Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sluttet på p-piller etter 10 år. Så alt med syklus, eggløsning osv er helt nytt for meg.

Lurer egentlig på dette med eggløsning og eggløsningsslim. Hvordan vet man at man har eggløsningsslim? Hvordan skal det se ut? Og hvor lenge før/etter eggløsningsslim kan man bli gravid?

Jeg oppdaget nettopp noen store klumper med slim nedentil. Altså rene klumper med slim, sammensatt, ikke langt og tynt liksom. Er dette eggløsningsslim? Aldri opplevd det før som jeg kan huske hvertfall (gått på p-piller siden jeg var 16).  

Jeg ønsker å bli gravid, men det er ikke noe som haster veldig. Er på første mnd uten p-piller nå. Så jeg ønsker å komme i en normal syklus uten å ta eggløsningstester. Ser for meg at det blir veldig stressende og altoppslukende for min del. Om det går lang tid uten at jeg blir gravid ønsker jeg jo selvfølgelig å kartlegge litt mer.. er dette dumt? Tenker jo at jeg vet sånn ca. når tiden er der, og ha regelmessig sex da. Så kan de slimklumpene kan være et tegn på at eggløsning skjer/har skjedd/skal skje? Er nøyaktig 2 uker siden mensen startet.

Anonymkode: 0973a...cf4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som starten på det ja! For meg var det sånn kanskje et par dager før slimet kom, og da kom det masse slim. Jeg hadde en syklus på 30 dager, med eggløsning på dag 16. Du vil finne ut når eggløsning er når du har fått mensen på nytt. Da ser du hvor lang syklusen din er. Kan jo også være noe uregelmessig etter ppille slutt. 

Kan være greit å sjekke litt oppi der når du feks står i dusjen i dagene som kommer. Jeg var i ganske lik situasjon som deg mtp p-piller..  når slimet begynte å komme var det ikke tvil om hva det var.. Men det er ikke alle som får det så tydelig. Om det går noen mnd og du ikke er helt sikker så kan eggløsningstester være greit å ta for å få litt bedre oversikt:) 

Anonymkode: 52676...d53

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...