AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #1 Skrevet 27. desember 2019 Årets juledrama tror jeg utspiller seg mellom en sjalu bonusonkel (mann på 40 som har vært singel i 20 år, slitt økonomisk og er sjalu på alt og alle) og bonusonkelbarn (25år som tidlig fikk god økonomi av god jobb, bygget seg hus alene og damene står i kø) oppi dette 25åringens far (48 år, har aldri likt sin svoger pga hans spesielle tanker, holdninger og negativ framtoning mot alt og alle). Utenfor står jeg (gift med mann 48, stemor til 25-åringen og bror til 40 åringen). Mannen min og stesønnen snakket sammen over noen glass i gårkveld etter jeg hadde lagt meg og nå får jeg høre det. Fikk forståelse gjennom min mann av at min bror hadde vært kritisk og negativ til stesønnens nye bil (ny i motsetning til hans 20 år gamle bil). Hadde vært mye annet negativitet og kritikk. Ingenting av dette fikk jeg med meg i de fire dagene vi har vært sammen på hytta. Det er ment å være et selskap til i løpet av julen der vi skal samles, noe mannen min nektet. Han synes min bror er så ufin at han vil kutte all kontakt og mener jeg må støtte opp. Jeg blir satt ut her. Jeg har ikke fått med meg noe av dette og synes min mann overdriver. Men han er fast bestemt på sitt. Hva er det rette å gjøre her? Jeg vil helst ordne opp i det som har skjedd, eller rettere sagt, jeg ønsker mennene selv skal ordne opp seg i mellom uten å involvere meg! Anonymkode: 6ff34...596 1
Ananas. Skrevet 27. desember 2019 #2 Skrevet 27. desember 2019 Du svarer vel egentlig selv: La dem ordne opp uten at du involverer deg. Det kan godt hende at det innebærer at de dropper juleselskapet, men da får de også sagt ifra om noe som har plaget dem, og spesielt mannen din, over tid. Med det sagt så kan ikke mannen din tvinge deg til å være hjemme fra juleselskap på grunn av en konflikt du ikke merker noe til, akkurat det må du kunne få velge selv. Gi dem litt tid. Om de går inn i en situasjon uten kontakt og skaper masse trøbbel for resten av familien over tid, da kan det være på tide å ta en prat med mannen din. Å lage et sånt nummer av en bil høres uansett ganske oppblåst ut, det kan roe seg. 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #3 Skrevet 27. desember 2019 Jeg er 50 år gammel og har hatt nok av familietull i juler og ellers høytider/runde dager man feirer. Mitt enkle råd til deg er at du sier til din mann at du forstår noe av det han sier, men at de bør snakke sammmen, om din mann skal gå til det drastiske valget og ikke møte din bror igjen. Du sier til din mann at det selvfølgelig er opp til han og droppe siste julesammenkomst, men at du drar og håper han blir med og opptrer voksent i de timene sammenkomsten varer. Anonymkode: 8b6f0...2b3 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #4 Skrevet 27. desember 2019 Det er så typisk at noen slenger inn en «opptre voksent»-kommentar i situasjoner som dette. Hvem er det som har bestemt at den voksne og modne løsningen er å la seg tråkkes på i årevis fremover? Min personlige erfaring er også at mennesker som sier sånt er særdeles umodne i sine relasjonelle ferdigheter selv 😂 Jeg synes du skal dra på familieselskapet alene, så får mannen din og stesønn finne sin egen vei i livet. Dere har ingen rett til å tvinge den andre til å følge etter i sitt eget spor. Anonymkode: d7ec0...e0c 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #5 Skrevet 27. desember 2019 Jeg er absolutt for at man er på hverandres side, og hvis broren din har vært ufin er det du som skal ta deg av det i og med at det er din familie. Problemet er at du ikke fikk med deg dette og kritikk av bil og negativitet er liksom ikke så mye å ta tak i. Kan det være en mulighet å si til mannen din at du absolutt ikke synes dette er greit og at hvis han vil bli med på neste selskap så kan dere holde dere sammen og så arresterer du broren din med en gang hvis han oppfører seg dårlig? Eventuelt kan mannen din gi deg et tegn når han mener at broren din går over streken? Så skjønner du hva dette dreier seg om. Anonymkode: 73e88...41d 2
Hvila Skrevet 27. desember 2019 #6 Skrevet 27. desember 2019 Syns jo ikke dette var så dramatisk jeg. Hvem bryr seg om hva han mener om bilen til en annen? 6
Outlander Skrevet 27. desember 2019 #7 Skrevet 27. desember 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Årets juledrama tror jeg utspiller seg mellom en sjalu bonusonkel (mann på 40 som har vært singel i 20 år, slitt økonomisk og er sjalu på alt og alle) og bonusonkelbarn (25år som tidlig fikk god økonomi av god jobb, bygget seg hus alene og damene står i kø) oppi dette 25åringens far (48 år, har aldri likt sin svoger pga hans spesielle tanker, holdninger og negativ framtoning mot alt og alle). Utenfor står jeg (gift med mann 48, stemor til 25-åringen og bror til 40 åringen). Mannen min og stesønnen snakket sammen over noen glass i gårkveld etter jeg hadde lagt meg og nå får jeg høre det. Fikk forståelse gjennom min mann av at min bror hadde vært kritisk og negativ til stesønnens nye bil (ny i motsetning til hans 20 år gamle bil). Hadde vært mye annet negativitet og kritikk. Ingenting av dette fikk jeg med meg i de fire dagene vi har vært sammen på hytta. Det er ment å være et selskap til i løpet av julen der vi skal samles, noe mannen min nektet. Han synes min bror er så ufin at han vil kutte all kontakt og mener jeg må støtte opp. Jeg blir satt ut her. Jeg har ikke fått med meg noe av dette og synes min mann overdriver. Men han er fast bestemt på sitt. Hva er det rette å gjøre her? Jeg vil helst ordne opp i det som har skjedd, eller rettere sagt, jeg ønsker mennene selv skal ordne opp seg i mellom uten å involvere meg! Anonymkode: 6ff34...596 Dette der er så typisk. Hvorfor mener du at han overdriver? Her skal du støtte partneren din og stesønnen. Broren din kommer med konstant stikk og du synes de overdriver. Her skal du ta deg sammen, snakke med broren din og si at hvis ikke han klarer å oppføre seg rundt andre kan han la være å komme. 2
Svigermor Skrevet 27. desember 2019 #8 Skrevet 27. desember 2019 Dette hadde jeg ikke giddet å involvere meg i i det hele tatt. Menn som er misunnelige på andre menns biler er ihvertfall ikke noe jeg engasjerer meg i. La dem bare holde på. 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #9 Skrevet 27. desember 2019 Det høres litt barnslig ut å bli uvenner over en mening om en bil? Kan du ikke bare forklare at broren din er litt sær? Anonymkode: e8f71...aa2 1
Outlander Skrevet 27. desember 2019 #10 Skrevet 27. desember 2019 1 minutt siden, Svigermor said: Dette hadde jeg ikke giddet å involvere meg i i det hele tatt. Menn som er misunnelige på andre menns biler er ihvertfall ikke noe jeg engasjerer meg i. La dem bare holde på. Voksen menn skal ikke oppfører seg som onkelen gjør. Ingen burde må tåle sanne stikk hver gang de møtes 2
Pia Sofia Skrevet 27. desember 2019 #11 Skrevet 27. desember 2019 Hvorfor snakker du ikke med broren din? Det er BROREN din! Kanskje han ikke tenker over det selv, at han oppfører seg dårlig. Jeg ville ikke ha droppet han for noe så idiotisk som å være misunnelig på en bil, men hvis det har vært stikk i årevis kunne jeg klikket en dag. Jeg ville snakket med han om at det er slitsomt at han er så negativ, og spurt om han trenger hjelp. Altså ikke tatt det som et angrep, mer som omsorg, men sagt at det ikke er noe hyggelig for dere rundt han. 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #12 Skrevet 27. desember 2019 Årets kjedeligste drama. Årets drama var hun dama som kjørte etter samboern mens hun oppdaterte Kvinneguiden. Anonymkode: 158a2...f31
Svigermor Skrevet 27. desember 2019 #13 Skrevet 27. desember 2019 1 minutt siden, Outlander skrev: Voksen menn skal ikke oppfører seg som onkelen gjør. Ingen burde må tåle sanne stikk hver gang de møtes Han er 25 år, så han tåler det nok. Det er ikke onkelen hans engang. 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #14 Skrevet 27. desember 2019 Hvorfor tar de sånn på vei over en bil da? Det er jo bare en ting, det er jo ikke en person de snakker om. Er det SÅ følsomt hva en rar onkel mener om en bil? Anonymkode: 13aac...6b7 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #15 Skrevet 27. desember 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Årets kjedeligste drama. Årets drama var hun dama som kjørte etter samboern mens hun oppdaterte Kvinneguiden. Anonymkode: 158a2...f31 Gikk jeg glipp av det?! Ååå, typisk! Anonymkode: 0b234...ee0
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #16 Skrevet 27. desember 2019 Men dette handler jo ikke om en bil 🤦♀️ det handler om årevis med stikk og negative kommentarer. Når begeret renner over er det ofte pga noe latterlig og ubetydelig. Om ts hadde vært mannen så hadde han fått svar som "det er din kones familie, ergo hennes ansvar". Det er alltid det som er den gjengse mening her inne. Det mener jeg også her. Din familie, ts, behandler mann og stesønn dårlig. De som sitter rundt og lar onkelen være spydig er også med på det. Du kan velge å tro på dem, eller du kan velge å ikke gjøre det. Det er uansett en konflikt du ikke bare kan melde deg ut av. Anonymkode: ab93e...090
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #17 Skrevet 27. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men dette handler jo ikke om en bil 🤦♀️ det handler om årevis med stikk og negative kommentarer. Anonymkode: ab93e...090 Jeg kan ikke se at det står årevis noe sted i HI, bare fire dager på hytta. Anonymkode: f04b7...d28 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #18 Skrevet 27. desember 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan ikke se at det står årevis noe sted i HI, bare fire dager på hytta. 4 timer siden, AnonymBruker skrev: sjalu bonusonkel 4 timer siden, AnonymBruker skrev: er sjalu på alt og alle) Det er vel ikke bare nylig han er sjalu da. Han har sikkert alltid vært sånn. Anonymkode: 13aac...6b7
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #19 Skrevet 27. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er vel ikke bare nylig han er sjalu da. Han har sikkert alltid vært sånn. Anonymkode: 13aac...6b7 Det er mange som har rare familiemedlemmer. Dette er broren til stemor og "gutten" er 25 år med egen karriere. Han trenger nok ikke å omgås denne mannen så mange ganger i løpet av et år. Vi har også en tulling i familien som sier mye rart til folk, men vi bare overhører ham. Vi sier i fra til folk som ikke kjenner ham at de bare skal prøve å ignorere ham. Det nytter ikke å si i fra og han er ikke ondskapsfull eller aggressiv, bare veldig dum og irriterende. Anonymkode: f04b7...d28 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #20 Skrevet 27. desember 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er mange som har rare familiemedlemmer. Dette er broren til stemor og "gutten" er 25 år med egen karriere. Han trenger nok ikke å omgås denne mannen så mange ganger i løpet av et år. Vi har også en tulling i familien som sier mye rart til folk, men vi bare overhører ham. Vi sier i fra til folk som ikke kjenner ham at de bare skal prøve å ignorere ham. Det nytter ikke å si i fra og han er ikke ondskapsfull eller aggressiv, bare veldig dum og irriterende. Anonymkode: f04b7...d28 Her handler det vel om at han er dum og irriterende og frekk med "barnet" på 25 og så kommer pappaklørne frem. Forstår jo at faren her er irritert om en sjalu dust med et trist liv plager sønnen hans. forstår jo at far og sønn ikke ønsker å feire med en slik raring når han plager han på 25. og TS synes det er vondt at han skal være alene. forstår jo det hele. Det beste hadde kansje vært om den sjalu på 40 kan besøke noen andre i stedet. Anonymkode: 13aac...6b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå