AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #1 Skrevet 26. desember 2019 Har ei som går i 3. klasse, og merker at det sakte, men sikkert blir mer og mer drama blant jentene. Og jeg er litt usikker på hvordan jeg skal håndtere det. Må jo la de ordne opp selv så langt det lar seg gjøre. Men, kjenner jeg blir irritert på de som alltid lager til noe dritt. Er det slik med deres jenter? Og hva går dramaet som regel ut på? Anonymkode: d7a3f...3f3 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #2 Skrevet 26. desember 2019 Praise the lord, jeg er så glad jeg har gutter! 🙏 Du, jeg jobber foresten i bhg, drama blant jentene allerede der... Huff, jeg blir svett bare jeg tenker på det. Anonymkode: 747a3...daa 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #3 Skrevet 26. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Praise the lord, jeg er så glad jeg har gutter! 🙏 Du, jeg jobber foresten i bhg, drama blant jentene allerede der... Huff, jeg blir svett bare jeg tenker på det. Anonymkode: 747a3...daa Ja, nei, det var vel egentlig ikke den erfaringen TS spurte etter da. Tror vi skal la jentemammaene svare 🙄 Anonymkode: 772e3...6fd 4
Gneis Skrevet 26. desember 2019 #4 Skrevet 26. desember 2019 Jeg har to jenter, veldig lite drama blant dem og venninnene, heldigvis.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #5 Skrevet 26. desember 2019 Jobber som lærer i barneskolen og har opplevd mye drama blant jentegrupper, særlig i 2.-3. trinn. De er ekstreme til å tolke signaler ut av proporsjoner, og erklære hverandre venner/uvenner i tide og utide. Noen av foreldrene er flinke til å prate med barna sine, og da er det lettere for læreren også å prate med dem for de vet hva det er snakk om. Andre er ikke like flinke, og da har ikke jentene den samme refleksjonsevnen over hvilke konsekvenser handlinger og ord kan få. Blir heldigvis bedre når de blir litt eldre og mer modne! Anonymkode: 08d64...ec4 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #6 Skrevet 26. desember 2019 Tre jenter på 19, 12 og 7. Veldig lite drama med noen av dem. I klassen til den mellomste var det tendenser til klikkdannelse og inndeling i kule og mindre kule jenter, men lærerne tok grep og involverte foreldrene raskt, og det bedret seg i løpet av et halvt års tid. Jeg har tro på å være i dialog med barna og også sette visse standarder på hva som er greit/ikke greit, viktig/ikke viktig etc. De trenger veiledning av oss, selv om vi ofte fremstår som litt kjipe Nå har forresten eldstesøster blitt strengere enn meg, så eventuelle divafakter eller overfladiskheter blant de yngre blir hardt slått ned på! Anonymkode: c570b...b5d 3
Blue Berry Skrevet 26. desember 2019 #7 Skrevet 26. desember 2019 Har ei i 2.klasse.. Er et helvete enkelte dager. Gråting og drama. Var ikke sånn selv, så vanskelig å vite hva man skal gjøre rett 😅 Jeg er lei av jenter som skryter,lyver og er misunnelige.... Wææææh Har en sønn også, og er ingen ting dramatikk der noen gang.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #8 Skrevet 28. desember 2019 Hell yeah!! 😢 Jeg er så lei intriger!! Har to jenter, og det er noe hele tiden. Med storebror var ting lett. Noen krangler der og, men mest på fotballbanen 😅 Anonymkode: d2458...9b8 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #9 Skrevet 28. desember 2019 Har barn av begge kjønn og det er mye mer drama blant jentene. En av mine jenter går nå i 3 klasse. Det er krangling og konflikter ganske ofte. Jeg er, i motsetning til deg HI, veldig opptatt av å ikke skylde på noen. Jeg bruker heller situasjonene som oppstår til å reflektere over hva som skjer, hvorfor det skjer og hva mine jenter selv kan gjøre med situasjonen. Så forventer jeg at de lærer seg å ordne opp selv. Anonymkode: b8220...75c 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #10 Skrevet 28. desember 2019 Har to jenter. Ei i 3.klasse og ei i 5.klasse. Kun drama i klassen til eldste, men det er til gjengjeld veldig mye. Slitsomt. Skolen jobber med saken. Anonymkode: 2c69b...9fd
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #11 Skrevet 28. desember 2019 Mine tre er J25, G22 og J14. Desidert mest drama med gutten i midten, men han har mest sannsynlig en personlighetsforstyrrelse. Litt drama med eldste jenta, hun var veldig følsom da hun var yngre og tolket alt i verste mening. Yngste har så langt aldri vært involvert i noe drama med venninner eller andre. Hun er rolig, reflektert og gidder ikke "bullshit" som hun sier selv. Anonymkode: c2683...9f5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #12 Skrevet 28. desember 2019 På 26.12.2019 den 22.17, AnonymBruker skrev: Tre jenter på 19, 12 og 7. Veldig lite drama med noen av dem. I klassen til den mellomste var det tendenser til klikkdannelse og inndeling i kule og mindre kule jenter, men lærerne tok grep og involverte foreldrene raskt, og det bedret seg i løpet av et halvt års tid. Jeg har tro på å være i dialog med barna og også sette visse standarder på hva som er greit/ikke greit, viktig/ikke viktig etc. De trenger veiledning av oss, selv om vi ofte fremstår som litt kjipe Nå har forresten eldstesøster blitt strengere enn meg, så eventuelle divafakter eller overfladiskheter blant de yngre blir hardt slått ned på! Anonymkode: c570b...b5d Så bra 🙂det er lettere i enkelte situasjoner å få klar beskjed fra storesøsken i stedet for foreldre. Har 3 selv og innimellom får jeg klar beskjed fra eldste om han syns jeg er urimelig (og han pleier å ha rett....)... Og han sier fra til søsknene sine også. Anonymkode: b702c...5d6
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #13 Skrevet 28. desember 2019 Yepp har en jente i 5 klasse, der det har vært mye grupper i msg og sms som andre ikke kan eller får være med i som for eks de "de kule folks" og dette er noe vi skal ta opp med etter jul. Min jente er selv med i gruppe hatten og jeg liker ikke at de har sånt på msg Anonymkode: a375d...b03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå