AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #1 Skrevet 27. desember 2019 Samboeren min påstår han er blitt allergisk mot katter. Dette sa han da vi hentet dem etter å hatt pass til dem i fire uker i forbindelse med flytting og ferie. Synes det er merkelig at han skal være dårlig når kattene ikke har vært nær ham på den tiden? Rasen sies å være allergivennlig. Før fikk de være på soverommet, men siden han har bestemt at han ikke tåler dem fikk de forbud mot å gå inn dit. Men bytte på sengen, det måtte JEG gjøre etter han har lagt og veltet seg i sengetøy de har vært i, i en uke mens jeg var på ferie. I går kveld da vi skulle legge oss, ba ham meg be kattene være stille og legge seg. Endte med at jeg la meg på sofaen, for da kommer de og legger seg på/med meg. Nå vurderer jeg å omplassere samboeren min. Kattene slamrer ikke i dørene og klager mindre. De er alltid glade for å se meg. Når det gjelder å høre etter, er de vel likestilt med gubben, han hører bare etter når det passer ham. Jeg har null tro på at å kjefte på kattene fordi de løper og leker har noe for seg? Anonymkode: be9e6...e2e 15
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #2 Skrevet 27. desember 2019 7 minutter siden, AnonymBruker said: I går kveld da vi skulle legge oss, ba ham meg be kattene være stille og legge seg. Vet samboeren din hva katter er, egentlig? Anonymkode: cff42...5ec 17
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #3 Skrevet 27. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet samboeren din hva katter er, egentlig? Anonymkode: cff42...5ec Jeg begynner å lure på det samme. Han sa før vi fikk dem at det var kos med katt og han var vokst opp med katter. Det var gårdskatter og ikke innekatter som disse. Anonymkode: be9e6...e2e 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #4 Skrevet 27. desember 2019 Hadde samboeren min brått fått en sånn avsky mot katten som vi skaffet oss sammen så hadde jeg tatt med meg katten og flyttet. Anonymkode: 6284d...387 13
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #5 Skrevet 27. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nå vurderer jeg å omplassere samboeren min. Kattene slamrer ikke i dørene og klager mindre. De er alltid glade for å se meg. Når det gjelder å høre etter, er de vel likestilt med gubben, han hører bare etter når det passer ham. Jeg har null tro på at å kjefte på kattene fordi de løper og leker har noe for seg? Anonymkode: be9e6...e2e En stemme for dette fra meg. Helt ok å ikke ville ha de på soverommet. Det er også ønske fra min mann, og det respekterer jeg. Men å begynne å skylde på allergi, komme med urimelige krav, og så videre.. bare, nei. Anonymkode: c42df...3c3 8
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #6 Skrevet 27. desember 2019 Det er jo bare å ta en tur til.legen å få sjekka for katteallergi da. Hvis han bare er ubestemmelig småsyk er det jo ikke nødvendigvis kattene. Greit å ha det på det rene. Også må du jo ellers vurdere om dette forholdet er noe å satse på da. Anonymkode: 1ff39...e4b 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #7 Skrevet 27. desember 2019 Han flyttet ut i vår. Også angret han og lovet gull og grønne skoger. Så flyttet han inn igjen også flyttet vi til et annet sted med begges navn på kontrakten og mye høyere leie. Jeg har ikke økonomi til å sitte alene med dette huset, og er på jakt etter en leilighet jeg kan kjøpe, da jeg ellers ikke har noe sted å gjøre av meg og kattene 😳 Anonymkode: be9e6...e2e 2
Doge Skrevet 27. desember 2019 #8 Skrevet 27. desember 2019 Husk at Foreningen for Omplassering av Samboere er åpent hele jula om han skulle bli teitere. 14
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #9 Skrevet 27. desember 2019 DUMP fyren. Anonymkode: 7af8a...abb 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #10 Skrevet 27. desember 2019 24 minutter siden, Doge skrev: Husk at Foreningen for Omplassering av Samboere er åpent hele jula om han skulle bli teitere. Flott. Har du kontaktinfo? Er vel flere som trenger det, julen er jo høysesong for samlivsbrudd... 🤪 Anonymkode: be9e6...e2e 2
Doge Skrevet 27. desember 2019 #11 Skrevet 27. desember 2019 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Flott. Har du kontaktinfo? Er vel flere som trenger det, julen er jo høysesong for samlivsbrudd... 🤪 Anonymkode: be9e6...e2e Det er bare å sette han ut, så kommer de med lastebilen sin og plukker opp han og andre eierløse samboere de finner på gata. Endret 27. desember 2019 av Doge 7
