Gå til innhold

Søsken som er veldig knyttet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen hatt det og gikk det over/når? 

Jeg har to jenter på 3.5 og 7 år. De er perlevenner og fantastisk glade i hverandre og snille med hverandre. Når begge er hjemme lukker de døra på rommet og det leker, fjaser, ler og tuller de sammen til noen henter de ut eller vi spør om de vil gjøre noe med oss. De vil gjøre alt sammen og det var for eksempel veldig sårt for storesøster å reise på kino med en venninne i dag, for hun kunne jo vært med søsteren sin disse timene.

De sover på samme rom av fri vilje og er stort sett sammen hele tiden. Jeg tror jeg kan telle på en hånd hvor mange ganger de har kranglet.

Bør de lære seg å være mindre avhengige av hverandre? Det er jo selvsagt fantastisk å observere, de er så fine og gode sammen. Men kan det også være dumt? Bør vi øve? Vi prøver jobbe litt med alenetid med barna i blant men de blir bare lei seg og vil dele opplevelsene med den andre. 

Anonymkode: e2458...a34

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lol la de leke nå. Det blir harde tider fremover...

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Tapas said:

Lol la de leke nå. Det blir harde tider fremover...

Hehe ja, jeg «håper» nesten på det. Dvs det er fint nå, men de blir fryktelig avhengig av hverandre også. 

Skrevet

Hvordan er dette et problem?! 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Tapas said:

Hvordan er dette et problem?! 

Det er et problem fordi de ikke vil gjøre noe alene og sikkert har godt av å være litt selvstendige? Seksåringen hadde sikkert også hatt godt av å leke med venninner uten lillesøsteren kanskje? Er det ikke sunt å også gjøre ting litt uten hverandre?

• Liker 2
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er et problem fordi de ikke vil gjøre noe alene og sikkert har godt av å være litt selvstendige? Seksåringen hadde sikkert også hatt godt av å leke med venninner uten lillesøsteren kanskje? Er det ikke sunt å også gjøre ting litt uten hverandre?

noen ha lest fo mye psykologbullshit haha!

Anonymkode: f9806...cd4

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at barna er heldige som er så gode venner når de er søsken. Ikke alle har så gode relasjoner til søsknene sine, så dette er noe verdifullt de vil ta med seg i livet. Når de blir litt eldre kan det godt være de ønsker å være litt mer med på ting hver for seg, men foreløpig virker det bare veldig sunt og fint at de står hverandre så nært. De er heldige som har hverandre :hjerte:

• Liker 4
Skrevet

Er dei generelt veldig like og mangle eigen personlighet?' F.eks som enkelte tvillinger som trenger å utvikla seg til forskjellige individ? 

Skrevet

Hvordan er de i barnehage og skole da? Klarer de å være adskilte så lenge uten problem?

Anonymkode: 6d258...f01

• Liker 2
Skrevet

Vi har hatt det samme med to brødre, og vi har jobbet litt med at de får være alene, og ha egne venner. Tror det er vel så viktig å ha egne venner og få input fra andre steder enn å kun være med søsken. Er jo fint å lære de at uansett hvade gjør, så har de hverandre. 

Anonymkode: dba3a...ce5

• Liker 2
Skrevet

La dem være. De vokser tidsnok fra hverandre.

Anonymkode: c25cb...ef7

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 27.12.2019 den 1.00):

La dem være. De vokser tidsnok fra hverandre.

Anonymkode: c25cb...ef7

Ikke nødvendigvis. 

Endret av Tvillingsjel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...