Gå til innhold

Tips til opplevelsesferie med halvstore barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna er 10, 18 og 20.

Vi har hatt et par utfordrende år av forskjellige grunner og nesten ikke fått vært sammen alle sammen. Nå er eldste flyttet hjemmefra og midterste bor et annet sted.

Vi trenger en ferie eller en opplevelse for å sveise oss litt sammen igjen, og for å skape gode minner. Jeg ønsker meg aktiviteter, ala fottur, sykkeltur, elvebåt, hesteridning.. et eller annet. Det kan være i Norge, men alt er interessant. England/Irland/Skottland f.eks. Eller fottur i Spania? Noen som har vært på noe sånt?

Budsjettet er 50K, som må dekke reise, opphold, aktivitetsavgift etc. for oss fire. Mat kan evt. holdes utenfor. 

Og tips til hvordan man planlegger og syr sammen en slik ferie!

Anonymkode: ca81b...c6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker du bør tenke mest på hva ungene liker. Er de glad i fottur? Sport og aktiviteter? Nå vet jeg ikke hvordan forholdet mellom dere her, men jeg tror det kan være lurt å sørge for at dere ikke er helt oppi hverandre hele turen. Kanskje noen trenger et lite avbrekk for seg selv osv. F.eks så ville jeg bodd med 10åringen på hotellrom, mens kanskje 18 og 20åringen kan dele rom? Eller hver sitt? Hvert fall at alle får litt fred et par netter? Eller leid feriehus slik at alle kan trekke seg litt tilbake. 

Hva med at alle får bestemme en ting hver dere skal gjøre i løpet av turen? Finn et land/by som alle synes kan være kjekt å reise til og som byr på litt ulike opplevelser. Kanskje Budapest eller Praha? Der er det også billigere og dere får mer for pengene enn Storbritannia. 

Anonymkode: 02df5...649

Skrevet

Vet ikke kostnad, men dersom UK kan dere leie en kanalbåt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...