Gå til innhold

Gift, forelsket og litt trist

Anbefalte innlegg

Gjest delhjertet
Skrevet

Jeg har gått hen og forelsket meg i en annen, det er een umulig situasjon og jeg og den andre kommer nok aldri til å bli et par. Men jeg er ganske trist og satt ut. Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt du ikke dør av gjør deg sterkere.

Vet ikke om det er noe råd, men noe å se frem i mot kanskje?

Gjest delhjerte
Skrevet

Jeg dør ikke fysisk, men føler meg litt død i sjelen, jeg blir litt skremt, for det er ikke ofte en treffer noen som klaffer, og nå tror jeg at jeg må tenke på det resten av livet, og savne det.

Gjest Gjesta
Skrevet

Hvis du lar det ligge tror jeg helt sikkert at du kommer over det.

Man må nok regne med å gå gjennom livet med noen forelskelser, og la det være med det selvom det føles tungt der og da.

K

Skrevet

La det ligge. Det går over. Konsentrer deg om mannen din.

Skrevet

Dette skjer med alle som er i et livslangt forhold. Det sm har noe å si er hvordan man reagerer på det. Ikke tenk på det, ikke møt den andre, ikke ha kontakt med den andre. Bruk all din energi på å ha det hyggelig sammen med din ektefelle. Tenk mye på hva som er bra med din ektefelle og hvorfor du valgte å gifte deg med denne personen. Sakte men sikkert vil forelskelsen gli over (slik forelskelse gjør når den ikke får næring) og de gode følelsene for din ektefelle vil bli sterkere hos deg igjen. Du vil finne tilbake til lykken i ekteskapet, og du vil ikke skjønne hvordan du kunne forelske deg i den andre.

Gjest Gjesta
Skrevet
Dette skjer med alle som er i et livslangt forhold. Det sm har noe å si er hvordan man reagerer på det. Ikke tenk på det' date=' ikke møt den andre, ikke ha kontakt med den andre. Bruk all din energi på å ha det hyggelig sammen med din ektefelle. Tenk mye på hva som er bra med din ektefelle og hvorfor du valgte å gifte deg med denne personen. Sakte men sikkert vil forelskelsen gli over (slik forelskelse gjør når den ikke får næring) og de gode følelsene for din ektefelle vil bli sterkere hos deg igjen. Du vil finne tilbake til lykken i ekteskapet, og du vil ikke skjønne hvordan du kunne forelske deg i den andre.[/quote']

Fornuftig og godt skrevet! :Nikke:

• 3 år senere...
Gjest Gjest_berte_*
Skrevet

Hei,

jeg er i samme situasjon - har vært gift med en flott mann i seks år, vi har vært sammen i ti og har to barn. Nå er jeg blitt forelsket i en lidenskapelig beiler som fyrer opp med romantiske tekstmeldinger og mailer, og som jeg har danset masse med - dette nærer jo selvsagt opp under en svært god kjemi... Jeg og mannen min har ikke hatt det supert de tre siste årene, vi er mye ulike, med forskjellige interesser, men snakker godt sammen og kan egentlig ha det veldig bra i fine perioder. Men nå kjenner jeg at lysten til å gå fra ham øker, da jeg ser noe grønnere og mer lidenskapelig så nærme. Alle sier at jeg må glemme forelskelsen og konsentrere meg om mannen min, men jeg synes også dette er veldig trist og lite energigivende... For tenk om det ikke er mannen min jeg skal være sammen med resten av livet, og så lar jeg noe bedre fare for å holde på noe som heller ikke er varig??? Jeg er forvirra og lengter etter han jeg er forelska i, men som jeg prøver å holde meg unna. Jeg blir helt utmattet av å treffe ham også nå, fordi jeg vil så gjerne noe mer med ham, men kan ikke...

Hulk...

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor er det slik at du ikke kan? Du skal jo ikke leve livet for barna dine? Selvom de er det viktigste i livet ditt. Er denne nye flammen mannen i ditt liv, syntes jeg ikke du skal "holde" ut kun for barna. De fortjener lykkelige foreldre, selvom det er mamma og en annen, og pappa og en annen..

Men du får jo finne ut om denne nye er Mannen med stor M... Så får du heller tørre og satse hvis han er det...

Skrevet

Det er en grunn til at det heter "I gode og onde dager" i ekteskapsritualet. Forelskelser kan komme og gå for begge i løpet av et langt samliv, men det gjelder å holde hodet kaldt og huske hva man har lovet. Lever man i et elendig ekteskap kan man alltids bryte ut, men man bør tenke seg veldig godt og lenge om før man bryter ut pga en forelskelse. Forelskelser varer dessuten ikke så veldig lenge, hvis man ikke hiver masse bensin på bålet.

Gjest Sindre
Skrevet
Hvorfor er det slik at du ikke kan? Du skal jo ikke leve livet for barna dine? Selvom de er det viktigste i livet ditt. Er denne nye flammen mannen i ditt liv, syntes jeg ikke du skal "holde" ut kun for barna. De fortjener lykkelige foreldre, selvom det er mamma og en annen, og pappa og en annen..Men du får jo finne ut om denne nye er Mannen med stor M... Så får du heller tørre og satse hvis han er det...

Jeg er helt enig i dette svaret-

Trådstarteren, er du mann eller kvinne?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg holder akkurat på å bli skilt, mye pga av at jeg ble forelsket i en annen, men grunnen til at jeg ble forelsket i en annen var kanskje pga andre problemer i ekteskapet...

men vet ikke om det kommer til å bli noe forhold med han jeg er forelsket i.

Og jeg vet ikke om det som skjer er riktig, i det hele tatt.

Anbefaler det å tenke veldig veldig godt gjennom ting før du evt gjør noe du kan komme til å angre på.

Man vet hva man har, men ikke hva man får. Selv om den andre mannen virker lidenskapelig nå og gir deg hva du trenger akkurat nå, kan det fort forandre seg...

Skrevet
Jeg har gått hen og forelsket meg i en annen, det er een umulig situasjon og jeg og den andre kommer nok aldri til å bli et par. Men jeg er ganske trist og satt ut. Noen råd?

Det kommer jo veldig an på. Er du lykkelig i ekteskapet ditt? Er det eneste "problemet" at du er forelsket i en annen? Dersom det er slik bør du nok forsøke å glemme beileren og bli der du er.

Men, er det slik at den nye flamme er en totalt sett bedre "match" enn ektemannen din- ville jeg vurdert å skille meg. Mange gifter seg jo for unge - og visste kanskje ikke 100% hva det var de lette etter. Kanskje du giftet deg med "Mr.Right NOW"- istedetfor med "Mr.Right". Jeg er i hvertfall sterk motstander av dem som mener man skal forbli gift- dersom man på et eller annet tidspunkt møter en enda "riktigere" partner!

Sett deg ned å lag en liste. Hvem av dem deler du flest interesser med? Hvem får deg til å le? Hvem opplever du mest lidenskap med? Med hvem av dem har du flest samsvarende visjoner for fremtiden med? osv

Lykke til i allefall!

Gjest Gjest
Skrevet

Dersom ekteskapet ikke er liv laga og du er forelsket i en ny, synes jeg du skal skille deg og undersøke mulighetene med den nye. Brutalt men da handler man i det minste.

Gjest Gjest_Klara_*
Skrevet
Dersom ekteskapet ikke er liv laga og du er forelsket i en ny, synes jeg du skal skille deg og undersøke mulighetene med den nye. Brutalt men da handler man i det minste.

Kunne ikke ha sagt det bedre selv. You go!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...