AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #1 Skrevet 27. desember 2019 Er folk som er pedofile, eller like å ha sex med dyr, empatiløse? Når jeg hører om folk som driver med slikt, så har jeg ofte tenkt om disse menneskene er seriøst skadet når det kommer til det å føle empati for barn eller dyr. De kan jo ikke være blind for smerten de påfører dyr og barn, de både hører og ser at dette gjør vondt for dyrene/barna de utfører sine seksuelle lyster med, så jeg skjønner ikke annet enn at i tillegg til å ha syke seksuelle preferanser, så må de jo være fullstendig blottet for empati i tillegg? Da tenker jeg først og fremst på disse som gjør dette i det private/i skjul uten å dele det online osv. Gjerningsmenn som produserer overgrepsmatriell i stor skala for nedlastning osv, driver jo med regelrett tortur av barn/dyr i tillegg, så her må det handle om seriøst skadde overgrepspersoner. Tanker? Anonymkode: 49408...4b6 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #2 Skrevet 27. desember 2019 Ja det tror jeg. De må jo mangle en eventuell sperre som vi "normale" folk har. Ofte handler det vel om mennesker som har opplevd omsorgssvikt i sin egen barndom, som gjør at de i voksen alder mangler empati og sympati (tror jeg). Anonymkode: 7a318...53f 4
jabx Skrevet 27. desember 2019 #3 Skrevet 27. desember 2019 Det er ingen som "driver med pedofili". Pedofili er en tilstand, og beskriver ikke handlinger. 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #4 Skrevet 27. desember 2019 Jeg tror ikke bare at de er uten empati, jeg tror det dreier seg om ren sadisme. At de liker å se andre lide. Anonymkode: f97ea...c7a 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #5 Skrevet 28. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke bare at de er uten empati, jeg tror det dreier seg om ren sadisme. At de liker å se andre lide. Men er det ikke uvanlig at det skal gjelde alle pedofile f.eks? Altså at dette er en legning hvor det da medfølger at man er empatiløse ovenfor den lidelsen man påfører barna? Tror dere det "følger" legningen eller tror dere at dess mer en pedofil tillater seg av tanker og handlinger, så blir de herdet mot å føle for ofrene sine? Anonymkode: 49408...4b6
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #6 Skrevet 29. desember 2019 Ja det er klart at det bare er psykopater og narsopater som er istand til å seksuelt misbruke,torturere og skade barn og dyr. Anonymkode: 3be3d...516 2
herzeleid Skrevet 30. desember 2019 #7 Skrevet 30. desember 2019 Vil tro hele spekteret finnes, fra sadister via de som ikke bryr seg til de som tror dette er noe begge parter egentlig liker og rasjonaliserer det hele. Ellers synes jeg ikke det er hensiktsmessig å blande sammen barn og dyr, da førstnevnte i mine øyne er av en helt annen alvorlighetsgrad. Når det gjelder dyr vet jeg ikke om jeg nødvendigvis er enig i at det må være missbruk, selv om det kanskje er definert slik juridisk. Missbruker du en hund hvis den hopper oppå deg og begynner å jokke?
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #8 Skrevet 30. desember 2019 Det er forskjell på å være pedofil og å være en overgriper. Lær deg definisjonene du bruker før du starter en diskusjon, så blir det med en gang mye lettere. Anonymkode: 4c58a...018
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #9 Skrevet 30. desember 2019 9 timer siden, herzeleid skrev: Når det gjelder dyr vet jeg ikke om jeg nødvendigvis er enig i at det må være missbruk, selv om det kanskje er definert slik juridisk. Missbruker du en hund hvis den hopper oppå deg og begynner å jokk Når et voksent menneske penetrerer dyr om er mindre enn den voksne personen, så er dette smertefullt for dyret. Så mishandling ja.n Jeg vet ikke helt hvordan det med hest og lignende da hingster har vel større utstyr enn mennesker generelt selv om det definers som mishandling. Anonymkode: 49408...4b6 1
herzeleid Skrevet 30. desember 2019 #10 Skrevet 30. desember 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når et voksent menneske penetrerer dyr om er mindre enn den voksne personen, så er dette smertefullt for dyret. Så mishandling ja.n Jeg vet ikke helt hvordan det med hest og lignende da hingster har vel større utstyr enn mennesker generelt selv om det definers som mishandling. Anonymkode: 49408...4b6 Nå skrev jeg eksplisitt om en hund som"hopper oppå deg og begynner å jokke". Det er med andre ord hunden som utfører handlingen og penetrerer.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #11 Skrevet 30. desember 2019 De som er pedofile men velger å ikke forgripe seg på barn, er åpenbart ikke empatiløse. De som forgriper er ikke nødvendigvis helt empatiløse, kan hende de bare ikke klarer å styre seg (ingen unnskyldning!) Anonymkode: bd476...fff 2
Chiyo Skrevet 31. desember 2019 #12 Skrevet 31. desember 2019 De som begår slike handlinger har nok veldig lite empati. Jeg tror det er viktig å understreke at det er handlingen som gjør deg til en dårlig person, vi kan ikke dømme og straffe folk for handlinger de ikke begår. Men hvis du greier å overbevise deg om at det er greit å se på video av voldtekt av barn og dyr, da er du en jævel som ikke fortjener å gå fritt i samfunnet.
Dalmatian Skrevet 31. desember 2019 #13 Skrevet 31. desember 2019 (endret) Om det var noen tanker, meninger og fantasier som skulle vært straffbare, så er det disse pluss de som forsvarer dem. Ikke at det bør skje, men tenker som i dag der det er verre å bli kalt «rasist» og være nasjonalist enn å være pedofil, overgriper, barnemishandler, voldtektsmann, morder osv. Folk som begår slike handlinger får til og med kulturrabatt i Norge. Endret 31. desember 2019 av Dalmatian
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå