Gjest gjest1 Skrevet 1. juni 2005 #1 Skrevet 1. juni 2005 Har hatt besøk av en kamerat fra England. Han var skikkelig fascinert og forundret over makrell i tomat-boksen. Han kunne ikke forstå at noen hadde tenkt å kombinere makrell med tomatsaus, og at det var populært. Er det andre ting vi nordmenn spiser som folk fra andre land synes er merkelig? "Vanlig" mat altså, ikke kuriøsiteter som smalahove, gravd elg etc..
Gjest gjest1 Skrevet 1. juni 2005 #2 Skrevet 1. juni 2005 De er jo ikke helt borte på andre siden av nordsjøen heller når det gjelder litt snåle ting. F.eks Brownsause på absolutt alt! Untatt sticky toffiepudding. Bare sånn til eksempel
Gjest gjest1 Skrevet 1. juni 2005 #4 Skrevet 1. juni 2005 Fiskeboller på boks da? Hehe, burde lagd dette til han! Synd han har reist..
hilli Skrevet 1. juni 2005 #6 Skrevet 1. juni 2005 Jeg syns nå det er litt merkelig at Grandisen er så populær...
Gjest piaf Skrevet 1. juni 2005 #7 Skrevet 1. juni 2005 Rå paprika er faktisk et særnorsk fenomen. I salat, eller særlig på gulosten. (Selv foretrekker jeg paprikaen varmebehandlet, aller helst grillet. )
Charmina Skrevet 1. juni 2005 #8 Skrevet 1. juni 2005 Jeg gikk på skole med en fra Iran engang, og hun kunne ikke fatte at vi spiste noe som så så ekkelt ut som Raspeballer. En grå ekkel masse mente hun
Mrs. K Skrevet 1. juni 2005 #11 Skrevet 1. juni 2005 Rå paprika er faktisk et særnorsk fenomen. I salat' date= eller særlig på gulosten. Jeg spiste nå rå paprika på og i maten i Danmark i min barndom på 60-tallet, så særnorsk er det nok ikke. Brunosten på vafler og kaviar på tube (er det svensk?) syntes jeg var sært. Nå spiser jeg brunost på vafler, men kaviaren
-Fisken- Skrevet 1. juni 2005 #12 Skrevet 1. juni 2005 Det er da masser av rå, grønn paprika i gresk salat.
Gjest Emera Skrevet 1. juni 2005 #13 Skrevet 1. juni 2005 En fyr fra Brasil jeg snakket med for noen år siden, syntes kanel på risgrøten var det verste han hadde smakt. Der bruker de jo kanel i saltmat...
hilli Skrevet 1. juni 2005 #14 Skrevet 1. juni 2005 nistepakke Helt enig! En idiotisk og lite smakfull tradisjon.
Elze Skrevet 2. juni 2005 #15 Skrevet 2. juni 2005 Salt lakris er et ukjent fenomen utenfor Norden, i hvert fall.
Gjest Totten Skrevet 2. juni 2005 #16 Skrevet 2. juni 2005 Salt lakris er et ukjent fenomen utenfor Norden' date=' i hvert fall.[/quote'] Sant sant, min australske venninde kan ikke forstå at vi spiser dette. Hun fortalte om en norsk dame i Australia som lette etter dette i butikken, men kassadamen bare ristet på hodet når hun spurte etter det. Jeg kunne da i all fall ikke levd utenfor norden, da dette er det beste jeg vet
Gjest gjest 0 Skrevet 2. juni 2005 #17 Skrevet 2. juni 2005 Min skotske familie lo godt av vårt flatbrød! Wallpaper kalte de de Men de syntes ikke det smakte vondt da...
Tosca Skrevet 3. juni 2005 #19 Skrevet 3. juni 2005 Dravle er vel ikke særlig delikat for utlendinger. Ikke for alle normenn heller kanskje.
Lady Lovelylocks Skrevet 3. juni 2005 #20 Skrevet 3. juni 2005 Dravle er vel ikke særlig delikat for utlendinger. Ikke for alle normenn heller kanskje. Hva er det da??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå