AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #1 Skrevet 27. desember 2019 Jeg har en tung jul med sykdom og brudd. I julen har jeg blitt invitert i selskaper av hans familie, hvor en eks svigerinne har oppført seg barnslig og plagsomt. Hun nærmest forfølger meg og spør og graver om bruddet og fordeling av samværsprosent. Det hele er helt ferskt og hun direkte plager meg med spørsmålene sine. På julaften og i julen vil jeg ha fred og så kan jeg heller gråte og snakke når barna har lagt seg. Jeg prøver å svare kort, men da fortsetter hun spørsmålene og jeg blir så klart emosjonell. Det er som om hun ønsker at jeg skal sitte å grine i selskapene og så glatter hun over med at "hun bryr seg" og ville bare snakke. Dermed blir jeg den store ulven som reagerer så emosjonellt. Nå er hun sur og ignorerte meg når jeg takket for gaven og gjorde narr av gaven hun fikk av barnet mitt. Synes dette er utrolig vanskelig og damen har vært veldig plagsom før også. Hvordan håndtere? Hun blir fryktelig krenket om jeg ikke deler, og deler jeg så føler jeg meg så utrolig mye verre etterpå, da hun gnir inn hvor "flott" de har det. Anonymkode: 802d1...ecd
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #2 Skrevet 27. desember 2019 Ikke del når det får deg til å føle deg ille. Svar tilforlatelig med "Det har vi ikke funnet ut av enda", "Det ønsker jeg ikke å snakke om her og nå", "Vennligst gi oss rom i denne vanskelige tiden til å finne ut av ting mellom oss det angår". Så får hun bare bli så krenket hun vil, ikke bry deg. Hun prøver å manipulere deg til å gjøre ting du ikke vil. Dytt henne unna med svar som over. Hvis hun ikke gir seg, se henne inn i øynene, og si meget bestemt det samme om igjen. Anonymkode: 6c790...589 9
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #3 Skrevet 27. desember 2019 Rett ryggen din og spør henne hva hun skal med den informasjonen? Hvorfor lar du henne definere lykken ( hun er antagelig på randen av brudd selv, siden hun har så behov for å snakke om hvor bra hun har det) Anonymkode: 57975...ab2 5
exictence Skrevet 27. desember 2019 #4 Skrevet 27. desember 2019 Si: Takk for at spør, men dette finner vi ut av, det ordner seg. 6
Silva Pluvialis Skrevet 27. desember 2019 #5 Skrevet 27. desember 2019 Jeg forstår veldig godt at dette er sårt, og at du ønsker å unngå disse temaene akkurat på julaften og i selskapene. Jeg tror det beste du kan gjøre er å være ærlig og si at ‘det vil jeg ikke snakke om akkurat nå’. Gjenta det til hun slutter. Hvis hun ikke respekterer deg så lar du bare være å svare. 5
Gjest Chroma Skrevet 27. desember 2019 #6 Skrevet 27. desember 2019 Hun virker veldig ufølsom! Sender deg en god klem, Ts. ❤️
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #7 Skrevet 27. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke del når det får deg til å føle deg ille. Svar tilforlatelig med "Det har vi ikke funnet ut av enda", "Det ønsker jeg ikke å snakke om her og nå", "Vennligst gi oss rom i denne vanskelige tiden til å finne ut av ting mellom oss det angår". Så får hun bare bli så krenket hun vil, ikke bry deg. Hun prøver å manipulere deg til å gjøre ting du ikke vil. Dytt henne unna med svar som over. Hvis hun ikke gir seg, se henne inn i øynene, og si meget bestemt det samme om igjen. Anonymkode: 6c790...589 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Rett ryggen din og spør henne hva hun skal med den informasjonen? Hvorfor lar du henne definere lykken ( hun er antagelig på randen av brudd selv, siden hun har så behov for å snakke om hvor bra hun har det) Anonymkode: 57975...ab2 Det er gode svar og jeg hadde forberedt meg med lignende ting å si, men så står man der og blir helt blank og overveldet når hun "trenger" seg på. Jeg føler meg så sliten og orket bare korte svar, og deretter gikk bort med en slags unnskylding ( jeg må ta en tlf) feks eller lignende. Så ble hun veldig krenket og er nå sur. Kjedelig å forholde seg til dette oppi alt når jeg egentlig trenger å fokusere på barna. Men jeg får bare legge bort tanken på det..kjedelige er hun tar aldri kontakt. Det er bare på merkedager hun plager meg og ødelegger dagen min. Anonymkode: 802d1...ecd
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #8 Skrevet 27. desember 2019 2 minutter siden, Chroma skrev: Hun virker veldig ufølsom! Sender deg en god klem, Ts. ❤️ takk. brudd er tungt nok som det er.. Anonymkode: 802d1...ecd 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #9 Skrevet 27. desember 2019 "jeg vil ikke prate om det for da begynner jeg å grine" Anonymkode: 25864...f7b 4
Silva Pluvialis Skrevet 27. desember 2019 #10 Skrevet 27. desember 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er gode svar og jeg hadde forberedt meg med lignende ting å si, men så står man der og blir helt blank og overveldet når hun "trenger" seg på. Jeg føler meg så sliten og orket bare korte svar, og deretter gikk bort med en slags unnskylding ( jeg må ta en tlf) feks eller lignende. Så ble hun veldig krenket og er nå sur. Kjedelig å forholde seg til dette oppi alt når jeg egentlig trenger å fokusere på barna. Men jeg får bare legge bort tanken på det..kjedelige er hun tar aldri kontakt. Det er bare på merkedager hun plager meg og ødelegger dagen min. Anonymkode: 802d1...ecd Såklart blir man overveldet når man får sårbare tema slengt mot seg. Du reagerer helt forståelig. Jeg synes absolutt hun må respektere det hvis du er tydelig på at du ikke vil snakke om det. 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #11 Skrevet 27. desember 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: "jeg vil ikke prate om det for da begynner jeg å grine" Anonymkode: 25864...f7b blir litt "too much" midt i et middagselskap med 12 personer som stirrer hehe. Anonymkode: 802d1...ecd
Sokkar Skrevet 27. desember 2019 #12 Skrevet 27. desember 2019 Hvorfor deltar du i så mange selskap når d3t får deg til å føle deg uvell? Hvorfor er ikke eksmannen din invitert? 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #13 Skrevet 27. desember 2019 8 minutter siden, Sokkar skrev: Hvorfor deltar du i så mange selskap når d3t får deg til å føle deg uvell? Hvorfor er ikke eksmannen din invitert? Kanskje litt for barna sin skyld. og ja han er det men han og de andre blander seg ikke og vil nok ikke krenke henne da hun er veldig lett å krenke. Jeg må jo forholde meg til dama framover også, men det blir lettere med gravingen når det ikke er så ferskt. jeg deltar i selskaper da bruddet er veldig nytt. Det blir nok mindre etterhvert. Anonymkode: 802d1...ecd
Suss81 Skrevet 27. desember 2019 #14 Skrevet 27. desember 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: blir litt "too much" midt i et middagselskap med 12 personer som stirrer hehe. Anonymkode: 802d1...ecd Da sier du bare Jeg vil ikke prate om det. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå