Gå til innhold

Hva trigger dere negativt i jula?

Fremhevede innlegg

Skrevet
12 minutter siden, SupaWoman skrev:

Ari må ha vært alvorlig psykisk syk.

Ja men jeg tenker at det nok må ha vært noen triggerpunkter som utløste det første juledag. Som gjorde at livet tok slutt 25 desember og ikke første desember. 

Min mening med innlegget var forøvrig ikke å klage på jula, men sette ord på det som skaper tristheten. Jeg har rett og slett ikke tenkt på at det var så mye triggerpunkter som gjør meg ekstra deppa rundt juletider, og bedrer seg etter første januar. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stillheten etter jula. Blir alltid trist i romjulen. Selskapene tapper meg sosialt.

Anonymkode: 536d7...4f8

• Liker 2
Skrevet

At mine foreldre ikke er her lengre 🌹

Anonymkode: 253e4...cf5

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At mine foreldre ikke er her lengre 🌹

Anonymkode: 253e4...cf5

Tenker på det at mine foreldre, tanter og onkler er gamle. Når de ikke lenger er der., det blir stille 

• Liker 1
Skrevet

at det skjer mye hele tiden... Jeg vil ha en roligst mulig jul da jeg er syk.

DA blir jeg irritert og trist, fordi jeg kan ikke være med uansett.

Anonymkode: 3145d...40b

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Pipaluk skrev:

Tenker på det at mine foreldre, tanter og onkler er gamle. Når de ikke lenger er der., det blir stille 

Er ikke det livet som er slik? Altså.. uten alt som fyller det, så blir det stillheten.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det livet som er slik? Altså.. uten alt som fyller det, så blir det stillheten.

Jo det stemmer. Det er livets gang. Derfor kjenner jeg på et ekstra stress med å finne noen å dele livet med, så ikke det skal føles alt for brutalt å stå igjen alene. 

Skrevet
1 minutt siden, Pipaluk skrev:

Jo det stemmer. Det er livets gang. Derfor kjenner jeg på et ekstra stress med å finne noen å dele livet med, så ikke det skal føles alt for brutalt å stå igjen alene. 

Vel, på en annen side, tenk hvor mye verre det hadde vært om man ikke hadde ting å distrahere seg med som før i tiden.

Da satt man vel bare å glodde i veggen stort sett... Nå kan vi ''sosialisere'' på nett og vi har tv, bøker er enkel å ha tilgang til osv...

:) Enda bedre, dyr.

• Liker 1
Skrevet (endret)

At jeg har familie, men ikke venner. At jeg må tilbake hjem til ensomheten etter ferien. Når jeg ser folk jeg har møtt har nye venner og bekjente. At de har venner å være med på nyttårsaften. At de har kjæreste. Sånne generelle ting.

Endret av Dalmatian
  • Liker 2
Skrevet

Snakk om kjærester, barn og jobb. Jeg er singel, barnløs og arbeidsledig, uten utsikter, så det er ikke koselig.

Anonymkode: 4fb63...c6f

• Liker 2
Skrevet

Gjelder ikke min familie, men blir matt av andres stress, overforbruk, dyre gaver og perfeksjonisme (gjerne over hygge).

Anonymkode: cca36...f57

• Liker 1
Skrevet

Har vært aleine og ensom hele julen. Har foreldre og søsken men trakk meg unna selvvalgt pga konflikt med søskenet. Har følt meg ekstremt ensom, men er også ensom ellers som er helt forjævlig. Ikke hatt noen gode venner dette året, foruten om noen man har hatt kontakt med via sosiale medier. Hater nettene for man føler seg så tom og med lite innhold i dagene. Det er en ubeskrivelig forferdelig følelse og være ensom. Du vil bare være del av et fellesskap, få litt annerkjennelse,bli sett. Ønsker en så inderlig en kjæreste og venner som bryr seg og ikke drar frem feilene dine osv .

Andre som har kjent på ekstrem ensomhet, og hva gjorde dere for å få det bedre? 

Anonymkode: 42d56...166

• Liker 1
Skrevet
23 timer siden, Dalmatian skrev:

At jeg har familie, men ikke venner. At jeg må tilbake hjem til ensomheten etter ferien. Når jeg ser folk jeg har møtt har nye venner og bekjente. At de har venner å være med på nyttårsaften. At de har kjæreste. Sånne generelle ting.

Hvor gammel er du ca? Hvilken landsdel bor du i? 
alltid interessert i å bli kjent med nye:)

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har vært aleine og ensom hele julen. Har foreldre og søsken men trakk meg unna selvvalgt pga konflikt med søskenet. Har følt meg ekstremt ensom, men er også ensom ellers som er helt forjævlig. Ikke hatt noen gode venner dette året, foruten om noen man har hatt kontakt med via sosiale medier. Hater nettene for man føler seg så tom og med lite innhold i dagene. Det er en ubeskrivelig forferdelig følelse og være ensom. Du vil bare være del av et fellesskap, få litt annerkjennelse,bli sett. Ønsker en så inderlig en kjæreste og venner som bryr seg og ikke drar frem feilene dine osv .

Andre som har kjent på ekstrem ensomhet, og hva gjorde dere for å få det bedre? 

Anonymkode: 42d56...166

Jeg er ikke ekstremt ensom men kjenner ofte på tomhet og meningsløshet. Venninna mi er opptatt med kjæreste i helger og da faller jeg ofte utenom. 

jeg kan anbefale å jobbe frivillig. Du gjør en innsats for folk som trenger det, og møter andre frivillige, som kanskje også føler seg ensomme eller føler mening med å jobbe med mennesker gratis.  Traff min beste venninne på den måten:)

Skrevet
6 timer siden, Pipaluk skrev:

Hvor gammel er du ca? Hvilken landsdel bor du i? 
alltid interessert i å bli kjent med nye:)

Kvinne, 22 i Nordland

• Liker 1
Skrevet

All maten:( Jeg er under behandling for spiseforstyrrelse og all maten er vanskelig og triggende. Jeg er livredd for å legge på meg og føle meg verre og eklere enn jeg allerede gjør. 

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, Thjelp skrev:

All maten:( Jeg er under behandling for spiseforstyrrelse og all maten er vanskelig og triggende. Jeg er livredd for å legge på meg og føle meg verre og eklere enn jeg allerede gjør. 

Huff det må være en vanskelig høytid. Har du vurdert å reise bort et sted for å slippe den norske jula?

Vet de nærmeste at du sliter?

Skrevet

treige  mennesker i trafikken og butikken🤢 

Anonymkode: 59470...918

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Pipaluk skrev:

Huff det må være en vanskelig høytid. Har du vurdert å reise bort et sted for å slippe den norske jula?

Vet de nærmeste at du sliter?

Det går for det meste fint og jeg synes det er et viktig steg i behandlingen med å komme meg igjennom julen, og jeg liker alt det sosiale ved den. 
Ja, både familie og kjæreste vet om det og tar hensyn og er veldig flinke sånn sett, 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Thjelp skrev:

Det går for det meste fint og jeg synes det er et viktig steg i behandlingen med å komme meg igjennom julen, og jeg liker alt det sosiale ved den. 
Ja, både familie og kjæreste vet om det og tar hensyn og er veldig flinke sånn sett, 

Så bra at du ser slikt på det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...