ingen barnevakter rukket det var jeg forøvrig innstilt på å ta taxi og føde alene. Det hadde gått helt fint det også. 

Skrevet

Her er planen at jeg tar taxi til føden hvis kommende storesøster sover når fødselen starter. Hvis hun er våken, og det ikke nærmer seg leggetid, kjører mannen og barnet blir med til sykehuset. Mannen og storesøster venter på sykehuset eller i området hvis fødselen går kjapt, ellers drar de hjem igjen. Hvis vi har uflaks, og fødselen starter mens mannen er på jobb (jobber skift, men har fri to uker rundt termin), tar jeg med barnet i taxien og så kommer mannen til sykehuset og ivaretar henne der så fort som mulig. Jeg fødte raskt sist, har litt reisevei og må dra på første tegn til fødsel. 

Det mest ideelle hadde vært å ha en barnevakt storesøster kjenner godt rett i nærheten, men det har vi ikke. Hvis vi har skikkelig, skikkelig flaks, starter fødselen litt utpå morgenen på en hverdag og er over på et par timer, som sist. I så fall kan storesøster være i barnehagen, og far være med på fødselen. 

Anonymkode: 27e8c...880

• Liker 1
Skrevet

Har dere en nabo dere kan spørre? Jeg har passet barn til nabo 2 ganger, da de skulle føde. Ene gangen passet jeg fram til besteforeldrene kom, og andre gangen passet jeg hele natten, og leverte barnet i barnehagen dagen etter. Far hentet da på ettermiddagen. De hadde familie som bodde langt unna.

Anonymkode: 34400...d9d

• Liker 1
Skrevet

Jeg tar heller sønnen med meg enn å føde alene. Første ble født med planlagt keisersnitt pga. sykdom hos meg, så jeg aner ikke noe om hvordan en naturlig fødsel forløper hos meg. Svigerforeldrene mine skal komme og være med første, men de bor 40-50 minutter unna, så om vi får hastverk, må vi ta sønnen med oss. 

Anonymkode: 440ac...090

Skrevet

Besteforeldre, tanter og onkler osv. Forrige gang var jeg alene på sykehuset en stund før mannen min kunne komme. Får vi ikke barnevakt til de to andre når tredjemann skal fødes så gjør jeg det alene. Det er viktig for meg å vite at barna er godt ivaretatt og trygge hvis jeg skal klare å holde fokus på min jobb som er å føde. 

Anonymkode: 7e7f9...8e8

• Liker 1
Skrevet

Her kom besteforeldre som bor 2 timer unna. Jeg hadde avtalt at de skulle komme når fødselen var i gang. Samme med nr 3. 

Hadde de ikke rukket frem hadde jeg reist alene og far blitt hjemme med barna til besteforeldre kom. Ingen krise. 

Anonymkode: 2d78d...c54

Skrevet

Her bodde også barnevakten et stykke unna, så vi måtte vekke eldste og far kjørte til sykehuset. Da det ble klart at jeg skulle legges inn, så kjørte far og eldste hjem for å vente på barnevakten. Ville ikke at de skulle vente på sykehuset og det er ikke nødvendigvis anbefalt heller. Hadde en rask fødsel, så jeg endte med å føde alene uten mannen, men det gikk bra det også. Jeg var glad han heller var med eldstemann når ting ble som det ble 😊 hadde ikke valgt å ha med barnet på fødselen, da den var veldig smertefull og hakket dramatisk, og han ble ganske urolig av å se mamma ha det vondt før vi ankom sykehuset. Siden det var midt på natten var det også bedre å reise hjem og heller besøke mamma og babyen neste dag. 

Anonymkode: 8a862...629

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...