Gå til innhold

Er jeg sær nå - naboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aner at jeg er sær nå. Jeg har unger i skolealder 6 og 8 år og vi får stadig naboungene på besøk. Jeg sender melding og hører om det er greit med besøk når jeg sender mine egne. Jeg merket at jeg mistrives veldig med det, særlig i helgene. Jeg er blitt ukomfortabel rett og slett og føler at det dukker opp noen hele tiden når jeg er hjemme. Andre som har det slik. 

Anonymkode: 086d9...749

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt vanskelig å skjønne, men....mener du at nabounger ikke kan lekw sammen uten at foreldrene må avtale først?

Anonymkode: 6ce74...169

• Liker 18
Skrevet

Ser helst at ingen ringer på før 11 vert fall, helst 12. 

Anonymkode: 7f6d8...079

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jo en helt annen problemstilling. Skriv en lapp på ringeklokka om det da vel. 

• Liker 2
Skrevet

De bør ringe på døren før kl 12 om de er interessert å leke. Dette gjelder helgen.

Anonymkode: 5aa56...e8f

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Samme her, så tenker jeg håper ikke de kommer tidlig denne helga :)

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo en helt annen problemstilling. Skriv en lapp på ringeklokka om det da vel. 

Det inngår som en del av problemstilling «besøk av naboungene». Kan jeg ikke komme med en ytring om hva jeg foretrekker da? Hva har du bidratt med i tråden? 

• Liker 1
Skrevet

Skru av ringeklokka- og ikke åpne døra om du ser barna komme i innkjørselen ..

Anonymkode: 623c8...6c0

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde blitt glad om noen ringte på etter mitt barn. Passer det ikke med besøk eller at barna dine drar ut, så si i fra om det. Ligger dere i sengen fortsatt, så la vær å åpne. Verre er der ikke.

Det er trist at samfunnet er blitt slik at alt må avtales. Selv barnas besøk. Sånn var det ikke da jeg vokste opp. Og passet det ikke, så var det ikke verre enn at vi sa i fra at «jeg kan ut etter jeg har spist frokost» eller at «jeg skal bort snart, så jeg kan ikke ha besøk nå». 

Og etterhvert når barna blir eldre, så vil det jo dabbe av med besøk før kl. 12. Dette er jo bare for en periode i livet til barna dine.

Anonymkode: a57a3...2ff

• Liker 45
Skrevet

Jeg er så glad for at både hos oss og hos naboene, så er det åpent hus for ungene såfremt det passer. Passer det ikke, så gir man beskjed. Her kommer ungene og ringer på fra kl 10 og om jeg ikke har stått opp enda, så klarer ungene seg helt fint selv med leking, og ingen avtaler er nødvendig å lage. Ungene sover over rett som det er og vi har ofte en ekstra til middag. Dette går selvsagt begge veier. 

Anonymkode: 6019b...e11

• Liker 21
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det inngår som en del av problemstilling «besøk av naboungene». Kan jeg ikke komme med en ytring om hva jeg foretrekker da? Hva har du bidratt med i tråden? 

Et praktisk råd om hva du kan gjøre for å unngå at folk ringer på før kl 12.

• Liker 7
Skrevet

Vi bor i et område hvor ungene som går i samme klasse bor tett og hvor det er helt trygt å gå mellom husene, og noe av det absolutt beste med det er at de bare ringer på hos hverandre når de vil. Om vi ikke vil ha besøk, må de være ute eller gå til noen andre. 

Før bodde vi slik at besøk måtte avtales mellom foreldrene, og det er veldig deilig å slippe det. 

• Liker 14
Skrevet

Ikke kødd med vennskapa til barna dine, de er sikkert veldig viktige for dem.

Anonymkode: a2c6e...4cb

• Liker 21
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aner at jeg er sær nå. Jeg har unger i skolealder 6 og 8 år og vi får stadig naboungene på besøk. Jeg sender melding og hører om det er greit med besøk når jeg sender mine egne. Jeg merket at jeg mistrives veldig med det, særlig i helgene. Jeg er blitt ukomfortabel rett og slett og føler at det dukker opp noen hele tiden når jeg er hjemme. Andre som har det slik. 

Anonymkode: 086d9...749

Jeg syns du skal være glad for at det stadig dukker opp noen for å leke med barna dine. Både fordi de har venner og noen å leke med, men også så ikke de skal bli like ukomfortabel med det slik du tydeligvis er. Ikke la den holdningen din smitte over på barna.

Anonymkode: 6c0b2...4ad

• Liker 13
Skrevet

Send ungene ut for å leke, problemet løst.

Anonymkode: d1dbc...19b

• Liker 3
Skrevet

Jeg får ikke tak i hva som er problemet? Kommer de for tidlig? Vil du helst være med barna dine selv? Må du gi dem mat? Er de ufordragelige?krangling med dine? Andre grunner til  at de ergrer deg? 

• Liker 8
Skrevet

I nabolaget her er det mange barn på samme alder, og absolutt ingen sender melding og spør før barna ringer på. Spørsmålet kommer jo når de ringer på. Åpner jeg så spør de om sønnen min vil leke, åpner sønnen min så roper han inn "Kan x og y komme inn?" Passer det ikke så sier jeg jo bare det, eller jeg sier at de må være ute eller hos en av de andre hvis de skal leke sammen.

Anonymkode: e3ffe...800

• Liker 6
Skrevet

Forresten så hadde jeg følt meg mye mer forpliktet til å si ja hvis jeg fikk melding fra foreldrene, så jeg er glad de ikke gjør det. 😛

Anonymkode: e3ffe...800

• Liker 6
Skrevet

Det er jo bare å si at det ikke passer om det ikke passer. De tusler vel bare videre til neste hus eller hjem igjen. Og det med å sende meldinger er jo bare unødvendig. Så ja, du er litt sær.

Anonymkode: bfe5d...d55

• Liker 5
Skrevet

Ja, du er sær hvis du forventer å få en melding før det kommer besøk. 

Å dra på uanmeldt besøk et det samme som å måtte forvente at det ikke nødvendigvis passer. 

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...