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #12 Skrevet 27. desember 2019 Har han vært hos legen og fått påvist allergi da? Høres utrolig rart ut at han plutselig skal hevde dette. Jeg har katt og er allergisk så min får ikke være på soverommet, så akkurat det kan jeg forstå, men ellers skjønner jeg ikke helt greia. Og han må jo klare å skifte sengetøy selv. Anonymkode: cb395...379 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #13 Skrevet 27. desember 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har han vært hos legen og fått påvist allergi da? Høres utrolig rart ut at han plutselig skal hevde dette. Jeg har katt og er allergisk så min får ikke være på soverommet, så akkurat det kan jeg forstå, men ellers skjønner jeg ikke helt greia. Og han må jo klare å skifte sengetøy selv. Anonymkode: cb395...379 Nei. Og damen på legekontoret sa at om han klødde i øynene hjalp det ikke å spise tabletter, og at han måtte finne ut av dette selv. Rart at Zyrtecprodusenten sier noe annet enn en legesekretær? Har foreslått at han gnir fjeset ned i kattene for å se om det blir verre, men det vil han ikke. Jeg tror dette igjen er en unnskyldning for å stikke av igjen, som sist. i mellomtiden har jeg bedt ham dra på Volvat istedetfor fastlegen med den medisinske eksperten som svarer på telefonen der. Anonymkode: be9e6...e2e 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #14 Skrevet 28. desember 2019 Har han ikke fått det påvist og fått diagnosen er han ikke allergisk. Da sitter det mellom øra. Få diagnosen, så kan dere snakke Anonymkode: 9aed5...13d 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #15 Skrevet 28. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har han ikke fått det påvist og fått diagnosen er han ikke allergisk. Da sitter det mellom øra. Få diagnosen, så kan dere snakke Anonymkode: 9aed5...13d Ja, det er mest motvilje mot kattene, men hadde jo vært beleilig å kunne skylde på allergi da. Han svir og klør i øynene. Det har han gjort mange ganger før kattene kom i hus også. Og da har han en «unnskyldning» for å være sur og grinete i tillegg. Jeg skal på visning igjen over helgen, og kan i verste fall flytte tilbake til den forrige leiligheten min, men da er husleien gått opp, og jeg må ut og kjøpe hvitevarer igjen, for de var det ikke plass til her 😵 Anonymkode: be9e6...e2e 1
MortenMinstelønn Skrevet 28. desember 2019 #16 Skrevet 28. desember 2019 Jeg er allergisk mot skolopendere. Og noen edderkopper. Jeg reagerer når de biter meg. Dette er dårlig og litt lite maskulint, selvfølgelig. Men sånn er det.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #17 Skrevet 28. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har han ikke fått det påvist og fått diagnosen er han ikke allergisk. What? Anonymkode: 5a0af...cfb 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #18 Skrevet 28. desember 2019 20 hours ago, AnonymBruker said: Nei. Og damen på legekontoret sa at om han klødde i øynene hjalp det ikke å spise tabletter, og at han måtte finne ut av dette selv. Rart at Zyrtecprodusenten sier noe annet enn en legesekretær? Har foreslått at han gnir fjeset ned i kattene for å se om det blir verre, men det vil han ikke. Jeg tror dette igjen er en unnskyldning for å stikke av igjen, som sist. i mellomtiden har jeg bedt ham dra på Volvat istedetfor fastlegen med den medisinske eksperten som svarer på telefonen der. Anonymkode: be9e6...e2e Tror ikke fastlegen kan gjøre annet enn å ta en generell allergi-blodprøve. Jeg måtte iallfall til øre-nese-hals-lege for å ta ordentlig spesifikk allergitest (Sånn der de prikker i armen og drypper i allergener). Måtte ha henvisning for dette da. Damen på legekontoret er jo helt på jordet, hvorfor skal hun bry seg om dette, hun skal vel bare sette opp en legetime om han ønsker dette...? Man bestiller bare time og sier man mistenker allergi og ønsker henvisning til ØNH. Sekretæren skal jo ikke screene folk og nekte dem time.... Anonymkode: cb395...379 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #19 Skrevet 28. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er mest motvilje mot kattene, men hadde jo vært beleilig å kunne skylde på allergi da. Han svir og klør i øynene. Det har han gjort mange ganger før kattene kom i hus også. Og da har han en «unnskyldning» for å være sur og grinete i tillegg. Jeg skal på visning igjen over helgen, og kan i verste fall flytte tilbake til den forrige leiligheten min, men da er husleien gått opp, og jeg må ut og kjøpe hvitevarer igjen, for de var det ikke plass til her 😵 Anonymkode: be9e6...e2e Sånne ting ordner seg, mange hvitevarer kan få få omtrent gratis på finn, å det er alltid masse salg nå over nyttår. Kvitt deg med dødvekten, virker bare som at han trenger en unskyldning for å trekke seg unna. Anonymkode: 6284d...387 4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #20 Skrevet 29. desember 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Sånne ting ordner seg, mange hvitevarer kan få få omtrent gratis på finn, å det er alltid masse salg nå over nyttår. Kvitt deg med dødvekten, virker bare som at han trenger en unskyldning for å trekke seg unna. Anonymkode: 6284d...387 Har funnet en grei leilighet med utemuligheter for kattene, som jeg kunne tenke meg. Anonymkode: be9e6...e2e 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå