AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #1 Skrevet 27. desember 2019 Hei Jeg vurderer å melde noen i familien til barnevernet, men vet ikke om det er jeg som er hysterisk. Mannen min har prøvd å snakke med dem, men det blir tatt dårlig imot. - barna styrer leggingen sjøl, og kommer seg ofte ikke i seng før 2 på natten, inkl yngste på 3 som går i barnehage kl 8. - ingen av foreldrene jobber, den ene er syk, den andre har vondt i vilja (sier han vil, men finner ikke jobb.. Null utdanning). Pga dårlig økonomi er de aldri utenfor døren og barna har ikke ordentlige uteklær - det røykes inne, også der barna sover - kostholdet er fullt av sukker, de lærer ikke yngste å pusse tenner - alle sliter med dårlig helse nettop pga passiv røyking - yngste får oppfølging pga sen utvikling og sliter veldig med ernæring. Foreldrene tar ikke til seg råd hjemme. Lar bhg ta ansvaret. - det ene barnet vil på fritidsaktivitet, men de sier de ikke har råd (penger som går på røyk, godteri, klær til mor og Pepsi max, kunne fint gått til denne aktiviteten). - foreldrene klager og klager, men blir sure når de får råd eller svar uansett hvor godt man pakker det inn. Kunnskap som er lett tilgjengelig hos helsesøster og på Internett har de ikke tenkt å ta til seg. " kjedelig å lese", er grunnen. - uprovosert lekevold. Mor ber yngste slå noen eller noe så hun slipper å trøste barnet som ikke får viljen sin. Hver gang yngste gråter, roper hun på en av de andre barna. - yngste går ofte tynnkledd ut, uten lue eller utebukse. Senhøsten gikk han bare i t-skjorte og bleie. - sover langt utpå dagen uten å merke at yngste er våken. - yngste blir utsatt for unødvendige risikoer, lar verktøy ligge fritt hvor han løper rundt med det. Lite tilsyn ute. - foreldrene snakker babyspråk til yngste og vårt barn (de er begge 3 år). Jeg personlig er ikke vant med denne typen oppdragelse, men synes alt i alt at det må være uheldig for barna. Jeg tenker at foreldrene ikke lager godt nok grunnlag for barnas skolehverdag pga kosthold og leggerutiner. Det er så upedagogisk som det kan få blitt, men så lurer jeg litt på hvor denne grensa går.. Vi er ikke alle like pedagogiske hele tiden. Vi vet såpass fordi vi er familie. Vi skal snart flytte utenlands, så vi får ikke sett barna deres på en god stund og personlig er jeg bekymret for deres vel og ve. Hva burde vi gjøre her? Anonymkode: 27b9e...e61 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #3 Skrevet 27. desember 2019 Du er hysterisk ja. Mye av det du lister opp her er vanlig. Anonymkode: 3551d...253 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #4 Skrevet 27. desember 2019 Ja, meld dem! Hvis dette ikke er trolling, høres dette ut som et usunt hjem å vokse opp i. Anonymkode: f9700...656 35
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #5 Skrevet 27. desember 2019 Ja, meld. Bv kan hjelpe. Anonymkode: 3e0d7...9f7 20
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #6 Skrevet 27. desember 2019 Det er selvsagt mer til listen, men ikke like alvorlig.. Tok med hovedpunktene. Anonymkode: 27b9e...e61 4
Populært innlegg gurine Skrevet 27. desember 2019 Populært innlegg #7 Skrevet 27. desember 2019 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er hysterisk ja. Mye av det du lister opp her er vanlig. Anonymkode: 3551d...253 Oi. Vet du hva? Dette er IKKE vanlig. Slike forhold er overhodet ikke gode oppvekstmiljøer. TS: Her kan du bare klippe og lime inn denne teksten i en bekymringsmeldingmelding. NÅ! Endret 27. desember 2019 av gurine Skrivefeil 75
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #9 Skrevet 27. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er hysterisk ja. Mye av det du lister opp her er vanlig. Anonymkode: 3551d...253 Hvilke ting da..? Anonymkode: 8b766...fa2 11
