Gå til innhold

Størrelse på hverdagsglass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser at de fleste glass jeg vurderer kommer i størrelsene i 22 cl og 33 cl. Egentlig kunne jeg ønsket meg noe i mellom disse, men det er tydeligvis en uvanlig størrelse. Så da blir spørsmålet, hvilken størrelse hadde dere valgt? 

Anonymkode: eef07...0f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig glad i mine fra Rosendahl de er 22 :) veldig passe til vanlig vann/melk/juice glass.

Skrevet

Jeg har et par glass (litt usikker på hvor de kommer fra, men sannsynligvis så har de blitt med hjem fra et utested...) som er omtrent 25 cl.  Litt som de store latteglassene fra IKEA, men slankere og mer "sexy". 

Skrevet (endret)

Se på Libbey dura tuff Gibraltar 16 Oz.   Omtrent 33cl men da har du fasongen jeg mener.

Endret av Whistler
Skrevet

Jeg har Iittala Aino Alto i 33 cl og er godt fornøyd med den størrelsen. Størrelsen er god å holde i og rommer nok til at jeg slipper å fylle vannet altfor mange ganger i løpet av en middag. Jeg ville ikke hatt mindre enn det.  

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser at de fleste glass jeg vurderer kommer i størrelsene i 22 cl og 33 cl. Egentlig kunne jeg ønsket meg noe i mellom disse, men det er tydeligvis en uvanlig størrelse. Så da blir spørsmålet, hvilken størrelse hadde dere valgt? 

Anonymkode: eef07...0f6

Jeg kjøpte seks glass nylig. Når de er fylt til randen, rommer de en halv liter. Det går vel under typen ølglass med stett, allikevel har de blitt hverdagsglass fort. Jeg drikker endel vann, og ELSKER de – simpelthen!

Skrevet

Jeg synes det er best med glass som er 33cl eller mer.

Anonymkode: ff375...6d2

Skrevet

33. De som er mindre er dødsirriterende å drikke vann av, man må jo fylle på hele tiden!

Anonymkode: 108a6...9a2

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har Ivrig fra IKEA, som er 45 cl. Synes mindre glass er upraktiske fordi jeg da må fylle på vann i løpet av måltidet.

https://www.ikea.com/no/no/p/ivrig-glass-klart-glass-50258323/

Anonymkode: d1f3f...497

Jeg liker også denne typen og størrelsen. Har lignende fra Rosendal. 

Anonymkode: 38f92...e7a

Skrevet

Jeg har både-og.

Mindre glass til ting som melk og juice, og som vannglass ved siden av vinglasset.

Store glass, 45 cl, til vanndrikking gjennom dagen. Eller om vi kun drikker vann til et måltid. 

Anonymkode: 65c0f...043

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...