Sidabmao Skrevet 27. desember 2019 #1 Skrevet 27. desember 2019 https://www.bt.no/btmeninger/leder/i/GG2Bxm/barnevernet-maa-kvalitetssikres I en fersk rapport går Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet (Bufdir) langt i å fastslå at barnevernet lider av store kompetansemangler. Det stilles verken krav om utdanningsnivå, kunnskap om barn og unges utvikling eller jus, ifølge Aftenposten. Bra at de endelig har begynt å forstå at de ikke kan overkjøre folk uten kompetanse eller ansvar. 2
Tule Skrevet 25. januar 2020 #2 Skrevet 25. januar 2020 Hei Detter er alvorlig og noe regjeringen burde ta tak i hilsen
jabx Skrevet 25. januar 2020 #3 Skrevet 25. januar 2020 (endret) Dette er idioti. EMD-sakene er irrelevante. De går kun ut på ting som tvangsadopsjon. Ikke en eneste av dem slår fast at selve omsorgsovertakelsen var uriktig. Jeg kan ikke se at det skal være noe mål i seg selv å tilbakeføre barn til uegnede foreldre. Latterlig. Typisk at barna blir en kasteball uten rettigheter, og at uegnede foreldres rettigheter overkjører uskyldige barn. Jeg blir faen meg kvalm. Endret 25. januar 2020 av jabx 1
Tule Skrevet 26. januar 2020 #4 Skrevet 26. januar 2020 3 timer siden, jabx skrev: Dette er idioti. EMD-sakene er irrelevante. De går kun ut på ting som tvangsadopsjon. Ikke en eneste av dem slår fast at selve omsorgsovertakelsen var uriktig. Jeg kan ikke se at det skal være noe mål i seg selv å tilbakeføre barn til uegnede foreldre. Latterlig. Typisk at barna blir en kasteball uten rettigheter, og at uegnede foreldres rettigheter overkjører uskyldige barn. Jeg blir faen meg kvalm. Hei nå var det vel ikke dette som var temaet i tråden her men kravene for og fa jobbe i barnevernet hilsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå