AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #1 Skrevet 27. desember 2019 Jeg heter Astrid Bett, og faren heter Christian Dahlsen. Barnet vårt heter Erik Bett-Dahlsen. Hvordan forkorter vi det til f.eks. navnelapper. Erik B.D. Erik B-D. Erik B.-D. Erik BD Hjelp! Anonymkode: 8a579...f7b
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #3 Skrevet 27. desember 2019 Bett.Dahlsen Får dere flere barn, går klær i arv, samt bruke lappene på nye klær evt egne ting Anonymkode: b4606...bec 8
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #4 Skrevet 27. desember 2019 Erik B-D Det er jo hele poenget med bindestreken.... Ellers lurer jeg på hvorfor du ikke kan skrive hele navnet? Det er jo plass til det. Barnet vårt har to fornavn og et forholdsvis langt etternavn, vi fikk plass til det. Anonymkode: bbf05...665
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #5 Skrevet 27. desember 2019 Erik B. D. evt bare Bett Dahlsen Anonymkode: be288...9b7
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #6 Skrevet 27. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Erik B-D Det er jo hele poenget med bindestreken.... Ellers lurer jeg på hvorfor du ikke kan skrive hele navnet? Det er jo plass til det. Barnet vårt har to fornavn og et forholdsvis langt etternavn, vi fikk plass til det. Anonymkode: bbf05...665 Fordi vi kjøper minilapper, og poenget er at de skal ta liten plass på små ting. Vi har større lapper til større ting, hvor hele barnets navn er med. 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bett.Dahlsen Får dere flere barn, går klær i arv, samt bruke lappene på nye klær evt egne ting Anonymkode: b4606...bec Vi tenkte dette på de store lappene, men de små er f.eks. til drikkeflasken og sokker. Altså ting som ikke nødvendigvis går i arv, hvor lappen må være liten. Også greit med fornavn på ting, siden det ikke er gitt at alle ansatte vet etternavnet. Anonymkode: 8a579...f7b
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #7 Skrevet 27. desember 2019 Jeg valgte faktisk kun bare d ene etternavnet.. Anonymkode: 72727...6a0
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #8 Skrevet 27. desember 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg valgte faktisk kun bare d ene etternavnet.. Anonymkode: 72727...6a0 Jeg har et spesielt navn som bare 15 stk i Norge har. Han har et vanlig etternavn som slutter på -sen, som veldig veldig mange har. Jeg ville ikke gi avkall på mitt navn, og vil ikke tvinge han til å ta mitt. Og vi vil at familien skal hete det samme. Eller, mente du bare det ene navnet på lappen? Det blir i så fall rart siden det er et sammensatt navn. Anonymkode: 8a579...f7b
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #9 Skrevet 27. desember 2019 Vi brukte bare etternavnet. Sammen med telefon/e-post ser alle hvem tingen tilhører. Anonymkode: 742eb...337
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #10 Skrevet 27. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi brukte bare etternavnet. Sammen med telefon/e-post ser alle hvem tingen tilhører. Anonymkode: 742eb...337 Etternavn og telefon blir for langt, og litt lite oversiktlig når det er ment for små ting. Tenk små deler til matboks eller drikkeflaske som er lik for alle barna. Trenger noe kort. Hadde bare tatt fornavn hadde det ikke vært for et annet barn har samme fornavn. Anonymkode: 8a579...f7b
Ullvott Skrevet 27. desember 2019 #11 Skrevet 27. desember 2019 (endret) Med bindestreketternavn skal du enten forkorte det B.-D. eller BD (mer uformelt) i henhold til rettskrivingsreglene. Jeg ville valgt BD selv, for jeg synes kombinasjonen av punktumer og bindestrek blir ganske rotete og lite pen å se på. Endret 27. desember 2019 av Ullvott 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #12 Skrevet 27. desember 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Etternavn og telefon blir for langt, og litt lite oversiktlig når det er ment for små ting. Tenk små deler til matboks eller drikkeflaske som er lik for alle barna. Trenger noe kort. Hadde bare tatt fornavn hadde det ikke vært for et annet barn har samme fornavn. Anonymkode: 8a579...f7b Her har det gått helt fint å få plass på de små navnelappenene man klistrer eller stryker på matbokser osv. Fikk ikke plass til fornavn i tillegg, men navnet står jo på e-postadressen. Evt kan du ta navn og etternavn på to linjer og kun telefonnr, ikke e-post. Anonymkode: 742eb...337
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #13 Skrevet 27. desember 2019 17 minutter siden, Ullvott skrev: Med bindestreketternavn skal du enten forkorte det B.-D. eller BD (mer uformelt) i henhold til rettskrivingsreglene. Jeg ville valgt BD selv, for jeg synes kombinasjonen av punktummer og bindestrek blir ganske rotete og lite pen å se på. Takk! Jeg prøvde å finne regler på dette, men jeg kunne ikke finne noe. Da blir det BD. Til alle dere som mener man skal ha etternavn, e-post eller telefonnr, så har vi lapper med fullt navn og telefonnr på i tillegg. Forkortelsen er bare ment på de små tingene, og skal være til hjelp for personalet å skille hvem tingene hører til. Ikke så viktig med annen info enn navnet på dem. Anonymkode: 8a579...f7b
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #14 Skrevet 27. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her har det gått helt fint å få plass på de små navnelappenene man klistrer eller stryker på matbokser osv. Fikk ikke plass til fornavn i tillegg, men navnet står jo på e-postadressen. Evt kan du ta navn og etternavn på to linjer og kun telefonnr, ikke e-post. Anonymkode: 742eb...337 Ja, vi finner lapper som er store nok til fullt navn og informasjon. Vi bruker dem på f.eks. dress, klær og andre store ting som er viktig å få tilbake. Vi synes likevel det er unødvendig å ha så mye info på de små tingene. Det holder med navn for å identifisere hvem de hører til. Billigere er det også for de små lappene Anonymkode: 8a579...f7b 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #15 Skrevet 27. desember 2019 Vi har bindestrek i etternavnet på ungen også. Jet valgte bare fornavnet til slutt, men lente mest mot Erik BD Anonymkode: aacc1...a50
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #16 Skrevet 27. desember 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har et spesielt navn som bare 15 stk i Norge har. Han har et vanlig etternavn som slutter på -sen, som veldig veldig mange har. Jeg ville ikke gi avkall på mitt navn, og vil ikke tvinge han til å ta mitt. Og vi vil at familien skal hete det samme. Eller, mente du bare det ene navnet på lappen? Det blir i så fall rart siden det er et sammensatt navn. Anonymkode: 8a579...f7b Tenkte bare på navnelappen. I bhg er det ingen andre som heter det datteren min heter, og med etternavnet enda færre. Blir for trangt med begge, men kunne f. Eks skrevet Aysha t. Ahmed istedet for Aysha Ahmed eller Aysha T. A. (bare et eksempel altså..) Skjønner godt frustrasjonen, tror jeg kanskje ville hatt skrevet Erik B Dahlsen. Anonymkode: 72727...6a0
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #17 Skrevet 27. desember 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Etternavn og telefon blir for langt, og litt lite oversiktlig når det er ment for små ting. Tenk små deler til matboks eller drikkeflaske som er lik for alle barna. Trenger noe kort. Hadde bare tatt fornavn hadde det ikke vært for et annet barn har samme fornavn. Anonymkode: 8a579...f7b Vi har fullt navn på matboks og drikkeflaske. Det har de fleste her. Anonymkode: 02158...1db
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #18 Skrevet 27. desember 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har bindestrek i etternavnet på ungen også. Jet valgte bare fornavnet til slutt, men lente mest mot Erik BD Anonymkode: aacc1...a50 Takk! Jeg ville også tatt bare fornavn hadde det ikke vært en annen med samme fornavn på avdelingen. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenkte bare på navnelappen. I bhg er det ingen andre som heter det datteren min heter, og med etternavnet enda færre. Blir for trangt med begge, men kunne f. Eks skrevet Aysha t. Ahmed istedet for Aysha Ahmed eller Aysha T. A. (bare et eksempel altså..) Skjønner godt frustrasjonen, tror jeg kanskje ville hatt skrevet Erik B Dahlsen. Anonymkode: 72727...6a0 Navnelappen blir veldig lang med hans, det er ganske mye lenger enn mitt fiktive eksempel. Jeg synes det sitter langt inne å skulle redusere mitt navn til en bokstav, selv når det bare er på en merkelapp. Men jeg må nok bare svelge den etter hvert. Det er bare så kjedelig at det spesielle familienavnet må vike for det ekstremt vanlige navnet. Haha. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har fullt navn på matboks og drikkeflaske. Det har de fleste her. Anonymkode: 02158...1db De fleste har ikke det i vår, nemlig. De har bare disse små, og vi synes de var veldig fine. Jeg har bestilt nå, og det ble Erik BD. Takk for hjelpen, alle sammen Anonymkode: 8a579...f7b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå