Gå til innhold

Hva slags modningstegn hadde du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags modningstegn hadde du? Og når begynte de? Når ble barnet født? Og hvor var du når vannet gikk?

Anonymkode: 498f4...ea9

Skrevet

Hadde sterke regelmessige kynnere, nedpress og murringer i 5 uker. Ble født 39+5. Vannet gikk hjemme i sengen :)

Anonymkode: fbce9...d62

Skrevet

Slimproppen gikk fire dager i forveien. 
fikk kraftig diare og oppkast i timene før fødselen startet. 
rier hadde jeg i ett par timer men de var egentlig ikke vonde før siste halvtimen før pressriene kom. 
På sykehuset kalte de det tidenes styrtfødsel.. 

Glad jeg ikke bor i Nordnorge eller på Smøla. Da hadde det blitt fødsel i ei busslomme evt en båt..

Anonymkode: 5cc2e...52b

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde sterke regelmessige kynnere, nedpress og murringer i 5 uker. Ble født 39+5. Vannet gikk hjemme i sengen :)

Oi. Det var lenge for modningstegn. Har selv sterkt nedpress, men det kommer og går..  hadde du beskyttelse på senga? 🙈

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slimproppen gikk fire dager i forveien. 
fikk kraftig diare og oppkast i timene før fødselen startet. 
rier hadde jeg i ett par timer men de var egentlig ikke vonde før siste halvtimen før pressriene kom. 
På sykehuset kalte de det tidenes styrtfødsel.. 

Glad jeg ikke bor i Nordnorge eller på Smøla. Da hadde det blitt fødsel i ei busslomme evt en båt..

Anonymkode: 5cc2e...52b

Er diaré og oppkast modningstegn? Var du ikke syk? 

• Liker 1
Skrevet

Hadde egentlig ikke noen modningstegn. Vannet begynte å sive 40+2, baby ble født 40+4. 

Skrevet

Ingen. Vannet gikk på teknisk museum i uke 38, var overhode ikke forberedt 😂 

Anonymkode: 5852f...154

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen. Vannet gikk på teknisk museum i uke 38, var overhode ikke forberedt 😂 

Anonymkode: 5852f...154

Huff 🙈 Må si jeg er bekymret når vannet kommer til å gå. Gikk det bra eller synes du det var pinlig? 

Skrevet

Blødning kvelden før med første. Fødte under et døgn senere. Fødselen startet og var over på tre timer. 

Maserier kvelden før fødsel med nr to. 

Anonymkode: 2452e...77a

Skrevet

Første gang hadde jeg ingen modningstegn før en tegningsblødning den morgenen fødselen startet. Riene startet noen timer senere, og barnet ble født på ettermiddagen. Jeg var 40+0. Vannet gikk i senga hjemme under en ri. 

Denne gangen har jeg hatt vonde kynnere som minner om de første riene, mye nedpress og flere små blødninger siden uke 33. Det ligner til tider veldig på da fødselen startet sist, men den har heldigvis ikke gjort det. Jeg har ikke fasiten enda, men jordmoren sier det er mest sannsynlig med 40+0 +/- en uke denne gangen også. 

Anonymkode: c09a5...e4c

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Huff 🙈 Må si jeg er bekymret når vannet kommer til å gå. Gikk det bra eller synes du det var pinlig? 

De fleste fødsler startet med rier, ikke vannavgang, så jeg ville ikke tenkt så mye på det :)

Hadde ikke modningstegn med noen av mine, det var bare plutselig i gang. Med første gikk vannet spontant hjemme på natta i sengen, med andre fødsel gikk ikke vannet før ungen nesten var ute. 

Anonymkode: 61364...523

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi. Det var lenge for modningstegn. Har selv sterkt nedpress, men det kommer og går..  hadde du beskyttelse på senga? 🙈

Ja 🙈 grusomt! Men det hadde effekt da. Hadde 4 cm åpning før fødsel startet. Nei. Men hørte et popp og klarte å hoppe ut av sengen 🙈 han var ute 1 time og 20 min etterpå :)

Skrevet

Blødning på morningen og mensensmerter utover dagen. Blodslim morningen etter og gjennom dagen med mer og mer tak i rygg/rumpe, fødte etter midnatt den dagen

Anonymkode: 97e99...235

Skrevet

Hadde ingen tegn. Riene startet med et pang, 2 minutter mellom, i 39+6 og barnet kom 3,5 timer senere. Vannet ble tatt av jordmor når jeg hadde 10 cm åpning.

Anonymkode: 0c420...76b

Skrevet (endret)

Lite modningstegn her. Rier eller noe som kjentes som sammentrekninger på natta uten at jeg visste helt hva det var. Sov til kl 06 om morgenen og da hadde det tatt seg betraktelig opp. Dro på sykehuset, men vannet gikk ikke før kl 14 på ettermiddagen. Baby kom rundt halv 5.

Endret av La Divan
Annonse
Skrevet

Hadde mase rier ca en uke før jeg fødte. Dagen før fødsel var jeg super energifull. Vaska hele huset, gikk en god tur med hundene og var i god form. Annet enn 10 kg pluss så kjentes jeg ikke gravid ut den dagen. Ble så skuffa da fødselen ikke starta den natta. Dagen etter var jeg i skikkelig dårlig form, sov nesten hele dagen. Mannen kom hjem fra jobb kl 19, kl 20:45 gikk vannet mens jeg lå i sofaen. Fødselen var gjort unna på et blunk (styrtfødsel) og 23:26 var jeg blitt mamma.

AnonymBruker
Skrevet

Nedpress og diaré dagene før. Tarmene tømte seg sjølv 😛

Anonymkode: 852ea...14c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...