Gå til innhold

Booking vs Hotels vs Agoda etc

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal bestille hotell i forbindelse med USA tur. Når man søker via TripAdvisor får man opp de ulike stedene man kan booke fra; Booking, Hotels, Agoda osv. Mange ganger er prisen hos Booking og Hotels omtrent identisk, men veldig ofte står det info hos Hotels om ekstra gebyr på 10-50 dollar pr natt. Det kan fort bli ganske mange kroner ekstra for en uke.  

Booking har ikke disse, i allefall ikke som jeg kan se. Var i NY i fjor, bestilte via Agoda. Betalte ikke noe ekstra på hotellet. Hos Hotels var det oppgitt 32 dollar pr natt ekstra som måtte betales direkte til hotellet ved utsjekk på akkurat samme hotellet. 

Noen som vet hvorfor det er slik? Og hva er erfaringene med de ulike bookingselskapene? 

Anonymkode: 56ecd...ca8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I NY betaler men en avgift per døgn til hotellet. Noen hoteller krever dette inn selv fra kunden og noen lar booking-selskapene kreve det inn. Du betaler det uansett, så ulike priser på samme hotell kan komme av dette. Les godt det som står om tillegg, du finner det der. 

Da jeg var i NY betalte vi 24 dollar per person ekstra per døgn. Blir en del penger ekstra for en uke det.

Og skal du til NY, så får du avfinne deg med at et helt ok hotellrom koster rundt 2000 per natt. Da har du et utgangspunkt for leting etter rom, billigere rom har enten en dårlig beliggenhet eller noe annet som gjør at prisen er skrudd ned. Alle vil tjene så mye penger som de kan i denne byen, du finner ikke noe røverkjøp på hotellrom....

Anonymkode: 93154...925

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

I NY betaler men en avgift per døgn til hotellet. Noen hoteller krever dette inn selv fra kunden og noen lar booking-selskapene kreve det inn. Du betaler det uansett, så ulike priser på samme hotell kan komme av dette. Les godt det som står om tillegg, du finner det der. 

Da jeg var i NY betalte vi 24 dollar per person ekstra per døgn. Blir en del penger ekstra for en uke det.

Og skal du til NY, så får du avfinne deg med at et helt ok hotellrom koster rundt 2000 per natt. Da har du et utgangspunkt for leting etter rom, billigere rom har enten en dårlig beliggenhet eller noe annet som gjør at prisen er skrudd ned. Alle vil tjene så mye penger som de kan i denne byen, du finner ikke noe røverkjøp på hotellrom....

Anonymkode: 93154...925

Det er ikke det jeg mener, når Booking og Hotels har akkurat samme pris, men Hotels oppgir i tillegg at det må betales ekstra til hotellet? Er det fordi Booking ikke oppgir det? Eller fordi Booking har det inkludert i sin pris? Eller kommer det som en overraskelse ved utsjekk? I de tilfellene jeg har sjekket står det ikke noe hos Booking om tillegg på hotell som har tillegg hos Hotels. 

Jeg vet at hotell er dyrt, var ikke det spørsmålet dreide seg om. 

Anonymkode: 56ecd...ca8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...