Gjest WhisperingWind Skrevet 27. desember 2019 #10 Skrevet 27. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er hysterisk ja. Mye av det du lister opp her er vanlig. Anonymkode: 3551d...253 Det er vitterlig ikke vanlig å la barna gå underernært og for tynt kledd ute på vinteren. Heller ikke at et 3 å gammelt barn løper uten tilsyn og med farlige verktøy liggende rundt...osv.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #11 Skrevet 27. desember 2019 Har en 3 åring selv, og dette er ikke en sunn oppvekst. Så ville ha meldt til bv, fordi foreldrene trenger å våkne opp. Anonymkode: 06490...957 9
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #12 Skrevet 27. desember 2019 Jeg vil bare at de skal få profesjonell veiledning.. Det hjelper ikke at vi som er "yngre" sier noe til dem for det blir aldri tatt godt imot, men jeg klarer ikke se en annen vei om vi drar og noe skulle skje.. Anonymkode: 27b9e...e61 11
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #13 Skrevet 27. desember 2019 Håper du skjønner at det å miste foreldrene er ganske traumatisk også Anonymkode: 9aea0...5ca 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #14 Skrevet 27. desember 2019 Okey, takk for svar! Da blir nok det gjort. Vi tenker å ta en prat med foreldrene før vi melder. Lurer litt på hvordan bhg og skole ikke har lagt merke til dette....? Anonymkode: 27b9e...e61 6
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #15 Skrevet 27. desember 2019 Alle disse punktene er ille hver for seg, og ikke minst når de er sammen! Jeg vill meldt uten å nøle. Som privatperson mener jeg du kan melde anonymt også. Og husk - barnevernets første tiltak er IKKE at barna tas ut av hjemmet. I dette tilfellet vil det nok gis veiledning til foreldrene og tilrettelegging av hjemmet, pluss eventuelt avlastning for foreldrene om de ikke mestrer foreldrerollen på heltid. Anonymkode: dd0f7...eb3 16
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #16 Skrevet 27. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Håper du skjønner at det å miste foreldrene er ganske traumatisk også Anonymkode: 9aea0...5ca Det er det siste jeg vil. Jeg vil bare at de skal få hjelp til å ha et liv på lik linje med alle andre. Å bruke ferien på legebesøk fordi foreldrene ikke skjønner bedre er ikke et liv spør du meg. Anonymkode: 27b9e...e61 10
gurine Skrevet 27. desember 2019 #17 Skrevet 27. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Okey, takk for svar! Da blir nok det gjort. Vi tenker å ta en prat med foreldrene før vi melder. Lurer litt på hvordan bhg og skole ikke har lagt merke til dette....? Anonymkode: 27b9e...e61 Ikke prat med de først. Det kan gjøre vondt værre. Spesielt når dere allerede har prøvd å hjelpe m 10
gurine Skrevet 27. desember 2019 #18 Skrevet 27. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper du skjønner at det å miste foreldrene er ganske traumatisk også Anonymkode: 9aea0...5ca Det er mer traumatisk å leve med omsorgssvikt. 27
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #19 Skrevet 27. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Alle disse punktene er ille hver for seg, og ikke minst når de er sammen! Jeg vill meldt uten å nøle. Som privatperson mener jeg du kan melde anonymt også. Og husk - barnevernets første tiltak er IKKE at barna tas ut av hjemmet. I dette tilfellet vil det nok gis veiledning til foreldrene og tilrettelegging av hjemmet, pluss eventuelt avlastning for foreldrene om de ikke mestrer foreldrerollen på heltid. Anonymkode: dd0f7...eb3 Vil ikke at de skal miste barna, foreldrene er gode personer, men det holder ikke bestandig. De trenger veiledning og wake up call, og tydelig ikke fra oss rundt.. Jeg merker mor er sliten pga yngste krever mer enn hun takler. Anonymkode: 27b9e...e61
Whistler Skrevet 27. desember 2019 #20 Skrevet 27. desember 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: ............. Vi skal snart flytte utenlands, så vi får ikke sett barna deres på en god stund og personlig er jeg bekymret for deres vel og ve. Hva burde vi gjøre her? Anonymkode: 27b9e...e61 Du burde ta grep overfor foreldrene til barna og si at du er bekymret. Hva skal du jobbe med når du flytter ut?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå