AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #1 Skrevet 27. desember 2019 Vi driver og skal bestille oss en liten ferietur i mai, men er litt usikre på hvor turen skal gå. De har veldig billige flybilletter til Alicante på den tiden og vurderer det derfor kraftig, men vi kjenner ingen som har vært der, så er det noen her inne som har vært i Alicante og som kan anbefale det eller fraråde det? Litt informasjon om oss dersom det kan hjelpe: Det er jeg og samboeren min som skal reise, vi har ingen barn, og når vi er på ferie er vi glad i å tråkke rundt og se, få med oss eventuelle severdigheter som er i området, nyte god drikke og lokal mat, og generelt bare ta livet med ro😊 Andre steder i Europa vi har vært som vi likte veldig godt er Firenze, Malaga, Dublin og Barcelona Anonymkode: aa886...e18
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #2 Skrevet 27. desember 2019 Jeg har vært i Alicante flere ganger, både alene og sammen med barna (tenåringer). Jeg synes det er en fin by, kort reisevei fra flyplassen. Bysentrum er veldig konsentrert, korte avstander. Gamlebyen er koselig med smale smug. Stranda er midt i sentrum noe jeg synes er bra hvis det er sol og bad som er viktig 😊 Jeg/vi har vært 5 - 7 dager og det synes jeg er nok når man ikke har bil. Har hørt at det er fint å kjøre innover i landet, men det har jeg ikke gjort. Alicante er selvsagt turistifisert, jeg synes likevel det er en hyggelig by. Masse gode restauranter (styr unna mange av som ligger langs explanadaen), rene turistfeller med dårlig mat og dårlig service. Noen få unntak (kan godt komme med tips om du vil, blant annet er det en meget god indisk restaurant der). Det er en fin gåtur opp til festningen, alternativt ta heisen. Kommer gjerne med flere tips om du har spørsmål. Anonymkode: b404b...e21 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #3 Skrevet 27. desember 2019 Enig i AB over. Praktisk, grei mat, korte avstander, sol og bad (om man er heldig med været i mai). Ingenting spesielt, ganske turistifisert. Men billig og greit om man kun er ute etter et lite avbrekk fra Norge. Anonymkode: f6572...80b 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #4 Skrevet 27. desember 2019 Enig med de andre her. Men det var ikke særlig varmt der når vi var der i mai 2013. La vi godvilja til var det "ligge og sole seg"-vær én dag. Anonymkode: 2503f...205
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #5 Skrevet 27. desember 2019 tusen takk for svar, folkens! da har vi bestilt, så satser vi på at det blir en fin tur😊 Anonymkode: aa886...e18 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #6 Skrevet 27. desember 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært i Alicante flere ganger, både alene og sammen med barna (tenåringer). Jeg synes det er en fin by, kort reisevei fra flyplassen. Bysentrum er veldig konsentrert, korte avstander. Gamlebyen er koselig med smale smug. Stranda er midt i sentrum noe jeg synes er bra hvis det er sol og bad som er viktig 😊 Jeg/vi har vært 5 - 7 dager og det synes jeg er nok når man ikke har bil. Har hørt at det er fint å kjøre innover i landet, men det har jeg ikke gjort. Alicante er selvsagt turistifisert, jeg synes likevel det er en hyggelig by. Masse gode restauranter (styr unna mange av som ligger langs explanadaen), rene turistfeller med dårlig mat og dårlig service. Noen få unntak (kan godt komme med tips om du vil, blant annet er det en meget god indisk restaurant der). Det er en fin gåtur opp til festningen, alternativt ta heisen. Kommer gjerne med flere tips om du har spørsmål. Anonymkode: b404b...e21 takk for utfyllende svar! tar gjerne imot restauranttips😀 Anonymkode: aa886...e18
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #7 Skrevet 27. desember 2019 Fin by å traske rundt i det 😊 Enig med de over. Styr unna restaurantene som ligger langs promenaden - de er ikke helt ille, men ikke de beste 😛 Det er ikke kjempehett i mai, varmt ja men det kan være litt kjølig på kveldstid. Turistsesongen er ikke i full blås heller på den tiden så det er litt greit Anonymkode: 79a0c...536 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #8 Skrevet 27. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fin by å traske rundt i det 😊 Enig med de over. Styr unna restaurantene som ligger langs promenaden - de er ikke helt ille, men ikke de beste 😛 Det er ikke kjempehett i mai, varmt ja men det kan være litt kjølig på kveldstid. Turistsesongen er ikke i full blås heller på den tiden så det er litt greit Anonymkode: 79a0c...536 ja det var derfor vi sikta oss inn på mai - det er god sjanse for fint vær (om enn ikke så varmt), men vi slipper unna trykket som medfølger turistsesongen😅 Anonymkode: aa886...e18
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #9 Skrevet 28. desember 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: takk for utfyllende svar! tar gjerne imot restauranttips😀 Anonymkode: aa886...e18 Husker et par steder 😊 Jeg bruker ofte TripAdvisor for å finne ok steder å spise. På explanadaen ligger en indisk restaurant som heter New Dehli Indian Restaurant, nydelig mat og svært god service til en grei pris. La Piazza Restaurante ligger i en av smågater fra Calle Miguel Sole. Tror den er familiedrevet - kjempegod pizza og suveren service. Styr for guds skyld unna New Orleans Steak House - gikk rett i fella der. Dårlig mat, dyrt og elendig service. Faktisk noe av det verste jeg har opplevd. Og så er det ett sted jeg alltid må innom når jeg er i Alicante, ikke på grunn av verken god mat eller god servise, men for stemningen. Det er et serveringssted i parken Plaza Portal de Elche - å sitte der - under de fantastiske trærne - med et glass hvitvin eller bobler er bare helt nydelig 😊 Et annet sted som er ganske ok å besøke er gourmetavdelingen på shoppingsenter. Har kun besøkt El Corte Inglés de Alicante Edificio 1 og i førsteetasjen der har de massevis av spennende matvarer, ost, skinke, krydder, vin osv. De har også spisesteder der og jeg mener å huske at ett sted serverte de taco som var ganske bra. Anonymkode: b404b...e21 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #10 Skrevet 28. desember 2019 Skal selv en tur i slutten av mai. Har vert der flere ganger Anonymkode: 1e35e...70e
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #11 Skrevet 1. januar 2020 På 28.12.2019 den 2.01, AnonymBruker skrev: Husker et par steder 😊 Jeg bruker ofte TripAdvisor for å finne ok steder å spise. På explanadaen ligger en indisk restaurant som heter New Dehli Indian Restaurant, nydelig mat og svært god service til en grei pris. La Piazza Restaurante ligger i en av smågater fra Calle Miguel Sole. Tror den er familiedrevet - kjempegod pizza og suveren service. Styr for guds skyld unna New Orleans Steak House - gikk rett i fella der. Dårlig mat, dyrt og elendig service. Faktisk noe av det verste jeg har opplevd. Og så er det ett sted jeg alltid må innom når jeg er i Alicante, ikke på grunn av verken god mat eller god servise, men for stemningen. Det er et serveringssted i parken Plaza Portal de Elche - å sitte der - under de fantastiske trærne - med et glass hvitvin eller bobler er bare helt nydelig 😊 Et annet sted som er ganske ok å besøke er gourmetavdelingen på shoppingsenter. Har kun besøkt El Corte Inglés de Alicante Edificio 1 og i førsteetasjen der har de massevis av spennende matvarer, ost, skinke, krydder, vin osv. De har også spisesteder der og jeg mener å huske at ett sted serverte de taco som var ganske bra. Anonymkode: b404b...e21 oi, litt sen med å svare nå, men tusen takk for gode tips! nå gleder meg enda mer😍 skal definitivt sjekke ut stedet i plaza portal de elche! Anonymkode: aa886...e18
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #12 Skrevet 1. januar 2020 Legg inn en tur til Terra Mitica og Aqualandia 🙂 Anonymkode: e4680...ba1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #13 Skrevet 1. januar 2020 Ja, føler det ble for mye turisme. Mye nordmenn i området. Anonymkode: c9cfc...771
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå