AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #1 Skrevet 27. desember 2019 Skulle jobbet i jula ( turnus) . Har jeg rett på helligdagstillegg da? Hvor står det i tilfelle? Anonymkode: c5be1...b3f
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #2 Skrevet 27. desember 2019 Kommer an på hvor du jobber og hvilken avtale dere har. På mitt arbeidssted får vi ikke tillegg om vi er syke. Tilleggene er for å kompensere reell ulempe, den utgår om vi ikke faktisk jobber. Andre arbeidsgivere gir tillegg også ved sykdom. Anonymkode: 9b902...eb1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #3 Skrevet 27. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer an på hvor du jobber og hvilken avtale dere har. På mitt arbeidssted får vi ikke tillegg om vi er syke. Tilleggene er for å kompensere reell ulempe, den utgår om vi ikke faktisk jobber. Andre arbeidsgivere gir tillegg også ved sykdom. Anonymkode: 9b902...eb1 Har ikke noen skriftlig avtale på dette. Må vel finnes noen felles regler på dette i det offentlige? Rart hvis arbeidsgiver kan gjøre som de vil? Anonymkode: c5be1...b3f
Gjest Witch24 Skrevet 27. desember 2019 #4 Skrevet 27. desember 2019 Jeg fikk det der jeg jobba, sykepleier i kommunen:)
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #5 Skrevet 27. desember 2019 Fascinerende at folk er så opptatt av å krafse til seg mest mulig penger når man ikke stiller på jobb pga sykdom. Noen andre må jo steppe inn og få betalt samme lønna! Ikke rart velferdsstaten går til helvetet. Tusen takk Anonymkode: c0c4e...f7f 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #6 Skrevet 27. desember 2019 Du må sjekke tariffavtalen på arbeidsplassen. Men jeg syns det er merkelig at det nå er flere tråder her inne der folk åpenbart veier for og mot om de skal gidde å gå på jobb eller ikke ut fra om de får tilleggene. Er jeg syk så driter jeg i lønna, da er jeg for dårlig til å kunne gå på jobb og vil bare være hjemme. Er man i en sånn tilstand at risikoen for å gå glipp av tilleggene bekymrer, ja da er man i stand til å pelle seg på jobb. Anonymkode: 3f058...759 7
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #7 Skrevet 27. desember 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må sjekke tariffavtalen på arbeidsplassen. Men jeg syns det er merkelig at det nå er flere tråder her inne der folk åpenbart veier for og mot om de skal gidde å gå på jobb eller ikke ut fra om de får tilleggene. Er jeg syk så driter jeg i lønna, da er jeg for dårlig til å kunne gå på jobb og vil bare være hjemme. Er man i en sånn tilstand at risikoen for å gå glipp av tilleggene bekymrer, ja da er man i stand til å pelle seg på jobb. Anonymkode: 3f058...759 Det er jo ikke det det går på,jeg er langtidssykmeldt...er ikke grådig,men man har jo rettigheter. TS Anonymkode: c5be1...b3f
CabinCruiser Skrevet 27. desember 2019 #8 Skrevet 27. desember 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke det det går på,jeg er langtidssykmeldt...er ikke grådig,men man har jo rettigheter. TS Anonymkode: c5be1...b3f Som arbeidstaker har du også PLIKTER i ett sykemeldt arbeidsforhold, noe mange arbeidstakere glemmer. Ville bare påpeke at det går begge veier. "Utgangspunktet for alle arbeidstakere som går i turnus og blir syke er at de skal få godtgjørelse som om de var i arbeid. Slik er det også på helg- og høytidsdager. Inneholder turnusen fridager som kompensasjon for arbeid på helg- og høytidsdager og arbeidstakeren fremdeles er syk når disse dager fremkommer på turnusplanen, anses fridagen(e) som avviklet. Det er ikke anledning til å «ta igjen» slike ekstra fridager senere. Arbeidstakere som blir syke før en høytidsturnus og fortsatt er syke når høytiden inntrer, skal følge den oppsatte høytidsturnus og får kompensasjon etter denne turnusplan. Hvis den ansatte er sykemeldt eller ute i svangerskapspermisjon når høytidsturnus lages, skal også de tas med i utarbeidelsen av høytidsturnus på lik linje med alle ansatte. De har krav på godtgjøring som om de var i jobb." 1
Whistler Skrevet 27. desember 2019 #9 Skrevet 27. desember 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke det det går på,jeg er langtidssykmeldt...er ikke grådig,men man har jo rettigheter. TS Anonymkode: c5be1...b3f Hvis du har rettigheter kommer lønnsmedarbeideren og lønnsystemet til å sørge for at du får det du har rettigheter til. Er du langtidssykemeldt og får lønn fra NAV, er det nav som er din saksbehandler. Er du langtiddsykemeldt og får lønn fra arbeidsgiver som søker refusjon fra NAV er det bedriftens lønnsmedarbeider som er saksbehandler. I stedet for å spørre på et forum som ikke kjenner deg i det hele tatt så spør du en av de nevnte. Hvis ikke de kan hjelpe deg, går du til fagforeningsrepresentanten din. For du er vel organisert?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå