Gå til innhold

Hjelp meg å velge; kalkmaling eller bildevegg bak sofaen

Bildevegg eller kalkmaling  

12 stemmer

1. 1. Kalkmaling eller bildevegg bak sofaen?

• Kalkmaling
    • Bildevegg (kombinasjon av nye bilder og noen med gamle rammer)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utgangspunket; liten stue, murvegger. Alle vegger og tak er malt i klassisk hvit. Vi har kjøpt ny blå sofa + bord og teppe vi er veldig fornøyde med, men vi mangler et særpreg. (teppet er litt sånn persisk, men ikke i klassiske røde farger, mer rosa og litt grønt). Bordet er gammel i ubehandlet treverk, litt rustikt. Vi har endel stramme, moderne ting og noe som er mer rustikt. Jeg kunne tenke meg å male veggen bak sofaen i en litt lunere farge enn helt hvit og så henge opp noen bilder i en gruppe. Tenker at bildeveggen skal bestå av både gamle familiebilder i gamle originalrammer og noe mer moderne. Ikke veldig mange bilder men slik at det danner en helhet.

Alternativet er kalkmaling, men da ser jeg for meg at det blir rotete med bildevegg oppå. Valget står dermed mellom kalkmaling uten noe på eller matt maling i lun farge med bildevegg på.

Skifter mening fire ganger pr dag og hadde etter planen tenkt å kjøpe maling (enten vanlig eller kalk) i morgen. Men er så ubesluttsom! Noen flinke her inne som vil mene noe?

Anonymkode: 39761...574

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lettere om du vedlegger bilde, men umiddelbart ville jeg gått for bildevegg...

Skrevet

Stemmer for bildevegg

Skrevet

Vanlig maling eller billedvegg, ev begge deler.

Kalkmaling er et mareritt å pusse bort dersom du finner ut at det ikke blir bra. Vanlig maling er det jo bare å male over.

Anonymkode: fc400...297

Skrevet

Kalkmalt. Med et stort speil. 

Synes ikke bilder på veggen er pent. 

Anonymkode: a5116...8dd

Skrevet

Jeg hadde malt veggen i en lunere farge, så hengt opp bilder. 

• Liker 1
Skrevet

Bildevegg. Da blir det et hjem og ikke en interiørkatalog.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...