Gå til innhold

Ekskludert av " svigerfamilien til jul "

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt kjæreste i 3 år,og forlovet i ett,ikke samboere. I sommer var forholdet turbulent og min kjæreste delte alle våre uenigheter med sin familie,på detaljnivå.  Etter det ble de kalde mot meg. Så denne julen ble jeg rett og slett ekskludert.  Tidligere år har vi feiret sammen noen av juledagene,og både gitt og fått gaver som par. Julaften og 1.dag var han med dem ( og sitt barn),mens jeg satt alene med mine 2 barn hos meg. Moren min var veldig syk,så jeg kunne ikke dra dit. Min kjæreste og jeg bor i samme by. Skal sies at jeg ble invitert på kaffe 2.dag,når hele slekta der var dratt hver til sitt. Jeg dro ikke , da vi har vært litt forkjølet her,,,,men brukte det mer som unnskyldning fordi jeg følte meg totalt utenfor uansett. Mulig det var feil av meg ?Synes bare det var kaldt gjort av dem,når de var samlet rundt 20 stk,og jeg satt alene med mine 2 barn,5 minutter unna. Vi var ikke invitert julaften og 1.dag,selv om de visste vi var alene. Jeg kunne aldri gjort det mot kjæresten min,,,- og problemene vi hadde i sommer var uansett ikke alvorlige,,og utredet også mellom han og meg.

Anonymkode: 4145f...3f6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han synes jo at det er greit at de behandler deg sånn. Ellers hadde han sagt noe. Hva sier det deg? Synes du det er ok at han behandler deg sånn? 

• Liker 35
Skrevet

Nei,jeg synes det er dårlig gjort.

Gjest Lama_Drama
Skrevet

Tror jeg hadde bekymret meg mer over ekskluderingen fra kjæresten sin side, en fra familien hans.

Gjest YtreYtterst
Skrevet

Men er det han eller svigerfamilien som ekskluderer deg? Skulle tro han hadde et ord med i laget her. Hadde dere ikke en plan for hva dere skulle gjøre i julen? Har han sagt noe om hvorfor dette året ble annerledes?

Skrevet

Hvis han hadde ønsket det annerledes kunne han feiret med sine barn hos deg. Det er ikke bare svigerfamilien som ekskluderer her. De satte seg neppe oppå ham og nektet ham å gå noe sted. 

Kanskje du skal plassere ansvaret der det hører hjemme... 

Anonymkode: 05188...dd9

• Liker 17
Skrevet

Han er over 50 og har alltid feiret julen hos foreldrene. Han har ikke sagt hvorfor. Jeg ble bare ikke invitert. I forkant var vi enige om å dele oss på julaften i år,,men så ble moren min syk,,,så de visste jeg ville bli alene- men ingen invitasjon kom.Og de har god plass.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Han er over 50 og har alltid feiret julen hos foreldrene. Han har ikke sagt hvorfor. Jeg ble bare ikke invitert. I forkant var vi enige om å dele oss på julaften i år,,men så ble moren min syk,,,så de visste jeg ville bli alene- men ingen invitasjon kom.Og de har god plass.

At han er over 50 er ingen unnskyldning, snarere tvert i mot. Han burde både vite bedre enn å dele problemer å detaljnivå, og få familien mot deg, samt å ekskludere deg i julen. Det er han som har skapt problemene her, og han du må ta oppgjøret med. Så må heller han ta en prat med familien sin dersom han ikke er enig i måten de behandler deg på. 

Anonymkode: 2ce24...26f

• Liker 12
Skrevet

hires ikke ut som liv laga ts, de ønsker virkelig ikke løse problemene men heller skape uhygge. revurder hele greia.

Anonymkode: 50df7...316

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg er nok dum som et brød for jeg forstår ikke problemstillingen. Dere valgte å splitte dere i julen? Du skulle feire med din mor? Så ble mor syk og det ble til at du feiret med dine barn hjemme hos deg? Dette håper jeg at jeg har skjønt.

Så kommer det jeg ikke skjønner. Du har valgt å ikke feire hos svigersene i år. Det er da vel ingen nyhet at du da ikke skal dit?

Du ble invitert til kaffe 2. dag til disse "horrible" svigersene og da valgte du å ta frem primadonnanykkene og si "nei takk" med en billig unnskyldning om forkjølete barn. Jeg lurer på hva slags invitasjon som hadde vært god nok for deg. Er det bare julaften som er god nok? Bygger du broer her eller driver du for harde livet og plasserer sprengstoff for å opprettholde konflikten?

Ja, du er i din fulle rett til å si nei til kaffe 2. dag - men det blir rett og slett for kvalmt når du samtidig hevder at du ikke er inkludert.

Når det gjelder din samboer så har han barn fra før som selvsagt ønsker å feire med sine tanter og onkler og besteforeldre. Mener du å si at han ikke sørget for å gjøre det klart at du burde bli invitert (som i: Vi skal feire med TS. Enten kommer hun hit med sine barn eller så går vi dit - fritt valg). Jeg synes likevel dette blir rart siden dere hadde valgt å splitte dere i år. Er det noe her du har glemt å fortelle?

Skrevet

Jeg har ikke valgt å ikke feire med svigers,,har heller ikke kalt dem horrible.  Hadde et fint forhold til dem før han valgte å utlevere våre problemer. Man kan ikke invitere seg selv,kan man vel ? At jeg skulle til min mor på julaften i år,hadde sammenheng med at jeg ikke ble invitert til svigers. - vi var med begge sider i fjor. Men når sykdom inntreffer,så lot det seg ikke gjøre. Dette var et par dager før jul.

Skrevet

Kan det være at de ikke ville mase. Du skulle jo feire med mor og dine barn.

Tenker dette problemer kanskje sitter i ditt hode. Du føler deg ekskludert og reagerer irrasjonelt. 

Anonymkode: ff1f8...568

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke valgt å ikke feire med svigers,,har heller ikke kalt dem horrible.  Hadde et fint forhold til dem før han valgte å utlevere våre problemer. Man kan ikke invitere seg selv,kan man vel ? At jeg skulle til min mor på julaften i år,hadde sammenheng med at jeg ikke ble invitert til svigers. - vi var med begge sider i fjor. Men når sykdom inntreffer,så lot det seg ikke gjøre. Dette var et par dager før jul.

Se der ja, der fremkom detaljen som manglet. Jeg misforstod og trodde du selv hadde valgt å feire med din mor.

Men, jeg er enig med resten her, som jeg også skrev i mitt innlegg: din forlovede har en jobb å gjøre når det gjelder å stå opp for deg. Det er HAN som har valgt at det er ok at du og dine barn blir holdt utenfor. Det er HAN som har valgt å brette ut samlivsproblemene deres overfor hele slekten slik at de nå ønsker å "avvikle" forholdet til deg.

Det eneste du har gjort er å velge dem bort da de strakte ut en - veldig tynn, men dog - livlinje med en kaffeinvitasjon for 2. dag. Da ble du kostbar. Slik bygger du ikke broer.

Men du snakker om svigers som problemet - jeg mener det er forloveden din som både er roten til problemet og som opprettholder og videreutvikler det ved å ikke sette hardt mot hardt og fortelle sine foreldre at du er prioritet nr 1 for han.

Skrevet

De visste at min mor var blitt syk og at jeg ble sittende alene . Synes ikke det er irrasjonelt å føle seg oversett da? Hvem vil være alene på julaften liksom ?

• Liker 1
Skrevet

Hvis min partner hadde stått uten en plass å feire jul ville hele familien min kastet seg rundt for å inkludere han i vår feiring. Om de så fikk vite det samme dag.

Derfor lurer jeg på: er du helt sikker på at svigers visste at du og barna ikke hadde noe plass å feire? Kan forloveden din ha glemt å fortelle det? 

Anonymkode: 05d35...2b9

• Liker 5
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men, formidlet du at du ikke ønsket å feire julaften alene? 

Dere hadde bestemt dere for å splitte dere i julen. Moren din ble syk. Om du da ikke hadde ønske om å feire bare sammen med dine barn burde du formidlet det til din mann. Han har tydeligvis en stor familie, rundt 20 stykk er ganske mange til julaften. Så når du og dine to barn ikke var medberegnet fra starten av, har jeg jo forståelse for at det var kaotisk nok fra før av i hjemmet der. 

Dessuten var du jo ikke alene, du feiret med dine to barn. Og du ble heller ikke ekskludert, de inviterte deg 2. juledag, når det ble roligere i hjemmet deres.

Anonymkode: eaa87...4d4

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan jo forstå at familien er avventende når det har vært problemer, dere ikke bor sammen en gang, det er mine og dine barn inne i bildet. 

Men av en kjæreste hadde jeg ventet at han 1) ikke delte våre problemer med andre, utover en god venn han visste kunne se to sider av saken. 2) sa til foreldrene sine, om de ekskluderte meg på julaften, "da feirer jeg med Lise og barna hennes". 

Så tror det er temmelig klart her hvor (hos hvem) problemet er. 

Anonymkode: 38bd1...c25

• Liker 5
Skrevet

Jeg vet det er min forlovede som er problemet.  Men han er så totalt avhengig av sin familie,og det vet de. Og ifht kaffe 2.dag : jeg vil at mine barn skal få middag den dagen 😜 Det er jeg vokst opp med hvertfall,,,og vanlig i hans familie også. Vel,nå har vi invitert foreldrene hans hjem til ham i morgen på middag. Og ifht brobygging : det har jeg holdt på med etter beste evne siden sommeren. 

• Liker 1
Skrevet

Har du tid til dette?  Han er over 50 og oppfører seg som en drittunge.  Hvorfor vil du være sammen med en som behandler deg sann?  Jeg mener det må være greit for folk å snakke med foreldrene sine, for min del håper jeg at alle mine barn vet de kan komme til meg for råd og en skulder.  Men aldri i livet ville jeg ha latt dett gå utover kjærester/partneren deres (hvis ikke de har gjort noe ganske alvorlig lol).  Du har blitt behandlet på en måte som er sårende og høres ut som det har ødelagt jul for deg.  Sanne type kjærester trenger mann ikke, spesielt godt voksne folk.   

• Liker 7
Skrevet

Ja,jeg formidlet til ham at det ble en ensom julaften. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...