Gå til innhold

Mor som hinter om barnebarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor driver så ofte hun kan og hinter til at jeg begynner å bli gammel og at jeg bør tenke på å få barn snart. Det virker som om det er det viktigste i verden. "Man tenker ikke over hvor fort man plutselig er 40 år". JO JEG TENKER OVER DET. HVER JÆVLA DAG, MEN NÅR JEG IKKE BLIR GRAVID SÅ BLIR JEG DET IKKE. Jeg blir så irritert at det holder på å klikke for meg! Det er ikke så enkelt at man bare kan drite ut et barn. Man skal kunne ta vare på det også. Man skal kunne bli gravid i det hele tatt. Det holder rett og slett på å klikke for meg. 

Anonymkode: d0262...3ee

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøver du å bli gravid? Du skriver at du skal ta vare på barnet også.. tenker du det er det en utfordring for deg? 

Anonymkode: 653ff...39c

• Liker 1
Skrevet

Avhengig av forholdet deres, kan du enten si at du ikke orker å treffe henne om hun ikke klapper igjen, eller be henne ta hensyn siden dette er sårt og babyer ikke akkurat er bestillingsvare. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Prøver du å bli gravid? Du skriver at du skal ta vare på barnet også.. tenker du det er det en utfordring for deg? 

Anonymkode: 653ff...39c

Nei, jeg vil ikke tro det skal være en utfordring, men syns jo man skal planlegge litt. Jeg prøver ikke, men bruker heller ikke beskyttelse.  Men det har jeg ikke gjort på mange år. Er fortsatt ikke gravid. Men når moren min nesten hinter om at jeg bare skal slå opp og bli gravid med en annen mann (bare for å få barn) så er det ikke rart at jeg klikker. Bare fordi barn er det viktigste i hennes liv, kan det ikke være det for andre..

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg vil ikke tro det skal være en utfordring, men syns jo man skal planlegge litt. Jeg prøver ikke, men bruker heller ikke beskyttelse.  Men det har jeg ikke gjort på mange år. Er fortsatt ikke gravid. Men når moren min nesten hinter om at jeg bare skal slå opp og bli gravid med en annen mann (bare for å få barn) så er det ikke rart at jeg klikker. Bare fordi barn er det viktigste i hennes liv, kan det ikke være det for andre..

Du må jo bare si til henne det du skriver i denne tråden. Og så sier du at du faktisk ikke orker å tilbringe mer tid med henne hvis hun ikke kutter ut ALT snakk om barn.

Anonymkode: 4dfee...43b

• Liker 1
Skrevet

Neste gang hun begynner å snakke om det, så sier du takk for deg, også går du. Slik fortsetter du gang etter gang, møte etter møte, helt til hun skjønner tegninga. Noen trenger å få så tydelige tilbakemeldinger før de fatter at det er ubehagelig for folk å bli konfrontert slik. 

Anonymkode: 7e919...e28

• Liker 1
Skrevet

Jeg sa til svigerfar at jeg utsatte å vurdere det med en måned per gang det ble nevnt, og at han i løpet av denne kvelden hadde utsatt vurderingen med et halvår. Har ikke hørt et knyst i jula 👌

Anonymkode: 06976...d90

• Liker 5
Skrevet

Men vil du ha barn eller ikke? Hvis du ikke går på prevensjon og ikke blir gravid, så virker det jo som om du ønsker å få barn, men ikke egentlig tar stilling til om dere skal gjøre en aktiv innsats, og at det dermed ikke er så farlig. For noe så livsomveltende syns jeg den nonchalante holdningen er uforståelig. 

Anonymkode: 012e3...3ba

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...