AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #1 Skrevet 27. desember 2019 Vi leier foreløpig og må spare litt mer for å få kjøpt noe. Her vi leier så er alt ok bortsett fra at det er iskaldt i nærheten av vinduer og det er en million edderkopper! En av mine værste frykter ble til virkelighet noen uker før jul ! Jeg skrudde på lyset og så en massiv edderkopp klarte på senga i retning mot meg. Og nå la jeg merke til mugg på vinduslisten inne på soverommet! Vi har barn under 5 år. Jeg klarer ikke å overbevise samboer til å flytte, jeg er så lei det stedet her! Hvordan kan jeg få han til å skjønne at det her ikke går mer ? Jeg innser at det finnes edderkopper overalt men det her er ekstremt! Anonymkode: 08c34...216
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #2 Skrevet 27. desember 2019 Om han ikke ønsker å flytte derfra til tross for at mugg er helseskadelig, så får han i det minste ta kontakt med huseier. Dette må huseieren deres ta tak i, ellers kan det koste både han og dere mye! Dere MÅ informere om mugg. Skremmende uansvarlig om dere ikke har sagt i fra allerede. Anonymkode: 9a08b...2b2 16
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #3 Skrevet 27. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Om han ikke ønsker å flytte derfra til tross for at mugg er helseskadelig, så får han i det minste ta kontakt med huseier. Dette må huseieren deres ta tak i, ellers kan det koste både han og dere mye! Dere MÅ informere om mugg. Skremmende uansvarlig om dere ikke har sagt i fra allerede. Anonymkode: 9a08b...2b2 Huseier vil få beskjed, men jeg har ikke lagt merke til det før nå. Så er ikke stort å gjøre før i morgen 😕 Lest litt på nettet og man kan vist prøve å vaske det bort? Anonymkode: 08c34...216
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #4 Skrevet 27. desember 2019 Klart dere må si i fra om mugg. Edderkoppen kunne kommet i et hvilket som helst hjem, men mulig dere leier sokkelleilighet. Der er det enda mer vanlig. Anonymkode: 79b45...f47 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #5 Skrevet 27. desember 2019 Om ikke samboer vil flytte hadde jeg tatt med meg barn(a) og flytta uten han... Anonymkode: d7680...d27 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #6 Skrevet 27. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Klart dere må si i fra om mugg. Edderkoppen kunne kommet i et hvilket som helst hjem, men mulig dere leier sokkelleilighet. Der er det enda mer vanlig. Anonymkode: 79b45...f47 Anngående det å si ifra så er det en selvfølge. Men hvordan blir jeg kvitt disse edderkoppene? Er livredd for de, og de er overalt Vi får tross alt ikke flyttet ut på dagen heller 😕 Anonymkode: 08c34...216
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #7 Skrevet 27. desember 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anngående det å si ifra så er det en selvfølge. Men hvordan blir jeg kvitt disse edderkoppene? Er livredd for de, og de er overalt Vi får tross alt ikke flyttet ut på dagen heller 😕 Anonymkode: 08c34...216 https://www.huseierne.no/hus-bolig/tema/skadedyr/slik-unngar-du-edderkopper-i-huset/ Her er noen tips. Anonymkode: 79b45...f47
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #8 Skrevet 27. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.huseierne.no/hus-bolig/tema/skadedyr/slik-unngar-du-edderkopper-i-huset/ Her er noen tips. Anonymkode: 79b45...f47 Takk ❤️ de stegene prøvde jeg i hele sommer. Mannen sprayet boligen ned med eddik, vasket utsiden grundig før det ble sprayet og dunka ned med eddik og sitron. Det gjentok vi hele sommeren til ingen nytte Har småbarn så vi støvsuger hver dag, og vasker gulv etter behov. Ikke sjeldnere enn annenhver uke:/ Anonymkode: 08c34...216
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #9 Skrevet 27. desember 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huseier vil få beskjed, men jeg har ikke lagt merke til det før nå. Så er ikke stort å gjøre før i morgen 😕 Lest litt på nettet og man kan vist prøve å vaske det bort? Anonymkode: 08c34...216 Så klart kan det vaskes bort, men du kan ikke vaske bort årsaken til muggen😄 Den kan komme tilbake og det er derfor viktig å hindre det. Bra dere skal si ifra. Hadde mange edderkopper i forrige leiligheten vi også og det eneste som funka var dessverre å flytte. Vi hadde til og med sølvkre. Brukte 3 år på å få de vekk. Vi fikk det ikke til. Masse lykke til❤️ Anonymkode: 9a08b...2b2
smilo Skrevet 27. desember 2019 #10 Skrevet 27. desember 2019 Mot edderkopper kan du spraye med Permetrin rundt vinduer og dører. Det virker lenge, og er utrolig effektivt Når det gjelder mugg; Tørker dere klær inne? Hvordan er det med lufting? For fuktig luft og dårlig sirkulasjon gor kjapt mugg. Drt kan være nok at det ikke luftes på soverom for å gi mugg dannelser 4
Gruselgrafs Skrevet 27. desember 2019 #11 Skrevet 27. desember 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Anngående det å si ifra så er det en selvfølge. Men hvordan blir jeg kvitt disse edderkoppene? Er livredd for de, og de er overalt Vi får tross alt ikke flyttet ut på dagen heller 😕 Anonymkode: 08c34...216 https://www.nettavisen.no/nyheter/derfor-skal-du-ikke-drepe-edderkoppen/3423521986.html 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #12 Skrevet 27. desember 2019 Vask vinduskarmen med klor. Støvsug alle Krinkel og kroker og spray med insektsspray. Ha alltid litt varme på og luft godt på soverommet. Anonymkode: 2a88c...fbf
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #13 Skrevet 27. desember 2019 13 timer siden, smilo skrev: Mot edderkopper kan du spraye med Permetrin rundt vinduer og dører. Det virker lenge, og er utrolig effektivt Når det gjelder mugg; Tørker dere klær inne? Hvordan er det med lufting? For fuktig luft og dårlig sirkulasjon gor kjapt mugg. Drt kan være nok at det ikke luftes på soverom for å gi mugg dannelser Har lest litt om det, men blir litt usikker. Er det trygt å bruke med barn og dyr i hus? Tørker klær inne ja, tørketrommel og stativ. Så fuktig blir det, men vi lufter hver dag. Men jeg må ærlig innrømme at jeg kvier meg til å åpne vinduer pga disse edderkoppene 😕 Anonymkode: 08c34...216
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #14 Skrevet 27. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har lest litt om det, men blir litt usikker. Er det trygt å bruke med barn og dyr i hus? Tørker klær inne ja, tørketrommel og stativ. Så fuktig blir det, men vi lufter hver dag. Men jeg må ærlig innrømme at jeg kvier meg til å åpne vinduer pga disse edderkoppene 😕 Anonymkode: 08c34...216 Kjøp avfukter. Jeg bruker det hver gang jeg henger opp klær. Den kan du også bruke på soverommet for å suge ut fukt. Kommer det mye vann på kort tid, bare bruk den hver dag i en periode😊 Anonymkode: 2a88c...fbf
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #15 Skrevet 27. desember 2019 7 minutter siden, Gruselgrafs skrev: https://www.nettavisen.no/nyheter/derfor-skal-du-ikke-drepe-edderkoppen/3423521986.html Skulle ønske at jeg klarte å løfte dem ut, men det er jeg ikke i stand til. Er få ting jeg er redd for, men den frykten her har jo bare vokst siden vi flyttet hit. Barna er heldigvis ikke redde, så de har det ihvertfall morro når mor oppfører seg om en tenåring 😳 Anonymkode: 08c34...216
Stjerneku Skrevet 27. desember 2019 #16 Skrevet 27. desember 2019 Som innlegget over her, kjøp luftavfukter. Jeg bodde i en leilighet som ikke hadde god nok ventilasjon, kombinert med en vaskemaskin som hadde maks omdreing på 900 så ble det mye fukt ved tørking, spesielt om vinteren når jeg måtte tørke inne. Tapeten i rommet jeg tørket klærne på ble fuktig og fikk bobler pga fuktiget. Kjøpte avfukter, og MYE løste seg.
Stjerneku Skrevet 27. desember 2019 #17 Skrevet 27. desember 2019 Du får de nokså rimelig på Claes Ohlsson.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #18 Skrevet 27. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjøp avfukter. Jeg bruker det hver gang jeg henger opp klær. Den kan du også bruke på soverommet for å suge ut fukt. Kommer det mye vann på kort tid, bare bruk den hver dag i en periode😊 Anonymkode: 2a88c...fbf Det kan jeg faktisk kjøpe inn, men vi har det ikke så fuktig som en skulle tro. En venn av meg hadde en kjellerleilighet med mye edderkopper, og det var det ekstremt fuktig. Men han hadde ikke like mange som oss 😰 1 minutt siden, Stjerneku skrev: Du får de nokså rimelig på Claes Ohlsson. Ser det er litt forskjellige priser på de. Vil de rimeligere variantene ha samme nytte ? Kjøper gjerne en dyrere senere om den har god effekt altså, da det tross alt er billigere enn å flytte. Anonymkode: 08c34...216 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #19 Skrevet 27. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det kan jeg faktisk kjøpe inn, men vi har det ikke så fuktig som en skulle tro. En venn av meg hadde en kjellerleilighet med mye edderkopper, og det var det ekstremt fuktig. Men han hadde ikke like mange som oss 😰 Ser det er litt forskjellige priser på de. Vil de rimeligere variantene ha samme nytte ? Kjøper gjerne en dyrere senere om den har god effekt altså, da det tross alt er billigere enn å flytte. Anonymkode: 08c34...216 Ja, kjøp en rimelig, funker de og. De kan bare bråke litt mer. hvis du har råd å bo aleine med barna hadde jeg bare flyttet. Jeg har ekstremt edderkoppskrekk og hadde ikke taklet bo der. Jeg hadde av og til edderkopp ned i vaskekjeller der jeg bodde før, da vasket ikke jeg klær. Tørde ikke gå ned der før noen kom å fjernet den. Jeg ble av og til innestengt på feks stuen/soverom og kjøkken da jeg så en edderkopp ved døren, tørde ikke gå ut før noen kom. Vet de ikke er farlig, men jeg bare stivner helt. Drit ekkelt. Hadde typen min nekter å flytte eller hjelpe å støvsuge og vaske hver dag hadde jeg bare dratt, hadde dumpet han jeg. Å ikke bli møtt på veien med slik frykt jeg har (vet ikke om din er like sterk) det er ihvertfall noe jeg ikke ønsker i en livspartner. Anonymkode: 2a88c...fbf
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #20 Skrevet 27. desember 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skulle ønske at jeg klarte å løfte dem ut, men det er jeg ikke i stand til. Er få ting jeg er redd for, men den frykten her har jo bare vokst siden vi flyttet hit. Barna er heldigvis ikke redde, så de har det ihvertfall morro når mor oppfører seg om en tenåring 😳 Anonymkode: 08c34...216 Prøv en sånn https://www.smartasaker.no/no/artiklar/edderkoppfanger.html Anonymkode: 06dbc...f19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå