Fru Uperfekt Skrevet 29. desember 2019 #41 Del Skrevet 29. desember 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dagens smokker påvirker ikke tannstillingen, man kan også begrense bruken og avvenne i rimelig tid. Anonymkode: 5728d...54d Min eldste er 25 (minstemann er 3) så ja vet de har endret seg men jmf odontologiske så er de ikke 100% Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #42 Del Skrevet 29. desember 2019 Min eldste brukte smokk, jeg hadde helt ekstremt såre brystvorter frem til han var over to mnd - så å bruke dem til «kosesuging» var rett og slett uaktuelt 😛 Ville heller høre på skrikingen enn å tilby puppen mellom måltid, det var så umenneskelig vondt. Smokken var derfor genial. Ingen problem å avvenne han, avvente smokken samtidig som vi avvente ammingen. Gikk helt fint. Yngste derimot har aldri hatt behov for det. Han spiste hver 3. Time og var blid og fornøyd ellers. Ikke noe kjempe sugebehov. Fikk derfor aldri tilbud om smokk og har ikke savnet det til han heller Smokk er overhodet ikke noe krav for små barn, det er utelukkende avlastning for mor. Mange sier «han bruker puppen som smokk» men det er jo helt feil. Han bruker smokken som pupp. Skulle barn naturlig hatt smokk, hadde mor vært utstyrt med det 😅 Men som sagt, helt genialt når sugebehovet er stort og mor/puppene trenger pause. Anonymkode: 1bee1...04f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #43 Del Skrevet 29. desember 2019 4 timer siden, Fru Uperfekt skrev: Min eldste er 25 (minstemann er 3) så ja vet de har endret seg men jmf odontologiske så er de ikke 100% Unngår man overdreven bruk går det helt fint. Anonymkode: 5728d...54d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 29. desember 2019 #44 Del Skrevet 29. desember 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Unngår man overdreven bruk går det helt fint. Anonymkode: 5728d...54d Lettere å bare unngå bruk, mindre styr i hverdagen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #45 Del Skrevet 29. desember 2019 40 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Lettere å bare unngå bruk, mindre styr i hverdagen Smak og behag Anonymkode: 5728d...54d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #46 Del Skrevet 29. desember 2019 Min første brukte smokk, mens nr to og tre har (dessverre) ikke brukt smokk. Det hadde vært godt med litt «avlastning» for puppen, da det har vært mye pupp til tider. Det er jo ikke nærheten og kos man skal avlaste, men sugebehovet. For vår del var fordelene med smokk større enn ulempene. Bilkjøring var f.eks mer utfordrende med nr to og tre da de ikke kunne roes med smokk (eller pupp;) mens vi kjørte bil. Anonymkode: 6aa4b...d1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 30. desember 2019 #47 Del Skrevet 30. desember 2019 Jeg har ikke brukt smokk til noen av mine 9. Veldig behagelig å slippe å styre med. Jeg har også passet på at de ikke har begynt å suge på tommelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calypso Skrevet 30. desember 2019 #48 Del Skrevet 30. desember 2019 Hverken jeg eller min søster brukte noengang smokk. Kan ikke si jeg har merket noe savn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #49 Del Skrevet 1. januar 2020 On 12/27/2019 at 6:10 PM, AnonymBruker said: Har barn nr 2 som ikke tar smukk nå. Med eldste sa alle alltid at vi måtte prøve mer, pushe litt. Vi prøvde alle mulige typer, fasonger, størrelser, ulike tidspunkt i 8 mnd før jeg gav opp. Fikk kjeft av familien for han hang i puppen hele tiden. Nå med nr 2 har jeg en helt annen innstilling. Prøvd smukk et par ganger siden det jo ville vert praktisk av og til, men helt alvorlig så er jeg drit lei av å høre at ungen ikke skal få bruke meg som smukk. Puppen er ikke bare mat, den er også trøst, trygghet, kos, tørstedrikk og nærhet. En baby på 1 mnd SKAL henge i puppen hele tiden, det er slik en får melkeproduksjonen skikkelig i gang og babyen har liten magesekk som fort trenger påfyll. Eldste her hadde ekstremt stort suge behov kombinert med reflux, så når vi overlevde det uten smukk så klarer vi yngste som foreløbig bare spiser hver til hver tredje time, og sover fint i mellom dritt lei av maset om at vi ødelegger ungen av å ikke lære hen smukk, det er unaturlig å amme så ofte osv... Av smukk og pupp, hva er virkelig unaturlig?? I barselgruppen min er vi 8 stk, 6 som ammer og bare jeg som ikke gir smukk. Og jeg er også den eneste uten problemer rundt ammingen. Av de som gir smukk tidlig er det 50/50 (gjetter et tall men er nok ikke langt i fra) som på et eller annet tidspunkt vil få problemer med lite melk, urolig unge osv... Snakker av erfaring etter flere forum og termingrupper, men spørr du de så er det selvsagt ikke smukken din feil. Anonymkode: 598ec...2f2 Jeg hadde masse ammeproblemer, men det hadde ikke noe med smokk å gjøre. De tok ikke smokk før problemene var over. Anonymkode: bf208...6ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #50 Del Skrevet 1. januar 2020 Hva så? Anonymkode: 53957...9ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå