AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #1 Skrevet 27. desember 2019 Flere år etter hverandre har ett av mine søsken satt igjen gaven h*n fikk av meg, bryr seg ikke, gjemmer det inni ett skap, det har vært alt fra dyr ulvanggenser til sko og interiør. Så heretter kjøper jeg ikke gaver til andre enn små barn, utakknemlighet finner jeg meg ikke i! Anonymkode: ba671...7fc 6
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #2 Skrevet 27. desember 2019 Haha, så rart! Folk er rare. Enten utrolig passiv-aggresivt eller ekstremt glemsk/surrete. Anonymkode: 4d143...5af 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #3 Skrevet 27. desember 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flere år etter hverandre har ett av mine søsken satt igjen gaven h*n fikk av meg, bryr seg ikke, gjemmer det inni ett skap, det har vært alt fra dyr ulvanggenser til sko og interiør. Så heretter kjøper jeg ikke gaver til andre enn små barn, utakknemlighet finner jeg meg ikke i! Anonymkode: ba671...7fc Jeg skjønner jo at du dropper å kjøpe gave til dette ekstremt merkelige søskenet du har (hva i all verden, gjemme gaver man får i et skap og ikke gidde å ta det med seg hjem? Det er første gang jeg hører om...) Men hvorfor skal du straffe alle andre voksne for at ett menneske mangler vanlig folkeskikk? Dette er jo ikke akkurat normal oppførsel. Anonymkode: 41581...65d 7
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #4 Skrevet 27. desember 2019 Slektningen din har vel en annen klesstil enn deg da, og liker ikke de interiørtingene du kar kjøpt. Nips? Dropp gaver for dere begges skyld. Anonymkode: 6c03a...6bf
exictence Skrevet 27. desember 2019 #5 Skrevet 27. desember 2019 Er vel unødvendig av deg å bli hissig fordi ditt søsken ikke bryr seg om gavene fra deg. Men forstår deg med at du ikke vil gi gave til henne/ham neste år. Kanskje det er nettopp det ditt søsken også vil. Si bare til henne at du synes at dere ikke lenger skal gi hverandre gaver til jul. Håper du er enig. 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #6 Skrevet 27. desember 2019 Gi vin, gode oster, sjokolade, bøker, sokker, dusjsåpe/lotion. Ting som forbrukes. Ting som kan byttes lett. Anonymkode: de807...950 1
Mezzosoprena Skrevet 27. desember 2019 #7 Skrevet 27. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Flere år etter hverandre har ett av mine søsken satt igjen gaven h*n fikk av meg, bryr seg ikke, gjemmer det inni ett skap, det har vært alt fra dyr ulvanggenser til sko og interiør. Så heretter kjøper jeg ikke gaver til andre enn små barn, utakknemlighet finner jeg meg ikke i! Anonymkode: ba671...7fc Kanskje du tar helt feil om hans/hennes smak og stil og kjøper helt feil gaver? Kanskje det er din skyld, og ikke ditt såkalte utakknemlige søsken? Og dessuten, som en annen skriver oppe her - hvorfor straffe alle voksne?
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #8 Skrevet 27. desember 2019 Hvis dere er søsken, hvorfor tar du det ikke opp? Spør rett ut? Anonymkode: f723e...267 4
FluffyJuggernaut Skrevet 27. desember 2019 #9 Skrevet 27. desember 2019 Skjønner du blir skuffet. Jeg hadde blitt lei meg om søstrene mine hadde latt gavene stå igjen eller gjemt de i skap. At man bommer på gaver kan skje de beste, men det er derfor man har byttelapper slik at ikke giveren ikke kaster bort pengene sine. I ditt tilfelle hadde jeg fortalt søskene hvordan du føler det, så hadde jeg byttet inn gavene fra i år og kjøpt noe til meg selv istedenfor.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #10 Skrevet 27. desember 2019 Kan du ikke bare gi samme gave hvert år? Kjempedeal spør du meg! Anonymkode: 77c10...1a2 8
DavinaWin Skrevet 28. desember 2019 #11 Skrevet 28. desember 2019 Dette er jo kjempefrekt, skjønner ikke at enkelte synes du skal finne deg i det?! Uansett om dere skulle ha vidt forskjellig smak og du har kjøpt noe som ikke faller i smak, så ignorerer man da virkelig ikke gaven! Total mangel på folkeskikk. Jeg hadde enten tatt en prat med henne og sagt rett ut at du synes oppførselen hennes er frekk, eller alternativt bare kuttet ut gaver i fremtiden dersom du vil unngå konfrontasjon. 2
Hesya Skrevet 28. desember 2019 #12 Skrevet 28. desember 2019 Ehhh.. hva med å snakke sammen? Har du spurt hvorfor? Det hadde jeg gjort allerede første gang det skjedde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå