AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #1 Skrevet 26. desember 2019 Hei! Vi har såvidt sluttet med prevensjon og tenker foreløpig ikke å ta helt av med temping osv helt enda. Jeg lurer allikevel på når det er normalt å ha EL? Syklusen min er de fleste måneder 31 dager, men av og til kan den avvike med 1-3 dager pluss/minus. Jeg leser at EL skal være halvveis i syklusen, noe som betyr på dag 15-16 etter første dag i siste mens. Jeg får alltid EL-slim i god tid før dag 15-16, gjerne allerede på dag 10. Betyr ikke EL-slim at man har EL, eller får man EL-slim flere dager før EL? Anonymkode: 7d3e3...7b8
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #2 Skrevet 26. desember 2019 Jeg får el-slim 6-7 dager før el. Ofte har jeg ikke el-slim i det hele når jeg får positiv el-test. Anonymkode: e57b1...29e
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #3 Skrevet 26. desember 2019 Er vel 14 dager før mens som er da el skjer vanligvis. Så i en 31 dagers sykluser da elpå dag 15/16 Anonymkode: 264a8...2e1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #4 Skrevet 26. desember 2019 Eggløsning er 14 dager før første dag av mensen uavhengig av den totale syklusens lengde. Anonymkode: 85e36...2f6
Bbwifey! Skrevet 27. desember 2019 #5 Skrevet 27. desember 2019 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Eggløsning er 14 dager før første dag av mensen uavhengig av den totale syklusens lengde. Anonymkode: 85e36...2f6 Dette er ikke helt sant. 14 dager med «lutealfase» er gjennomsnittet. Man kan ha alt ifra 10-16 dager fra eggløsning til menstruasjonen kommer. Har man kortere enn 11 dager, kalles det lutealfasesvikt. Men, eggløsning kan skje alt ifra dag 10-20 i syklusen din. Dette er som alt annet individuelt. En tommelfinger regel er jo å ha samleie når du har eggløsningslim, da dette er slimet sæden kan svømme og leve i. Viss du ønsker å finne ut nøyaktig hvilken dag DU har eggløsning, må du eventuelt tempe eller ta eggløsningstester. Endret 27. desember 2019 av Bbwifey94
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #6 Skrevet 27. desember 2019 El slimet kommer mange dager før el. Ved selve eggløsningen går det blanke slimet over til het vannaktig. Grunnen til det er at det i starten skal preservere eventuell sperm, der spermen "sitter fast" men har gode forhold for overlevelse. Ved selve eggløsningen blir slimet som vann for at spermen skal "frigjøres" og svømme lett oppover. Hvis du teller bakover 14 dager og ser på når det blanke slimet blir til vann skal du ha en god indikator. At slimet blir blankt rundt dag 10 virker normalt for din sykluslengde, da det fortsatt kan gå en liten uke-uke til eggløsning etter det starter. Anonymkode: f8b1a...e8d
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #7 Skrevet 27. desember 2019 Ikke for å kuppe tråden men siden du får så mange svar, når har jeg EL da? Jeg blør annhver uke 🙈 Anonymkode: 2d77e...af6
Bbwifey! Skrevet 27. desember 2019 #8 Skrevet 27. desember 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke for å kuppe tråden men siden du får så mange svar, når har jeg EL da? Jeg blør annhver uke 🙈 Anonymkode: 2d77e...af6 Blødning hver 14.dag? Lenge siden du sluttet på prevangsjon?
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #9 Skrevet 27. desember 2019 39 minutter siden, Bbwifey94 skrev: Blødning hver 14.dag? Lenge siden du sluttet på prevangsjon? 2 mnd ca, men sluttet på de fordi jeg sllerede da blødde annhver uke i 1 mnd, så da slutta jeg for å se om det stoppet, men det gjorde det ikke Anonymkode: 2d77e...af6
Gjest Albbas Skrevet 27. desember 2019 #10 Skrevet 27. desember 2019 (endret) 4 hours ago, AnonymBruker said: 2 mnd ca, men sluttet på de fordi jeg sllerede da blødde annhver uke i 1 mnd, så da slutta jeg for å se om det stoppet, men det gjorde det ikke Anonymkode: 2d77e...af6 Da kan det hende du ikke har EL. Jeg hadde 14/19-dagers syklus i mange år ,og hadde mest sannsynlig ikke EL. Vi greide hvertfall ikke påvise det. Hvis du ikke har hatt det sånn lenge er det sikkert noe som retter seg opp igjen. Selv fikk jeg normale sykluser (og eggløsning) etter svangerskap. Endret 27. desember 2019 av Albbas
Bbwifey! Skrevet 27. desember 2019 #11 Skrevet 27. desember 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: 2 mnd ca, men sluttet på de fordi jeg sllerede da blødde annhver uke i 1 mnd, så da slutta jeg for å se om det stoppet, men det gjorde det ikke Anonymkode: 2d77e...af6 Er ikke uvanlig å «rare» sykluser etter P-pille slutt. Kan ta et helt år før syklusen stabiliserer seg. Jeg slutta på P-piller i august, og hadde min første «normale» syklus i desember. Går jo også Ann å snakke med legen om den kan hjelpe dere, viss dere har veldig lyst til å få barn nå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå