Gjest Gjest Skrevet 30. august 2005 #61 Skrevet 30. august 2005 Sunndalsgraut på vafler!mmm....nydelig...
Gjest gjest1 Skrevet 1. september 2005 #62 Skrevet 1. september 2005 Pannekaker med sukker, blåbærsyltetøy og bacon synes jeg er rart. Men mange synes jeg er rar som ikke spiser pannekaker som middag, har det heller som desert, med syltetøy og krem. Kleppsuppe har jeg bare hørt om og synes det høres helt gyselig ut, smurt lefse smakte jeg for første gang i vår :blunke:
vixen Skrevet 1. september 2005 #63 Skrevet 1. september 2005 Den tradisjonelle lompa er det vel ikke mange som har? -viXen-
Gjest målløs. Skrevet 2. september 2005 #64 Skrevet 2. september 2005 Kokos på kakene våre. Andre land bruker det som grønnsak. Damen lo godt da jeg serverte sjokoladekake med en grønnsak
Gjest målløs Skrevet 2. september 2005 #65 Skrevet 2. september 2005 engelskmenn bruker ofte mintsaus på lammekjøtt.
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2005 #66 Skrevet 2. september 2005 Mint brukes til lam her i Norge også, jeg har inntrykket av at det er et ganske vanlig tilbehør.
*Doriz* Skrevet 2. september 2005 #67 Skrevet 2. september 2005 Flatbrød med rømme, og potete ihopkleima til en grå klump (klubb) må jo være rart =) Men heilt enig i at saudehaud og er en ganske merkeli matrett..
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2005 #68 Skrevet 2. september 2005 Grøt som pålegg - gomgrøt på skiva er skikkelig godt, men passelig rart.... Blandaball som samboern fra østlandet syns er helt forferdelig...
Nella Skrevet 2. september 2005 #69 Skrevet 2. september 2005 Mølje Vi spiser med møljebrød, kraft fra ribbe, salt og pepper. Øl og aqevitt til. Oj,oj. Da starter jula Gleder meg alt. I nord er vel mølje litt annet.
Mann 40 Skrevet 3. september 2005 #70 Skrevet 3. september 2005 Men plukkfisk og mat av sau kan jeg ikke forså ← Lammestek, er det kvalmt?
Brunhilde Skrevet 3. september 2005 #71 Skrevet 3. september 2005 Kokos på kakene våre. Andre land bruker det som grønnsak. Damen lo godt da jeg serverte sjokoladekake med en grønnsak ← De bruker kokos på og i kaker i Danmark og USA også. Kanskje det var "damen" det var noe galt med?
Gjest Gjest_-Tone-_* Skrevet 3. september 2005 #72 Skrevet 3. september 2005 Syltetøt til kjøtt. (tyttebærsyltetøy) Er det så rart da? Kineserne har jo sursøt søus, og i USA f.eks brukes vel mangochutney og liknende til kjøtt. (Forøvrig syns samboeren, som er norsk, at jeg er rar når jeg spiser rørte tyttebær på brødskiva)
Gjest Violetta Skrevet 3. september 2005 #73 Skrevet 3. september 2005 De bruker kokos på og i kaker i Danmark og USA også. Kanskje det var "damen" det var noe galt med? ← I USA spiser de vel også mat fra hele verden? Det er jo så mange folk med forskjellige opprinnelsesland i USA, det finnes vel knapt den ting man ikke spiser der...
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2005 #74 Skrevet 3. september 2005 det rareste vi spiser er råtten fisk!
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2005 #75 Skrevet 3. september 2005 De bruker kokos på og i kaker i Danmark og USA også. Kanskje det var "damen" det var noe galt med? ← nei hun er fra India og de har selv kokosfarm
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2005 #76 Skrevet 3. september 2005 Sunndalsgraut på vafler!mmm....nydelig... ← Og hvilken grøt er det?
Gjest gjest1 Skrevet 4. september 2005 #77 Skrevet 4. september 2005 Mamma spiser poteter til pannekaker - forstå det den som kan. (Ja jeg skjønner ikke mannen min heller som har både blåbær syltetøy, sukker OG bacon på pannekaker..) Ellers så vet jeg ikke hvor særnorsk det er, men boknasild er motbydelig både på smak og lukt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå